Specialized
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Prachtige fiets enrico
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
@ Enrico
Wat een apparaat! Erg mooi... Alleen de rode grepen vallen er een beetje buiten maar verder echt perfect! Kun je eens wat meer vertellen over de eigenschappen, wat reed je hiervoor?
@ Racedoc
Dat wordt een topper, ben benieuwd naar de opbouwfoto's en het eindresultaat. Zou je het frame en de op maat gezaagde vork kunnen wegen?
Wat een apparaat! Erg mooi... Alleen de rode grepen vallen er een beetje buiten maar verder echt perfect! Kun je eens wat meer vertellen over de eigenschappen, wat reed je hiervoor?
@ Racedoc
Dat wordt een topper, ben benieuwd naar de opbouwfoto's en het eindresultaat. Zou je het frame en de op maat gezaagde vork kunnen wegen?
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
@Stuntman Mike: hahaha, die rode hoods. Ja, daar heb ik vaker reacties op gehad.... Tja, ik vind zwarte niet mooi. Gelukkig verschillen smaken, maar dank voor het compliment verder.
Dit is m'n derde generatie S-Works Tarmac frames. De eerste was met de waslijn onder de bovenbuis (2011 of 12 geloof ik). Daar staat me niet meer zo veel van bij als een erg goede fiets. De vorige was met kabels binnendoor, maar nog met normale zadelpen klemming (strop); die stuurde superfijn en was snaarstrak, maar ook heel erg hard. Deze heeft hetzelfde stuurgedrag en met aanzetten nog directer (zeer efficiënte krachtoverbrenging), maar toch dempt het frame trillingen beter ontstaan door het wegdek. Let wel: het blijft een bijzonder stijf frame, maar dat is het eerste wat me opviel tijdens de eerste rit. Ik had alles van de vorige fiets overgezet, dus kan geen andere factor zijn dan het frame. Bijzonder blij mee, nu nog elektronisch SRAM......
Dit is m'n derde generatie S-Works Tarmac frames. De eerste was met de waslijn onder de bovenbuis (2011 of 12 geloof ik). Daar staat me niet meer zo veel van bij als een erg goede fiets. De vorige was met kabels binnendoor, maar nog met normale zadelpen klemming (strop); die stuurde superfijn en was snaarstrak, maar ook heel erg hard. Deze heeft hetzelfde stuurgedrag en met aanzetten nog directer (zeer efficiënte krachtoverbrenging), maar toch dempt het frame trillingen beter ontstaan door het wegdek. Let wel: het blijft een bijzonder stijf frame, maar dat is het eerste wat me opviel tijdens de eerste rit. Ik had alles van de vorige fiets overgezet, dus kan geen andere factor zijn dan het frame. Bijzonder blij mee, nu nog elektronisch SRAM......
Als ik het niet vergeet zal ik het frame voor je wegen. Begin voor de zekerheid nog wel met 10 of 20 mm spacers, zitten niet op mijn huidige Tarmac frame maar je weet maar nooit... (of bedoel je of ik frame en vork apart van elkaar wil wegen?)Stuntman Mike schreef:@ Enrico
@ Racedoc
Dat wordt een topper, ben benieuwd naar de opbouwfoto's en het eindresultaat. Zou je het frame en de op maat gezaagde vork kunnen wegen?
Er komt zeker een fotoreportage van het eindresultaat.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
@ Enrico
Dan hebben de marketingmannen niet alleen maar een mooi praatje verkocht. Jouw verhaal matcht wel met die van de standhouders voor wat betreft de demping van de nieuwe en de hardheid van de vorige sl4. Ze gaven aan dat hij toch echt anders aanvoelt.
@ Racedog
Zou mooi zijn als je het frame en de voorvork separaat zou willen wegen idd, zonder randaccessoires. Zal altijd wat hoger uitkomen indien je de voorgemonteerde bracketlagers meeweegt maar ben wel benieuwd. Een 56cm zou rond de 970 gram moeten uitkomen, en de vork zou rond de 360 gram moeten wegen.
Dan hebben de marketingmannen niet alleen maar een mooi praatje verkocht. Jouw verhaal matcht wel met die van de standhouders voor wat betreft de demping van de nieuwe en de hardheid van de vorige sl4. Ze gaven aan dat hij toch echt anders aanvoelt.
@ Racedog
Zou mooi zijn als je het frame en de voorvork separaat zou willen wegen idd, zonder randaccessoires. Zal altijd wat hoger uitkomen indien je de voorgemonteerde bracketlagers meeweegt maar ben wel benieuwd. Een 56cm zou rond de 970 gram moeten uitkomen, en de vork zou rond de 360 gram moeten wegen.
Zeer fraaie fiets.
Persoonlijk zou ik echter voor zwarte Zipp decals gaan en andere bidonhouders (bijv Arundel Mandible). Hoewel er veel kritiek was op het uiterlijjk van de nieuwe campa record crank, vind ik het hier erg fraai
Persoonlijk zou ik echter voor zwarte Zipp decals gaan en andere bidonhouders (bijv Arundel Mandible). Hoewel er veel kritiek was op het uiterlijjk van de nieuwe campa record crank, vind ik het hier erg fraai
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Top fiets! Veel plezier er mee.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Mooi! Ook de groep...
Prachtige fiets! En eindelijk ook eens campa op een specialized!dries55 schreef:Hallo,
Ik ben inmiddels mijn nieuwe tarmac s-works al 10 dagen aan het inrijden op Lanzarote
Het fietsje bevalt me prima
Frame: s-works tarmac wit/zwart
Groep: campagnolo record
Wielen: zipp 404
-
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 jul 2014 09:02
Zo dat is smullen.