Pagina 391 van 1091

Geplaatst: 23 nov 2008 10:47
door jona91
op die foto vind ik hem wel erg lelijk, totaal uit verhouding;)

Geplaatst: 23 nov 2008 10:57
door casran
jona91 schreef:op die foto vind ik hem wel erg lelijk, totaal uit verhouding;)



Het is een grote framemaat en de hoek van de foto is niet zo flatterend. Hieronder oogt hij beter (de atleet op de achtergrond is pro triatleet Frederik Van Lierde, die deze namiddag start in IM Arizona):

Afbeelding

Hij wist me overigens te zeggen dat het ook om een showexemplaar ging met een bidon die nog niet afgewerkt is. Ook de achterrem was niet gemonteerd:

Afbeelding

Geplaatst: 23 nov 2008 11:09
door perik
Hé stelletje stijl-goeroe's! Een cervelo koop je toch omdat het de beste fiets is, niet omdat hij er zo leuk uitziet? Nu het nieuwe model er wat anders uitziet laat iedereen hem ineens links liggen (behalve bovengenoemde prof. triatleet). Wat mij betreft is de P4 een puur voorbeeld van vorm-volgt-functie en alleen daarom al supermooi.

:D:p

Geplaatst: 23 nov 2008 12:24
door mister_arby
@ perik - vorm-volgt-functie


Zoals wordt gezegt is de functie van de geïntegreerde bidon niet optimaal voor de langere (lees; relatief betere tijdrijder)


daarnaast was ik (puur mijn mening) bij cervelo niet heel moeilijk om de fiets een leuker kleur/sticker combinatie te geven.. volgens mij was hij dan al 1,5x mooier geweest.


Al geloof ik wel dat bij (top)sport het een kwestie van vertrouwen is betreft materiaal. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je er niet aan beginnen. tot het moment dat er mensen er zich op bewijzen een goede tijd neer te zetten met bijv. zo'n P4 zul je zien dat er steeds meer mensen op zullen fietsen.

Geplaatst: 23 nov 2008 16:58
door casran
Nu ben ik wel eens benieuwd of iemand van die lange rijders al eens al rijdend geprobeerd heeft om te bovenkant van de tandbladen te raken met de vingers: bij NIEMAND zal dit ook maar enig probleem vormen! Omdat bewezen is dat een bidon aerodynamischer is als je hem laag positioneert, plaats ik de mijne ook steeds zo laag mogelijk... probleemloos.
De kleurstelling van de P4 vind ik idd ook niet zo mooi, maar dit lijkt me in het eerste jaar na zijn introductie gewoon een marketingzet om het frame nog meer over de tongen te doen gaan bij de tech freaks. Gegarandeerd zal een volgende versie een mooi design mee krijgen.


Omdat Cervélo fans ook wel een beetje Sastre fans zijn, hierbij mijn fotoreeks van het bezoek dat Carlos Sastre bracht aan zijn fanclub in mijn dorp ter gelegenheid van een benefietavond tvv het Kinderkankerfonds. Het werd een etentje en een sportkwis. Je herkent ook Serge Pauwels (volgend jaar ook renner bij Cervélo Testteam), André Méganck, Walter Goodefroot, Karl Vannieuwkerke, voetbaltrainer Aimé Antheunis: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=49

Geplaatst: 23 nov 2008 21:02
door speric
marcobos schreef:Vind het toch wel een bijzonder mooie strakke en sobere fiets geworden.

Als ik de kabels zo door de bovenbuis zie lopen, kan ik me echter niet voorstellen dat dit een meetbaar aerodynamisch voordeel oplevert. En heb nog steeds geen p4 gezien met een zipp sub9.


Die sub 9 past ook ( nog ) niet. Het wiel loopt tegen een remonderdeel aan.

Geplaatst: 23 nov 2008 21:41
door casran
SpEric schreef:Die sub 9 past ook ( nog ) niet. Het wiel loopt tegen een remonderdeel aan.



Is dat nu definitief zeker of niet? Enerzijds was er die test op Bikemotion waar het NIET paste, anderzijds zegt PezTech (Canadese Pezcyclingnews' journalist) op WW ten stelligste dat het WEL past en hij al een Sub9 zag draaien in een P4... 'k Zou het graag weten, of er zijn 2 pro triatleten in mijn ploeg die hun Zipp sponsored disc niet kunnen draaien in hun Cervélo sponsored P4: nogal absurd als je 't mij vraagt.

Geplaatst: 23 nov 2008 21:45
door amclassic-fan
Gezien het feit dat het 'Cervelo TestTeam' ook gesponserd wordt door Zipp zal er vast wel een oplossing gevonden worden.

Geplaatst: 23 nov 2008 21:51
door casran
Amclassic-fan schreef:Gezien het feit dat het 'Cervelo TestTeam' ook gesponserd wordt door Zipp zal er vast wel een oplossing gevonden worden.
Heb jij iemand bij CSC met een Sub9 (die heel dicht bij de P3 chainstays kwamen) zien rijden? Nope. Sub9's waren er wel voor Garmin-Chipotle (en team Columbia).

Geplaatst: 23 nov 2008 23:35
door speric
Het zit niet in de chainstays, maar in de rem achter, iets vd rem, of de booster, daar loopt het wiel net tegen aan.
Het werd al eerder gezegd. Of er op het laatst toch nog iets aangepast kan of zal worden .. `k heb er geen berichten over gekregen nog.

Geplaatst: 24 nov 2008 00:26
door casran
SpEric schreef:Het zit niet in de chainstays, maar in de rem achter, iets vd rem, of de booster, daar loopt het wiel net tegen aan.
Het werd al eerder gezegd. Of er op het laatst toch nog iets aangepast kan of zal worden .. `k heb er geen berichten over gekregen nog.


Bij de P3 (!!) zit het probleem bij de chainstays die superclose kwamen... Kan me voorstellen dat het voor profs als Cancellara niet werkte met die Sub9 (die heb ikzelf immers ook al eens tegen m'n frame aangetrokken!).

Geplaatst: 24 nov 2008 00:53
door h3
Dat gezeur over die bidon in de p4 is achterhaald, je kunt namelijk een drinkslangetje door het frame trekken en op de bidon aansluiten. Je hoeft dus niet uit de aero positie.

Wat betreft de Sub9 en de P4, hier het antwoord van Cervelo:

Thank you for your interest in Cervélo. The tolerances of the P4 are tight in order to maximize the aero advantage it can provide. Despite the narrow appearance of the chainstays, the Sub-9 wheel can be used in conjunction with the P4 frame. Certain riders may experience limitations. The main concern with the Sub-9 is lateral wheel flex. Lateral flexibility of any wheels may pose a concern when they are driven by higher lateral loads. Contact of the wheel and the chainstays can occur in these conditions. When ridden in a steady forward motion this wheel has shown no issues even for more powerful riders. If the clients you represent are using the Sub-9 and the P3C without issue they can feel confidant in their choice to upgrade to the P4. Any stiff flat disc like the Zipp 900 will be fully compatible under all conditions and offers a great alternative for more powerful riders.

Sincerely
Tim
Cervélo Customer Support