Politiek
Heeft Geert Wilders niet gewoon machtspolitiek bedreven de afgelopen 2 weken? In de peilingen staat hij op 50 zetels, 13 in de plus.
Ik denk niet dat het helemaal doordacht is, de zetels zijn vooral van de VVD afgesnoept, hij gaat na volgende verkiezingen helemaal niet aan de 75 zetels komen met de formatie. Een minderheidskabinet met VVD en BBB zou dan wel haalbaar kunnen zijn.
Dat maakt voor mij Geert Wilders onsympathiek. Machtspel over de rug van de kiezers. Heeft hij eindelijk een kans op regeren, speelt hij de dubbel of niets.
Ik denk niet dat het helemaal doordacht is, de zetels zijn vooral van de VVD afgesnoept, hij gaat na volgende verkiezingen helemaal niet aan de 75 zetels komen met de formatie. Een minderheidskabinet met VVD en BBB zou dan wel haalbaar kunnen zijn.
Dat maakt voor mij Geert Wilders onsympathiek. Machtspel over de rug van de kiezers. Heeft hij eindelijk een kans op regeren, speelt hij de dubbel of niets.
90% ligt aan de gehele mensheid. We zijn met teveel en we willen teveel. Zowel links als rechts hebben geen oplossingen als wij geen pas op de plaats willen maken. Dat stukje waar wel invloed op is, is zowel de verdienste als het falen van zowel links als rechts. De voorbeelden die genoemd werden zijn echter grotendeels het falen van rechts.
Voorlichting van de regering is gewoon minder krachtig dan mediahypes, commercie en social media invloeden. Als je nog denkt dat de regering iets gaat oplossen met een extreemrechtse populist, een medewerker van de agro-industrie, een marionet van het grootkapitaal of een milieukabouter aan het roer, heb je onder een steen geleefd.
Ik ben wel van mening dat hoe extremer de partij aan de macht, hoe groter het falen zal worden.
Timmermans had in het begin van de campagne wel gezegd dat migratie voor hem geen breekpunt zou zijn. In de latere debatten heeft hij dat niet meer gezegd (mogen zeggen!). Daarmee heeft hij een socialer beleid voor Nederland om zeep geholpen. Ook het geruzie tussen Timmermans en de ene kant en de rechtsere partijen aan de andere kant hebben niet echt bijgedragen. Het afzeiken van rechts door links en vice versa, heeft helaas Amerikaanse proporties aangenomen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 feb 2024 07:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
Het kan ook nog veel erger. Het is maar hoe je het bekijkt.Enzz0 schreef: ↑07 feb 2024 22:47 Really?!
Er is geen woningnood, er is geen toeslag affaire, er is geen verzakkingsprobleem in Groningen, de randstad wordt niet dagelijks platgebombardeerd door drugscriminelen, in Rotterdam wordt er niet een heel appartementencomplex vernield door een drugslab in de kelder, de belastingdienst stuurt geen onevenredig hoge boetes naar mensen die een uur te laat betalen, er leven geen mensen in pure armoede, er zijn geen kinderen die zonder ontbijt naar school moeten, er zijn geen steek en schietpartijen in het uitgaansleven in het weekeinde, mensen hoeven niet buiten te slapen in Ter Apel, het stoomnetwerk raakt totaal niet overbelast waardoor ondernemers niet kunnen innoveren, de woningbouw ligt niet volledig stil, de boeren verbranden geen asbest- plastic en strobalen op de snelweg, de politie heeft niet zijn volle mankracht nodig aan klimaatklevers-snelwegbezetters en boze boeren, etc!
Nee het gaat echt super goed hier!!
Het gaat gezien de omstandigheden redelijk. Al die dingen die je aanhaalt zijn er eigenlijk altijd geweest en zullen er altijd zijn. Criminaliteit, drugs en drankgebruik en armoede zijn echt niet volledig uit te bannen en zijn nog nergens ter wereld ooit volledig uitgebannen.
Ik snap dus de mensen niet die denken dat een nieuw kabinet constructief deze problemen gaat oplossen. En al lossen ze een aantal problemen op, dan creëren ze wel weer 10 nieuwe problemen. Ik heb dus zeer weinig vertrouwen in een combinatie PVV, BBB, VVD en NSC. Die kunnen alleen alles nog veel erger maken dan het al is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe jij kijkt naar het beleid van, pak hem beet, de laatste 20 jaar? Wie is er verantwoordelijk voor en hoe is het tot stand gekomen? Los van links of rechts.hopjes schreef: ↑07 feb 2024 22:25 Ik ben het volledig met je eens... Lees maar terug. De manier waarop er nu geregeerd werd was waardeloos en destructief.
Oa Ernie en enzzo vinden dat dit aan het rechtse regeren ligt en dat niet aan links. Tja... Mijn conclusie is dat hun links die stemmers niet weet te bereiken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Bijna alle genoemde problemen komen overal voor in de 'westelijke' wereld maar hier komt het door de politiek.
Noem mij maar naïef maar dit is gewoon hoe de mensheid werkt, de politiek kan dat alleen maar stroomlijnen maar echt niet drastisch de richting veranderen.
Niet links of rechtsom.
Noem mij maar naïef maar dit is gewoon hoe de mensheid werkt, de politiek kan dat alleen maar stroomlijnen maar echt niet drastisch de richting veranderen.
Niet links of rechtsom.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat kan zeker wel. Alleen wordt er te lang gewacht met niet populaire maatregelen en daarna ineens teveel/te snel.
Stikstofcrisis is hier een mooi toegankelijk voorbeeld van. Al lang bekend en dan denken dat je met een beetje rommelen met de maximale snelheid op de A-wegen het probleem oplost (heel versimpeld gesteld).
2 jr geleden met veel tamtam geld aankondigen om boeren op te kopen etc, de uitvoering bij de provincies neerleggen en nu klagen de provincies dat er nog steeds geen geld en échte richtlijnen zijn.
Stikstofcrisis is hier een mooi toegankelijk voorbeeld van. Al lang bekend en dan denken dat je met een beetje rommelen met de maximale snelheid op de A-wegen het probleem oplost (heel versimpeld gesteld).
2 jr geleden met veel tamtam geld aankondigen om boeren op te kopen etc, de uitvoering bij de provincies neerleggen en nu klagen de provincies dat er nog steeds geen geld en échte richtlijnen zijn.
Less is bore
De boeren wisten 30 jaar geleden al dat dit eraan kwam. Uiteraard ben ik het ermee eens dat elke keer wisselende regelgeving niet juist is. Het bijzondere is dat banken en agrobedrijven (kunstmest, veevoer etc) gestimuleerd hebben om in te zetten op schaalvergroting etc. En nu.....
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met andere woorden: met goed beleid hadden we al 30 jaar een hele geleidelijke transitie kunnen hebben. Das wellicht te optimistisch, maar 8-10jr had prima realistisch kunnen zijn.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ansich is dat niet simplistisch. Ik ben het wel met je eens, je zou moeten kijken hoe je dat wilt betalen.Jans schreef: ↑07 feb 2024 17:08 Is dit niet een beetje simplistisch. Zou alleen die AOW verlaging van het stoppen van de saldering betaald moeten worden? Niet het afschaffen van de eigen bijdrage? Niet het goedkoper maken van de kinderopvang? Niet het verhogen van toeslagen? En zo nog een heel lijstje?
Ik heb het overzicht niet om zo'n overzicht te maken ik hoop de ministeries wel.
Maar omdat deze twee bedragen dicht bij elkaar zaten maakte ik het verglijk.
Het gaat erom dat je mensen goed voorlicht, maar dat is ook het probleem.
Niemand wil horen dat het de komende 10 jaar slechter wordt, dus word er daar niet op gestemd.
Uiteindelijke zou het wellicht de kortste pijn zijn.
Kijk naar de uitkomst van dat bizarre onderzoek laatst, dat daar niet alle noodklokken zijn afgegaan begrijp ik niks van. We moeten groeien naar 20mln in 2050, anders hebben we teveel vergrijzing en de economie draait niet.
Ik hoop toch dat je met de uikomst van zo'n onderzoek duidelijk hebt dat het dan de komende 30 jaar alleen maar slechter worden en sterker nooit meer beter, want dit is een vizueuze cirkel. Maar kennenlijk land het niet.