Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 20 mar 2013 08:15

De Ultimate CF 9.0 PRO wordt geleverd met Chorus, niet met record.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 mar 2013 08:43

alpdhuez53:15 schreef:...Geen gevalletje nieuwe popnagel inzetten dus. Zit echt een compleet gat. Iemand een idee of dit simpel te repareren is? Ik vermoed dat zoiets nog gesoldeerd kan worden?...
'Gapend gat' :shock:, dat wel . Zelf heb ik bij een titanium frame, waar de gaten voor de blindklinkmoeren echt veel te ruim en enigszins ovaal geboord waren, wel nieuwe blindklinkmoeren kunnen monteren. Het deel van de moer dat samengeperst wordt en dus de klemming geeft, vult het te veel aan ruimte (mits dit binnen de perken blijft) dan op. Wel moet de flens van de blindklinkmoer het gat geheel overlappen. Anders er eventueel een passend ringetje met een ruimere buitendiameter tussen plaatsen. Mocht je er dus met Canyon niet uit komen, dan zou je het eventueel op deze manier nog kunnen proberen te fiksen. 'Voordeel' van een niet meer geheel rond rat is wel, dat de blindklinkmoer dan niet meer makkelijk meedraait bij het vast-/losdraaien van de bidonhouderboutjes ('Elk nadeel heb z'n voordeel' ;) ).
60 x Ventoux

JW van W
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2013 09:53

JW van W 20 mar 2013 10:00

@ tijs-a
ik stond voor dezelfde keuze. op basis van wat ik gezien op op bike motion en wat er in de duitseblade getest is ben ik voor de CF SLX gegaan.
de reden: gevoel .......... en looks

het verschil in geometrie (tussen CF en CF SLX) kan ik niet echt voelen. Misschien als je wedstrijden rijd, maar ik voel het niet.
Ik heb uiteindelijk de CF SLX 9.0 sl besteld.

p.s. hou wel rekening met de levertijd.

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 21 mar 2013 11:19

haaldoor schreef:Zou eerst kijken welke geometrie het best bij je past. De CF, SLX en Aeroad verschillen daarin op een aantal punten.
Leuk als je het nieuwste frame hebt maar jammer als je daar op niet goed op past qua zit.
Je hebt inderdaad gelijk. Zover ik het kan beroordelen ( maar dat kunnen jullie ongetwijfeld beter) verschilt de geometrie van mijn huidige fiets (sensa romagna 105 maat 58) niet zo heel veel van de SLX. Op Aeroad zit ik denk ik dieper dan op mijn huidige fiets. ( de bovenbuis en stuurpen verhoudig is daar toch bepalend voor toch (?) )

SENSA:
http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=569
SLX
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bik ... ab-reiter2

@JW van W dank je.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 21 mar 2013 19:59

JW van W schreef:@ tijs-a
ik stond voor dezelfde keuze. op basis van wat ik gezien op op bike motion en wat er in de duitseblade getest is ben ik voor de CF SLX gegaan.
de reden: gevoel .......... en looks

het verschil in geometrie (tussen CF en CF SLX) kan ik niet echt voelen. Misschien als je wedstrijden rijd, maar ik voel het niet.
Ik heb uiteindelijk de CF SLX 9.0 sl besteld.

p.s. hou wel rekening met de levertijd.
Dat je geen verschil voelt tussen de CF en de CF SLX van voor 2013 verbaast met niks. Die frames zijn identiek qua geometrie. Verder trouwens ook weinig verschillen. Gewicht is 100-50 gram lichter in voordeel van de SLX. Stijfheid verschilt nauwelijks(max 10% wisselt van test tot test en maat tot maat). Hoe dan ook beide top fietsen. Waar ik eerlijk de pre 2013 CF SLX, voor een Canyon, net wat overpriced vind.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 mar 2013 20:09

haaldoor schreef: Dat je geen verschil voelt tussen de CF en de CF SLX van voor 2013 verbaast met niks. Die frames zijn identiek qua geometrie.
Dan moet je misschien nog maar eens even naar de geometrietabellen kijken.
CF SLX = CF AL, qua geometrie. De CF heeft nog de oude geometrie.

Bij de CF kom ik uit op een 62 (stack 60,9; reach 39,7)
Bij de CF SLX kom ik uit op een XL (60) (stack 59,8; reach 40,5)
Afbeelding

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 21 mar 2013 20:20

loos schreef:
haaldoor schreef: Dat je geen verschil voelt tussen de CF en de CF SLX van voor 2013 verbaast met niks. Die frames zijn identiek qua geometrie.
Dan moet je misschien nog maar eens even naar de geometrietabellen kijken.
CF SLX = CF AL, qua geometrie. De CF heeft nog de oude geometrie.

Bij de CF kom ik uit op een 62 (stack 60,9; reach 39,7)
Bij de CF SLX kom ik uit op een XL (60) (stack 59,8; reach 40,5)
Let op de woorden 'Voor 2013'. Dit jaar is het inderdaad zoals jij omschrijft.

JW van W
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2013 09:53

JW van W 22 mar 2013 08:20

Afbeelding[/quote]

@Haaldoor
volgens dit grafiekje is er toch verschil in geometrie?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 mar 2013 08:37

Lees het sutk van haaldoor nog eens een keer.

Hij heeft het over het vorige model. Het huidige model is idd anders qua geometrie. Maar dat lijkt me ook wel duidelijk als je op de website van canyon kijkt.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 mar 2013 10:34

Net bericht gehad van Canyon. Ik krijg zsm een nieuw frame opgestuurd vanuit Koblenz. Ik kan niets anders zeggen dan dat Canyon ongelofelijk goede service biedt. Frame stamt namelijk uit 2008 en rijdt verder eigenlijk prima. Nu heb ik ineens niet één nieuwe fiets (zie Cannondale topic) maar twee nieuwe fietsen!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 mar 2013 10:42

Dat is altijd fijn en netjes als ze het zo oplossen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 mar 2013 11:07

Mag je het huidige frame houden of moet dat terug. Kan je anders nog wel een gooi en smijt ding van maken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie