Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Dat alles en iedereen maar gevolgd kan worden door onze overheid, maar in veel gevallen ook door de Chinese en/of Amerikaanse overheid en talloze (tech) bedrijven, vind ik een veel groter probleem dan die snelheid.
De tijd dat er een link is tussen autorijden en het gevoel van vrijheid ligt nu al grotendeels achter ons en zal binnenkort helemaal verdwenen zijn. Het zal meer een soort privé-OV worden. In het licht van het milieu en verkeersveiligheid is dat een goede ontwikkeling maar voor de autoliefhebber valt er niet veel te genieten.
Nu al koop je alleen nog maar saaie eenheidsworst met een budget dat bij Jan modaal past.
Zelfs al zou ik nu de loterij winnen, dan zou ik geen enkel huidig model auto kunnen bedenken waar ik hebberig van word.
De tijd dat er een link is tussen autorijden en het gevoel van vrijheid ligt nu al grotendeels achter ons en zal binnenkort helemaal verdwenen zijn. Het zal meer een soort privé-OV worden. In het licht van het milieu en verkeersveiligheid is dat een goede ontwikkeling maar voor de autoliefhebber valt er niet veel te genieten.
Nu al koop je alleen nog maar saaie eenheidsworst met een budget dat bij Jan modaal past.
Zelfs al zou ik nu de loterij winnen, dan zou ik geen enkel huidig model auto kunnen bedenken waar ik hebberig van word.
Campagnolo Ultra Dork
Dus te hard rijden is niet zo erg, hadden de slachtoffers maar beter op moeten letten?wasbeer2006 schreef: ↑15 mei 2021 11:27En hoe kijken we naar snelheids doden. In mijn optiek zijn het meestal de andere mensen die niet opletten dan degene die te hard rijden. Dan heb ik het over normale verschillen 20 tot 30 harder. Niet 80 te hard,
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Hard rijden is slechts één aspect (en niet het meest essentiële) van verkeersonveiligheid, er zijn er veel andere. Dat hierop gefixeerd wordt heeft oa te maken met de makkelijke controleerbaarheid erop en het verdienmodel voor de overheid dat het met zich meebrengt.
Wasbeer +1
Zo meteen rekening rijden, dan is het helemaal gedaan.
Dat word natuurlijk vroeg of later gekoppeld aan traject controle, weet de staat meteen of je aan de snelheid houdt, en of je bedrijfsbusje wel op de weg had mogen rijden enz enz.
Het sociale kredietsysteem is er eerder dan de meesten denken.
Tot dan dan lekker links en het gas er op, de enkele boete neem ik dan wel voor lief.
Zo meteen rekening rijden, dan is het helemaal gedaan.
Dat word natuurlijk vroeg of later gekoppeld aan traject controle, weet de staat meteen of je aan de snelheid houdt, en of je bedrijfsbusje wel op de weg had mogen rijden enz enz.
Het sociale kredietsysteem is er eerder dan de meesten denken.
Tot dan dan lekker links en het gas er op, de enkele boete neem ik dan wel voor lief.
Laatst gewijzigd door mao op 15 mei 2021 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1789
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
100% vertrouwen op alle elektronica zonder zelf meer op te hoeven letten, volgens mij kleven daar ook nadelen aan.
Begrenzer auto’s zal er vast een zeker komen, net zoals bij mijn huidige Kawa. Die is ook begrensd op 299 km/u. Daar is nog wel mee te leven………
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1789
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
De elektronica is en blijft een hulpmiddel. ABS is gemeengoed (auto/motor) en bij de auto durf ik ook met sneeuw de rem vol in te trappen en voel je hem werken. Bij de motor 1x gevoeld dat de ABS ingreep (bewuste actie). Bij de motor zet ik tractioncontrol bij bijvoorbeeld natte omstandigheden wel op zijn hoogste stand en vermogen terug naar 100 ipv 200 pk. Maar nog steeds het idee dat ik de baas ben over voertuig ipv andersom.
Maar denk dat we allemaal soms (blind) vertrouwen op elektronica etc. We twijfel er nog bij een openstaande spoorboom?
Idem eigenlijk bij de lichte carbon frames waar we met 60 km/u of harder op rijden
Maar denk dat we allemaal soms (blind) vertrouwen op elektronica etc. We twijfel er nog bij een openstaande spoorboom?
Idem eigenlijk bij de lichte carbon frames waar we met 60 km/u of harder op rijden
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6253
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
1 van de nadelen is, wie is er verantwoordelijk als er een ongeluk gebeurd? De bestuurder, of de autobouwer? Hangt natuurlijk van de oorzaak van het ongeluk af, en welk stuk techniek er gefaald heeft.fredmtb-sport schreef: ↑15 mei 2021 15:59100% vertrouwen op alle elektronica zonder zelf meer op te hoeven letten, volgens mij kleven daar ook nadelen aan.
1 van de redenen waarom een nieuw merk, zoals tesla, wèl vol inzet op autonoom rijden. Maar de traditionele fabrikanten dat de afgelopen 20 jaar slechts stapsgewijs inbrengen. Maar stiekem zitten de grote jongens echt niet heel ver af, qua technologie, van wat tesla doet (en wellicht icm liedar radar technieken wel een veel betere techniek gebruiken).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op.
Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor... ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Op de snelweg durf ik wel te vertrouwen in een zelfrijdende auto. Alle wegen daarbuiten zijn, volgens diverse experts, veel te complex voor een computer (de beeldherkenning)hayes schreef: ↑15 mei 2021 21:12 Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op.Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor...
![]()