Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 24 apr 2015 11:54

adroit schreef:
sprint100 schreef:Ik weet wel zeker dat ze bij Jumbo Lotto nog terug denken aan die goede oude tijd dat ze op Giant fietsen mochten rijden......

Mollema heeft ervan geleerd.
Denk je nou werkelijk dat de prestaties van een renner met een fiets te maken hebben?

Volgens mij hebben ze dit seizoen nog niks gewonnen toch??

Dat terzijde het komt gewoon allemaal wat amateuristisch over, neem bijvoorbeeld het drama met de tijdritfiets in de tour. En nu hebben de Italianen opeens een 'nieuwe' klimfiets uit de hoge hoed getoverd.

Het is ook geen geheim dat vele renners erg baalde dat ze van Giant naar Bianchi gingen overstappen, op dit top niveau schiet Bianchi gewoon tekort. Deze ploeg verdient beter!

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 apr 2015 11:55

De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen, wie immer :)

Hoop dat als dit de nieuwe Bianchi gaat worden de decalls zo minimaal blijven, als ze dan ook nog de kleuren van het logo en het frame omwisselen dan heeft ie denk ik een mooie klassieke uitstraling.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2015 12:19

Ik heb er zelf als hobbyfietser eerlijk gezegd weinig benul van, maar hoeveel zouden de verschillende merken op dat topniveau nou eigenlijk kwalitatief van elkaar verschillen? (afgezien van de hoogtechnologische tijdritmachines dan, want da's natuurlijk een wetenschap op zich) Jan Ullrich reed zijn beste Tour de France alvast niet op een Giant, maar wel op een Pinarello (toen hij won) en op een Bianchi (toen hij had moeten winnen) :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 24 apr 2015 16:04

Ik word een beetje moe van de gezeur over die tijdrit van Mollema in de TdF. Ten Dam reed die tijdrit ook op een nieuwe fiets en presteerde er naar verwachting op. Volgens mij lagen zijn slechte prestaties veel meer aan het feit dat hij toen het probleem had niet in het rood te kunnen rijden en laconieke gedrag wat betreft tijdrijden en trainen daarvoor.
Voor die tijd hoorde je nooit klachten over de fietsen en sinds Mollema zijn eigen als nuchterheid vermomde gemakzucht op de fiets heeft afgewenteld, zouden de fietsen opeens niks meer zijn. Mij heeft hij in ieder geval niet overtuigd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2015 16:26

Tja, ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze in de Rabo-tijd beter medisch geprepareerd werden hé! :twisted:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 apr 2015 17:28

Karl66 schreef:Ik word een beetje moe van de gezeur over die tijdrit van Mollema in de TdF. Ten Dam reed die tijdrit ook op een nieuwe fiets en presteerde er naar verwachting op. Volgens mij lagen zijn slechte prestaties veel meer aan het feit dat hij toen het probleem had niet in het rood te kunnen rijden en laconieke gedrag wat betreft tijdrijden en trainen daarvoor.
Voor die tijd hoorde je nooit klachten over de fietsen en sinds Mollema zijn eigen als nuchterheid vermomde gemakzucht op de fiets heeft afgewenteld, zouden de fietsen opeens niks meer zijn. Mij heeft hij in ieder geval niet overtuigd.
De fiets van Mollema liep aan:
http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-Fra ... Tour.dhtml

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 24 apr 2015 19:03

Leuke smoes, maar waarom had ten Dam daar dan geen last van? En als het alleen een probleem met Mollema zijn fiets was, waarom hebben ze dan (volgens jouw artikel) de fiets van ten Dam aangepast?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 24 apr 2015 19:33

Karl66 schreef:Ik word een beetje moe van de gezeur over die tijdrit van Mollema in de TdF. Ten Dam reed die tijdrit ook op een nieuwe fiets en presteerde er naar verwachting op. Volgens mij lagen zijn slechte prestaties veel meer aan het feit dat hij toen het probleem had niet in het rood te kunnen rijden en laconieke gedrag wat betreft tijdrijden en trainen daarvoor.
Voor die tijd hoorde je nooit klachten over de fietsen en sinds Mollema zijn eigen als nuchterheid vermomde gemakzucht op de fiets heeft afgewenteld, zouden de fietsen opeens niks meer zijn. Mij heeft hij in ieder geval niet overtuigd.
Later kwamen ze erachter dat bij Bauke Mollema de rem vastliep en hij heel zwaar moest trappen. Dus het lag wel degelijk aan de fiets.
Ghost Nivolet 6LC

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 apr 2015 19:36

Wat moeten we verstaan onder een rem die vastliep? Dat kan evenzogoed aan de monteur liggen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 24 apr 2015 20:54

De rem liep aan dus de wielen waren te dik/ te slap/ niet goed......Bianchi bouwt frames geen fietsen.....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 apr 2015 21:11

Correctie: Bianchi laat frames maken en verkoopt die en bouwt daar ook fietsen mee.
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 apr 2015 08:22

JensNL schreef:De rem liep aan dus de wielen waren te dik/ te slap/ niet goed......
Shimano, wellicht? :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie