Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 16 mar 2013 23:07

rednas schreef:Vandaag getest of (na het insmeren van de zadelpen) het tikkende geluid weg was...
Helaas... het is er nog, vooral bij stevig trappen, wind tegen, heuveltje op.
Maandag Canyon dus maar bellen/,mailen.
Ja bel maar , het zullen je cups wel zijn
Vermits men zei dat dit een gekend euvel is, en wij quasi dezelfde fiets(en) hebben durf ik dit beweren
ps: achterpad is het stukje (aluminium of whatever ) wat tussen derrie en kader zit
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 16 mar 2013 23:16

Ik heb net al een contactformulier op de website van Canyon ingevuld.
Morgen vet ik nog even het achterpad in.

@brekson;
Jij hebt hetzelfde gehad, toch?
Hoe is het bij jou precies opgelost?
-Heeft Canyon jou door verwezen naar EPbike in Zeist?
-Hoe lang duurde de reparatie, kon je er op wachten of fiets een paar dagen kwijt?
-Kosten?
-Etc.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 16 mar 2013 23:50

Ja , ik had hetzelfde. Ergens terug te vinden hier op het forum hoor
Bij mij ook bij krachtig aanzetten, ook als ik stilstond en effe mijn volle gewicht even op de pedallen drukte links en rechts kon je het horen
Ik had gebeld, niet gemaild ( zo kon ik een dag afspreken), en mocht naar Utrecht komen
' s morgens de fiets afgegeven , voor 17u al klaar ( dagje shoppen met 't vrouwtje van gemaakt )
Gratis opgelost met de glimlach
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 17 mar 2013 09:47

Oke, brekson ga ik doen, bedankt voor de info.
Ik ga nog wel even proberen het achterpad in te vetten, kijken of dat helpt.
Weet iemand hoe dat moet, moet ik iets los halen ?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 mar 2013 10:55

Probleempje met mn Canyon frame (F8, alu, weg). Zette er laatst nieuwe bidonhouders op maar na een paar ritten gerammel. blijkt dat op de schuine buis het deel waar de schroef van de bidonhouder in zit, compleet los te zijn van het frame. Geen gevalletje nieuwe popnagel inzetten dus. Zit echt een compleet gat. Iemand een idee of dit simpel te repareren is? Ik vermoed dat zoiets nog gesoldeerd kan worden? Wel irritant want dit is mijn koersframe en ik zit nu volop in de trainingswedstrijden. Canyon voor de zekerheid ook een mail gestuurd met de vraag of zij een oplossing weten. Overigens de boel niet echt strak aangedraaid. Ik vermoed dat door gerammel op klinkerwegen met volle bidons een al zwakke verbinding heeft losgelaten.

Afbeelding

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 mar 2013 11:23

Frame is einde oefening. Zou garantie geval moeten zijn lijkt mij. Je had in aug-2012 toch ook al dit probleem?

Tijdelijke oplossing is dit systeem: http://www.zefal.com/en/bottle-cages/51 ... ersal.html" onclick="window.open(this.href);return false; of simpel weg tiewraps.

Volgens mij is dit een zwakte van alu frames. Zowel een Caad 9 en Principia die ik wel eens in handen heb gehad hadden precies het zelfde euvel. mijn huidige Principia is ook geleverd met versteviging rond de mounts.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 mar 2013 11:40

Via Twitter kreeg ik de opmerking dat er een blinklinkmoer in gezet kan worden. Tiewraps heb ik idd tijdje mee gewerkt maar begon ik me toch aan te irriteren (gerammel). Augustus 2012 begon het idd, toen zat er wat speling op.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 mar 2013 12:52

Blindklinkmoer zou kunnen. Bij die Caad 9 uiteindelijk ook gedaan. Vrees echter dat het gat inmiddels te groot is. Dan wordt de diameter te groot qua bout. In theorie zou je dan nog het gat voor de bout van de bidonhouder kunnen uitboren.
Daarnaast is het nu een zwak punt in je frame. Het kan nu gebeuren dat het frame daar gaat schuren. B

Al garantie verzoek bij Canyon gedaan? Er zit 6 jaar garantie op een frame dus zou nog moeten met een 2008 frame?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 mar 2013 15:19

Net mail van Canyon gehad. Ze hebben garantieaanvraag doorgestuurd naar Duitsland. Frame lijkt er dan toch aan te zijn? Eigenlijk wel zonde wat hij rijdt verder nog steeds retestrak!

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 19 mar 2013 21:43

Canyon heeft mijn aandacht getrokken en ik ben er al wel bijna zeker van dat Canyon mijn nieuwe fiets wordt. Budget is zo'n beetje 3000 euro.
Ik twijfel tussen de Ultimate CF SLX 7.0 (€ 2,999 ) en de Ultimate CF 9.0 PRO (€ 2,599).

CF
+ goedkoper en zodoende hou ik wat geld over voor mooie wielen
+ Campa chorus ( in mijn beleving toch beter dan ultegra )
- frame iets minder mooi en geen interne bekabeling. ( wel een belangrijk punt ) :)

CF SLX
+ mooier frame
- duurder
- 'maar' ultegra.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

edit: record moet natuurlijk chorus zijn.
Laatst gewijzigd door tijs_a op 20 mar 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Triple A
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 nov 2011 20:19
Locatie: arnhem

Triple A 19 mar 2013 21:53

Ultegra kun je op termijn nog aanpassen. Bijlvoorbeeld andercrankstel. Ik zou kiezen dus kiezen voor het nieuwste frame
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 19 mar 2013 22:39

Zou eerst kijken welke geometrie het best bij je past. De CF, SLX en Aeroad verschillen daarin op een aantal punten.
Leuk als je het nieuwste frame hebt maar jammer als je daar op niet goed op past qua zit.

Plaats reactie