Pagina 394 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 16:42
door scottpch
Waarom geen carbon frame, wanneer je vooral niet wilt besparen?
Hang 'm maar aan de weegschaal met die wielen, nog maar zien of dat 6,85 kg op gaat leveren......
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 17:43
door vleermuis82
Ik heb altijd de volgende volgorde geleerd bij het kijken naar een nieuwe fiets:
1. Frame
2. Wielen
3.
4.
5.
6.
7. Groepset
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 17:51
door Schum
scottpch schreef:Waarom geen carbon frame, wanneer je vooral niet wilt besparen?
Hang 'm maar aan de weegschaal met die wielen, nog maar zien of dat 6,85 kg op gaat leveren......
U leest het niet goed!
Ik heb vooraf een budget uitgetrokken waar ik niet over wil gaan.
Of ik ga voor een carbon frame met mindere afmontage (dus ook meer gewicht) en mindere wielen, of ik ga voor de CAAD10 met de knappe afmontage.
Ik heb de tabellen gezien en om hetzelfde gewicht te halen moet ik al naar dure carbon versie.
Ik heb ook andere merken in overweging genomen, maar 3 jaar garantie op een frame van karton vind ik gevaarlijk.
En als je eerlijk bent: er zijn meer problemen met carbon dan met aluminium.
Wat betreft het gewicht met de FFWD wielen komt er idd 285 gram bij.
Met mijn 1m84 aan grootte en mijn 72 Kgr komt het niet op 285 gram hoor.
Het oog moet ook wat, vooral voor een materiaalfanaat als ik ben8
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 17:54
door Schum
vleermuis82 schreef:Ik heb altijd de volgende volgorde geleerd bij het kijken naar een nieuwe fiets:
1. Frame
2. Wielen
3.
4.
5.
6.
7. Groepset
1/Frame geometrie!!!!
2/ Wielen: ffwd met DT Swiss naaf (super wielen en super naaf)
...
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 17:55
door IWC
Schum schreef:Binnenkort een overstapje maken van Trek naar Cannondale!
Momenteel rij ik met een Alu Trek met 105 afmontage en een cyclo-cross Trek Alu met 105 afmontage.
Voor mijn keuze wist ik al héél goed wat ik wilde
-Een goed, licht frame met een goede garantie!
-Vooral niet besparen op de afmontage, dus liever CAAD10 met flinke afmontage dan carbonframe met besparing op de afmontage.
-Fast Forward wielen met DT SWISS naaf
-Met als resultaat een licht, complete en knap uitziende racer.
Vandaar mijn keuze voor:
Cannondale CAAD10 Black INC 2014 met Sram red22 (gewicht af fabriek
6,85 kgr met de Mavic wielen zonder de pedalen en behoorlijk lichter dan menig carbonfietsen) De wielen worden vervangen door de
special edition Fast Forward black wielen van 60 hoog met
DT SWISS naaf en met Continental 4000S bandjes.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben er zeker van dat hij een bijzonder knap zal uitzien!
Mag ook wel voor deze prijs.
Over de rij eigenschappen twijfel ik zeker niet.
Morgen wordt ik volledig opgemeten voor het bepalen van het frame en de afstelling.
Foto's volgen!
zie ik ongeveer ook zo
een frame van max EUR 2.000,- en voor de rest top componenten
alle twee jaar een nieuw frame motiveert en is zo nog relatief betaalbaar
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 19:28
door JasperGR
Schum schreef:Binnenkort een overstapje maken van Trek naar Cannondale!
Momenteel rij ik met een Alu Trek met 105 afmontage en een cyclo-cross Trek Alu met 105 afmontage.
Voor mijn keuze wist ik al héél goed wat ik wilde
-Een goed,
licht frame met een goede garantie!
-Vooral niet besparen op de afmontage, dus liever CAAD10 met flinke afmontage dan carbonframe met besparing op de afmontage.
-Fast Forward wielen met DT SWISS naaf
-Met als resultaat een
licht, complete en knap uitziende racer.
Vandaar mijn keuze voor:
Cannondale CAAD10 Black INC 2014 met Sram red22
(gewicht af fabriek 6,85 kgr met de Mavic wielen zonder de pedalen en
behoorlijk lichter dan menig carbonfietsen) De wielen worden vervangen door de special edition Fast Forward black wielen van 60 hoog met
DT SWISS naaf en met Continental 4000S bandjes.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben er zeker van dat hij een bijzonder knap zal uitzien!
Mag ook wel voor deze prijs.
Over de rij eigenschappen twijfel ik zeker niet.
Morgen wordt ik volledig opgemeten voor het bepalen van het frame en de afstelling.
Foto's volgen!
Schum schreef:Ik heb de tabellen gezien en om hetzelfde gewicht te halen moet ik al naar dure carbon versie.
Schum schreef:Wat betreft het gewicht met de FFWD wielen komt er idd 285 gram bij.
Met mijn 1m84 aan grootte en mijn 72 Kgr komt het niet op 285 gram hoor.
Mmm deze drie quotes zijn een beetje tegenstrijdig
Maar het zal inderdaad een mooie fiets worden!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 19:51
door scottpch
Ik weet niet wat je budget is schum, maar als ik de componenten zo zie dan denk ik aan zo'n E3000,-.
Voor dat geld heb je een Supersix Evo met Ultegra( zelfs Di2) en meteen 1 van de lichtste frames.
Kun je na een paar jaar upgraden naar Sram Red en dan heb je een hele lichte combi, het gaat nl in je verhaal over licht en gewicht.
Je bent een materiaalfanaat zeg je: Dan toch zeker een frame van carbon, zeker als het oog ook wat wil!
En die onzin van dat er meer problemen zijn met carbon dan met alu, is al lang achterhaald.
Zoals Jasper al zei, je spreekt jezelf een beetje tegen.....
Succes.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 19:57
door Schum
JasperGR schreef:Schum schreef:Binnenkort een overstapje maken van Trek naar Cannondale!
Momenteel rij ik met een Alu Trek met 105 afmontage en een cyclo-cross Trek Alu met 105 afmontage.
Voor mijn keuze wist ik al héél goed wat ik wilde
-Een goed,
licht frame met een goede garantie!
-Vooral niet besparen op de afmontage, dus liever CAAD10 met flinke afmontage dan carbonframe met besparing op de afmontage.
-Fast Forward wielen met DT SWISS naaf
-Met als resultaat een
licht, complete en knap uitziende racer.
Vandaar mijn keuze voor:
Cannondale CAAD10 Black INC 2014 met Sram red22
(gewicht af fabriek 6,85 kgr met de Mavic wielen zonder de pedalen en
behoorlijk lichter dan menig carbonfietsen) De wielen worden vervangen door de special edition Fast Forward black wielen van 60 hoog met
DT SWISS naaf en met Continental 4000S bandjes.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben er zeker van dat hij een bijzonder knap zal uitzien!
Mag ook wel voor deze prijs.
Over de rij eigenschappen twijfel ik zeker niet.
Morgen wordt ik volledig opgemeten voor het bepalen van het frame en de afstelling.
Foto's volgen!
Schum schreef:Ik heb de tabellen gezien en om hetzelfde gewicht te halen moet ik al naar dure carbon versie.
Schum schreef:Wat betreft het gewicht met de FFWD wielen komt er idd 285 gram bij.
Met mijn 1m84 aan grootte en mijn 72 Kgr komt het niet op 285 gram hoor.
Mmm deze drie quotes zijn een beetje tegenstrijdig
Maar het zal inderdaad een mooie fiets worden!
Vind ik niet
Ik wil zowiezo de FFWD wielen en een van de betere afmontages.
Dus voor de prijs van de keuze die ik nu maak heb ik een instap carbon frame met maximaal 105 afmontage als ik ook die wielen erbij wil.
Met als gevolg: zwaarder gewicht voor de carbon keuze i.v.m. de CAAD 10 keuze.
BTW:
Aluminium komt stilletjes aan terug.
S-WORKS maakt nu de Allez in Aluminium die de Profs dit jaar zullen inzetten in bepaalde koersen. Weegt ook nauwelijks meer dan de Carbon versie.
Zegt genoeg denk ik
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 20:08
door wasbeer2006
Qua gwicht zal de ss evo en een caad 10 niet zo heel veel schelen 250/300 gram gok ik.
En qua prijs zal er een 1000 euro tussen zitten.
Het is een keuze voor beide is wel wat te zeggen.
ik zou verder niet zo naar de garantie kijken of kwetsbaarheid.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 20:19
door JasperGR
Ik bedoel te zeggen dat je heel de tijd over het lichte gewicht hebt en dan vervolgens makkelijk. Dus eerst ben je overtuigend dat je licht bezig bent en dan maakt het niks uit dat er 285gr bij komt. En in je laatste post: Met als gevolg:
zwaarder gewicht voor de carbon keuze i.v.m. de CAAD 10 keuze. &
Weegt ook nauwelijks meer dan de Carbon versie. Dus je kan beter een ander setje wielen kopen als je zo bezig bent met het gewicht
Als jij een instap carbon frame met 105 incl die wielen kan kopen wil ik wel weten wat je voor de caad 10 black incl (red) betaald, want de wielen moet je nu ook apart kopen.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 20:59
door Schum
JasperGR schreef:Ik bedoel te zeggen dat je heel de tijd over het lichte gewicht hebt en dan vervolgens makkelijk. Dus eerst ben je overtuigend dat je licht bezig bent en dan maakt het niks uit dat er 285gr bij komt. En in je laatste post: Met als gevolg:
zwaarder gewicht voor de carbon keuze i.v.m. de CAAD 10 keuze. &
Weegt ook nauwelijks meer dan de Carbon versie. Dus je kan beter een ander setje wielen kopen als je zo bezig bent met het gewicht
Als jij een instap carbon frame met 105 incl die wielen kan kopen wil ik wel weten wat je voor de caad 10 black incl (red) betaald, want de wielen moet je nu ook apart kopen.
De prijs van de CAAD10 Black inc is makkelijk te vinden hoor.
+/-3200,00 EUR. met de Red22 afmontage en de skyrium Elite wielen.
Zoek jij nu maar eens een Carbon frame van een merk met de Sram red22 en de skyrium Elite wielen voor deze prijs?
De Sram red22 is te vergelijken met de Dure ace van Shimano.
De mechanische topversie van Sram.
Ik heb prijs van een De Rosa838 met Ultegra en de FFWD wielen: 4.500,00 EUR.
De 838 is het carbon instap frame van De Rosa.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 21:26
door JasperGR
@Schum volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik heb puur alleen commentaar op het gewicht en dat was als een grapje bedoeld (daarom ook de
emoticon).
In je eerste bericht blijkt dat je op een lichte fiets kickt en dat blijkt ook uit je keuze voor Sram Red 22 (want dit is een van de lichtste complete groepen op de markt) plus de kwaliteit is zeer goed, direct schakelen en goede feedback of je hebt geschakeld. Top combinatie, ben zelf ook fan van Sram.
Vervolgens begin je over de FFWD wielen echter wegen deze (schijnt) 285gr meer. Persoonlijk vind ik dat zonde van je overtuiging dat je een lichte fiets wilt. Als je kijkt hoeveel het soms kost om je fiets 285gr lichter te krijgen.
Dus kortom ik heb niks tegen aluminium en de prijs.
P.S. : Sensa Rapido met Shimano Dura Ace 9000 en WH-9000 24-CL voor 3400 euro.