Pagina 395 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 22:17
door Schum
JasperGR schreef:@Schum volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik heb puur alleen commentaar op het gewicht en dat was als een grapje bedoeld (daarom ook de
emoticon).
In je eerste bericht blijkt dat je op een lichte fiets kickt en dat blijkt ook uit je keuze voor Sram Red 22 (want dit is een van de lichtste complete groepen op de markt) plus de kwaliteit is zeer goed, direct schakelen en goede feedback of je hebt geschakeld. Top combinatie, ben zelf ook fan van Sram.
Vervolgens begin je over de FFWD wielen echter wegen deze (schijnt) 285gr meer. Persoonlijk vind ik dat zonde van je overtuiging dat je een lichte fiets wilt. Als je kijkt hoeveel het soms kost om je fiets 285gr lichter te krijgen.
Dus kortom ik heb niks tegen aluminium en de prijs.
OK, ik begrijp jou reactie wel hoor
!
Maar voor de duidelijkheid: Ik kick niet op gewicht.
Mijn Trek weegt nu zeker 2 Kgr meer dan deze configuratie.
2 Kgr vind ik wel al de moeite en alle positieve dingen die ik lees over de CAAD10 bevestigen alléén mijn keuze.
Je moet eens CAAD10 in google opzoeken. Je vindt géén negatieve dingen over dit frame, ook niet wat stijfheid betreft.
Wat voor mij belangrijk is bij mijn keuze:
-Goede garantie
-Gewichtswinst t.o.m. Trek
-Goede afmontage
-Ook wel de looks!
P.S. : Sensa Rapido met Shimano Dura Ace 9000 en WH-9000 24-CL voor 3400 euro.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 22:35
door JasperGR
Schum schreef: OK, ik begrijp jou reactie wel hoor
!
Maar voor de duidelijkheid: Ik kick niet op gewicht.
Mijn Trek weegt nu zeker 2 Kgr meer dan deze configuratie.
2 Kgr vind ik wel al de moeite en alle positieve dingen die ik lees over de CAAD10 bevestigen alléén mijn keuze.
Je moet eens CAAD10 in google opzoeken. Je vindt géén negatieve dingen over dit frame, ook niet wat stijfheid betreft.
Wat voor mij belangrijk is bij mijn keuze:
-Goede garantie
-Gewichtswinst t.o.m. Trek
-Goede afmontage
-Ook wel de looks!
Klopt, de Caad 10 is en blijft een super frame. Sowieso veel succes met fietsen! En vergeet vooral niet de foto's te plaatsen.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 feb 2014 23:04
door Friso
gaisdergerman schreef:gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje
.
Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 09:57
door LD002
@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van een alu frame met lage velgen fietst naar mijn mening beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 10:27
door JasperGR
Friso schreef:gaisdergerman schreef:gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje
.
Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?
De conische spacer zorgt alleen voor een "mooie" verloop naar je balhoofdbuis en heeft dus geen afdekkende werking. Dus kortom ja dit is voldoende.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 11:03
door Soap
LD002 schreef:@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van een alu frame met lage velgen fietst naar mijn mening beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.
Hoezo zou een alu frame alleen met lage velgen kunnen, benieuwd naar?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 11:14
door LD002
Het kan uiteraard wel maar hoge velgen zijn (in mijn ervaring) iets bonkiger dan lage velgen. De CAAD10 geeft ook iets minder mee dan de Super Six. Ik vind mijn CAAD10 het lekkerst rijden met lage velgen. Als ik 1 paar wielen had zou ik daarom voor lage velgen bij de CAAD10 kiezen. Ik rij mijn CAAD10 overigens ook met 66mm Reynolds, maar dan alleen als ik echt ga vlammen:)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 11:36
door Schum
LD002 schreef:@schum
Een Caad10 doet qua rijeigenschappen niet onder voor een Super Six (ik heb ze beide). De CAAD met Red lijkt me een hele goede keuze. De keuze voor 60 mm wielen snap ik dan weer niet (buiten dat het er goed uit ziet). De combinatie van lage velgen fietst naar mijn idee beter. Vervang de Mavics door de Fulcrum Racing 1, zet er mooie soepel bandjes onder en je hebt een topfiets. Succes met de aankoop.
Hallo LD002,
Dat de CAAD10 een goede fiets is daar bestaat idd al lang géén twijfel meer over.
Hij laat zich meten met menig carbon fietsen.
De combi CAAD10/Red vind ik een hele goede combinatie, vandaar mijn keuze voor deze fiets.
Wat betreft de wielen ffwd60 begrijp ik jou bedenking wel maar ik vind deze op de matzwarte CAAD10 prachtig staan en het oog is voor een materiaalfanaat als ik ben ook wel belangrijk.
Ik monteer er de Continental 4000S van 25 breed erop om het confort wat te verbeteren.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 11:40
door Schum
LD002 schreef:Het kan uiteraard wel maar hoge velgen zijn (in mijn ervaring) iets bonkiger dan lage velgen. De CAAD10 geeft ook iets minder mee dan de Super Six. Ik vind mijn CAAD10 het lekkerst rijden met lage velgen. Als ik 1 paar wielen had zou ik daarom voor lage velgen bij de CAAD10 kiezen. Ik rij mijn CAAD10 overigens ook met 66mm Reynolds, maar dan alleen als ik echt ga vlammen:)
Ok, dan zit ik goed.
Ik ben een hardrijder. Ik doe 2 à 3 keer in de week ongeveer 50-60 km tegen 90 % van mijn kunnen.
Omwille van mijn druk leven kan ik géén volledige dagen vrij maken om laat maar zeggen 200 Km te rijden.
Maar als ik op vakantie vertrek dan doe ik mijn Trek mee meet een goed stel klimmers wielen.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 21:23
door Friso
Beschermt dit de boel eronder voldoende om er zo op te rijden? Of is het beter om er een kleinere conische spacer op te plaatsen?[/quote]
De conische spacer zorgt alleen voor een "mooie" verloop naar je balhoofdbuis en heeft dus geen afdekkende werking. Dus kortom ja dit is voldoende.[/quote]
Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 22:31
door 53x11
Friso schreef:
Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!
Exact, slam that stem! (Rij zelf ook met alleen dat afdekplaatje onder mijn stuurpen, scheelt alweer een mm of 12)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 feb 2014 22:48
door Friso
53x11 schreef:Friso schreef:
Thanks, dan kan het stuur weer wat lager en kan de zaag erin!
Exact, slam that stem! (Rij zelf ook met alleen dat afdekplaatje onder mijn stuurpen, scheelt alweer een mm of 12)
Bij de ss is de conische spacer bizar hoog, volgens mij zo'n beetje 30mm. Hij gaat er wel af, maar om gelijk die stem te slammen is wat teveel van het goede dan zakt die gelijk 30 mm
verlaag hem nu in stapjes van 5 mm.