Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 19 nov 2016 17:14

Mijn nieuwe fiets. Titanium disc fiets. Op maat laten maken in China (waltly) en zelf opgebouwd met Shimano ultegra hydralische groep.
Voor 160 mm en achter 140 mm schijven en heb gewoon voor quick release assen gekozen. Werkt prima want heb toch geen ambitie ver van het asfalt te fietsen.
Rijdt heerlijk en met 28mm banden comfortabel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 19 nov 2016 19:10

Heel netjes opgebouwd...met Ti bidonhouders zou het imho helemaal af zijn :winkthumb:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 nov 2016 22:05

Stickers van de velgen af zou een wat rustiger beeld geven.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 nov 2016 08:55

Mooie minimale lassen ook!
Ziet er goed uit op een paar dingen na, de kabel van de voorrem had of binnendoor de vork gemoeten, of buitenlangs achterom en de rest van de kabels had ook binnendoor gemoeten.
Zeker wanneer ze de achterremkabel het laatste stukje wel door het frame laten lopen.
My two cents. ;)

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 20 nov 2016 09:20

Dank
De voorvork heb ik voor 75 usd met het frame mee laten leveren. De foto was helaas wat anders dan de werkelijke vork. Maar kan idd mooier. Misschien tzt nog eens iets anders zoeken.
De achterrem leiding is volledig door het frame.
De derailleurkabels zijn bewust extern. Ik denk zelf dat dit beter schakelt en makkelijk af te stellen is. (Maar dat is mijn persoonlijke gevoel op basis van andere fietsen die ik heb)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 nov 2016 10:22

Voor een cleanere look van het frame zijn interne kabels mooier, en afstellen of beter schakelen heb ik zelf geen problemen mee.
Bij al m'n fietsen lopen de kabels binnendoor.
Voor je voorvork heb je van BBB zelfklevende kabelgeleiders, waardoor je je kabel toch achterlangs kan leggen.
Werkt perfect, heb het bij 2 vaste voorvorken van chinese makelij bij de mtb gebruikt, daar zaten nl geen geleidenokjes op.
Moeten bij jouw vork wel die geleidenokjes gedemonteerd kunnen worden.
Succes en veel plezier met de fiets! :like:

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 20 nov 2016 11:31

Mooie fiets, leuk als je alles kunt laten maken zoals jij het wil hebben.
Nu ben ik nieuwsgierig hoe je contact met de Chinezen is verlopen. Heb jezelf een schets gemaakt, hoe is de keuze van de buizen tot stand gekomen, ging het moeizaam of juist extra gemakkelijk etc.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 20 nov 2016 13:00

Dat gaat eigenlijk wel goed. Het is mijn tweede fiets die ik bij Waltly besteld heb.
Je geeft de maten door van je gewenste fiets. Dus hoogte balhoofd, bovenbuis, zitbuis, mogelijke hoeken en lengte achterbrug etc. Daar kan je je eigen fiets als voorbeeld nemen.
Diameter buizen is een beetje zoeken. Ik heb voor redelijk grote diametersgekozen omdat het dan nog steeds in verhouding is tot maat 64.
Ik ben bij het balhoofd begonnen (11/8 of tapered, extern of intern (integrated of semi...je kan je best verliezen in de keuzes)) en vervolgens onderbuis gekozen die niet te iel was. Bij de achterbrug voor grootste diameter buis gekozen omdat ik bij vorige fiets te veel flex had.
Dan nog vragen als velgremmen, disc postmount of flatmount, kabels buitenom of intern, vorm dropouts, vorm seatstays etc. Veel ideeen opdoen en wat plaatjes meesturen van wat je wilt is vaak de beste oplossing.

Men spreek goed Engels, alles wordt bevestigd, je krijgt een cad tekening en als je vragen hebt krijg je vaak een tekening of plaatje om het helderder te krijgen.
Allemaal netjes, beleefd, binnen 24 uur altijd antwoord. En ongeveer de helft goedkoper dan de Nederlandse ti frame verkopers. Er staat alleen geen naam op, maar zelfs dat kan je er op laten stralen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 nov 2016 13:15

scottpch schreef:Mooie minimale lassen ook!
Met schuurpapier is veel bereikbaar!
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 28 nov 2016 21:19

Ik overweeg om een titanium frame van "vaste" logo's te (laten) voorzien. Het prachtige Gazelle V8 frame is hierbij mijn inspiratie. Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van een permanent logo op een titanium frame ?

= letters opbrengen door mbv. een mal het frame lokaal te behandelen met een zuur oid. ?
= idem, lokaal glad polijsten op een gebrushed frame (zoals de Bianchi hieronder) ?
= idem, lokaal brushen op een glad gepolijst frame ?
= een logo op titanium laten laseren ? (waar, wie ?)

Ik sta open voor alle suggesties :-)


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door wido op 29 nov 2016 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 nov 2016 12:04

Je zou BCP eens kunnen vragen. Ik weet dat zij redelijk wat ervaring hebben met titanium (mede dankzij @Timo).

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 dec 2016 12:30

Danyboy schreef:
gerarddekker schreef:Ik wil ook een titanium frame! maar dat word nog even sparen als ik zo die prijzen zie :oops: :mrgreen:

Waarom worden er eigenlijk geen titanium kettingbladen en casettes verkocht eigenlijk?
Kijk ook even naar het nieuwe merk JGuillem. Is de oprichter geweest van Van Nicholas. https://jguillem.com
heeft iemand ervaring met een Jguillem? of is iemand eigenaar van een Guillem Orient.
ik hou wel van rechte buizen, een mogelijkheid voor een minimale drager/spatbordjes. interne bekabeling.
hij lijkt me ook kort genoeg om als een vinnige race te dienen? ik weet niet veel van geometrie.
misschien moet ik eens naar numansdorp.

Plaats reactie