Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 03 feb 2014 22:17

JasperGR schreef:@Schum volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik heb puur alleen commentaar op het gewicht en dat was als een grapje bedoeld (daarom ook de :lol: emoticon).

In je eerste bericht blijkt dat je op een lichte fiets kickt en dat blijkt ook uit je keuze voor Sram Red 22 (want dit is een van de lichtste complete groepen op de markt) plus de kwaliteit is zeer goed, direct schakelen en goede feedback of je hebt geschakeld. Top combinatie, ben zelf ook fan van Sram.

Vervolgens begin je over de FFWD wielen echter wegen deze (schijnt) 285gr meer. Persoonlijk vind ik dat zonde van je overtuiging dat je een lichte fiets wilt. Als je kijkt hoeveel het soms kost om je fiets 285gr lichter te krijgen.

Dus kortom ik heb niks tegen aluminium en de prijs.

OK, ik begrijp jou reactie wel hoor :) !
Maar voor de duidelijkheid: Ik kick niet op gewicht.
Mijn Trek weegt nu zeker 2 Kgr meer dan deze configuratie.
2 Kgr vind ik wel al de moeite en alle positieve dingen die ik lees over de CAAD10 bevestigen alléén mijn keuze.
Je moet eens CAAD10 in google opzoeken. Je vindt géén negatieve dingen over dit frame, ook niet wat stijfheid betreft.

Wat voor mij belangrijk is bij mijn keuze:
-Goede garantie
-Gewichtswinst t.o.m. Trek
-Goede afmontage
-Ook wel de looks!


P.S. : Sensa Rapido met Shimano Dura Ace 9000 en WH-9000 24-CL voor 3400 euro.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 03 feb 2014 22:35

Schum schreef: OK, ik begrijp jou reactie wel hoor :) !

Maar voor de duidelijkheid: Ik kick niet op gewicht.

Mijn Trek weegt nu zeker 2 Kgr meer dan deze configuratie.

2 Kgr vind ik wel al de moeite en alle positieve dingen die ik lees over de CAAD10 bevestigen alléén mijn keuze.

Je moet eens CAAD10 in google opzoeken. Je vindt géén negatieve dingen over dit frame, ook niet wat stijfheid betreft.

Wat voor mij belangrijk is bij mijn keuze:
-Goede garantie
-Gewichtswinst t.o.m. Trek
-Goede afmontage
-Ook wel de looks!
Klopt, de Caad 10 is en blijft een super frame. Sowieso veel succes met fietsen! En vergeet vooral niet de foto's te plaatsen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Friso
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:18

Friso 03 feb 2014 23:04

gaisdergerman schreef:
gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje :-).
Afbeelding
Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 04 feb 2014 09:57

@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van een alu frame met lage velgen fietst naar mijn mening beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 04 feb 2014 10:27

Friso schreef:
gaisdergerman schreef:
gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje :-).
Afbeelding
Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?
De conische spacer zorgt alleen voor een "mooie" verloop naar je balhoofdbuis en heeft dus geen afdekkende werking. Dus kortom ja dit is voldoende.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 04 feb 2014 11:03

LD002 schreef:@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van een alu frame met lage velgen fietst naar mijn mening beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.
Hoezo zou een alu frame alleen met lage velgen kunnen, benieuwd naar?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 04 feb 2014 11:14

Het kan uiteraard wel maar hoge velgen zijn (in mijn ervaring) iets bonkiger dan lage velgen. De CAAD10 geeft ook iets minder mee dan de Super Six. Ik vind mijn CAAD10 het lekkerst rijden met lage velgen. Als ik 1 paar wielen had zou ik daarom voor lage velgen bij de CAAD10 kiezen. Ik rij mijn CAAD10 overigens ook met 66mm Reynolds, maar dan alleen als ik echt ga vlammen:)

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 04 feb 2014 11:36

LD002 schreef:@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van lage velgen fietst naar mijn idee beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.

Hallo LD002,

Dat de CAAD10 een goede fiets is daar bestaat idd al lang géén twijfel meer over.
Hij laat zich meten met menig carbon fietsen.
De combi CAAD10/Red vind ik een hele goede combinatie, vandaar mijn keuze voor deze fiets.
Wat betreft de wielen ffwd60 begrijp ik jou bedenking wel maar ik vind deze op de matzwarte CAAD10 prachtig staan en het oog is voor een materiaalfanaat als ik ben ook wel belangrijk.
Ik monteer er de Continental 4000S van 25 breed erop om het confort wat te verbeteren.

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 04 feb 2014 11:40

LD002 schreef:Het kan uiteraard wel maar hoge velgen zijn (in mijn ervaring) iets bonkiger dan lage velgen. De CAAD10 geeft ook iets minder mee dan de Super Six. Ik vind mijn CAAD10 het lekkerst rijden met lage velgen. Als ik 1 paar wielen had zou ik daarom voor lage velgen bij de CAAD10 kiezen. Ik rij mijn CAAD10 overigens ook met 66mm Reynolds, maar dan alleen als ik echt ga vlammen:)
Ok, dan zit ik goed.
Ik ben een hardrijder. Ik doe 2 à 3 keer in de week ongeveer 50-60 km tegen 90 % van mijn kunnen.
Omwille van mijn druk leven kan ik géén volledige dagen vrij maken om laat maar zeggen 200 Km te rijden.
Maar als ik op vakantie vertrek dan doe ik mijn Trek mee meet een goed stel klimmers wielen.

Friso
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:18

Friso 04 feb 2014 21:23

Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?[/quote]

De conische spacer zorgt alleen voor een "mooie" verloop naar je balhoofdbuis en heeft dus geen afdekkende werking. Dus kortom ja dit is voldoende.[/quote]

Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 feb 2014 22:31

Friso schreef: Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!
Exact, slam that stem! (Rij zelf ook met alleen dat afdekplaatje onder mijn stuurpen, scheelt alweer een mm of 12)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Friso
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:18

Friso 04 feb 2014 22:48

53x11 schreef:
Friso schreef: Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!
Exact, slam that stem! (Rij zelf ook met alleen dat afdekplaatje onder mijn stuurpen, scheelt alweer een mm of 12)
Bij de ss is de conische spacer bizar hoog, volgens mij zo'n beetje 30mm. Hij gaat er wel af, maar om gelijk die stem te slammen is wat teveel van het goede dan zakt die gelijk 30 mm :shock: verlaag hem nu in stapjes van 5 mm.

Plaats reactie