Sopje maken met Dreft en flink borstelen met een afwasborstel.IBAN schreef:Iemand een tip om je cassette goed te reinigen zonder hem eraf te halen?
Cervélo
CASTROL GREENTEC BIKE CLEANER, super spul!
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
bionet ontvetter
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
perik schreef:Sopje maken met Dreft en flink borstelen met een afwasborstel.IBAN schreef:Iemand een tip om je cassette goed te reinigen zonder hem eraf te halen?
Sopje met dreft ?? daar krijg je de afwas nauwelijks mee schoon.
Ik zou de cassette er toch even afhalen en ontvetten, zo ook de ketting.
Het is een fluitje van een cent en je spulletjes gaan daardoor ook langer mee.
Gereedschap om je cassette eraf te halen kost geen drol en zelfs al heb je twee linkerhanden dan nog stelt het niets voor.
Ontvetter terwijl je cassette nog op je body zit zou ik ook niet doen, de kans dat het in je lagers loopt is aanwezig en is dus af te raden.
Als de cassette eraf is lijkt het me geen probleem om een krachtige ontvetter te gebruiken.
Ontvetter terwijl je cassette nog op je body zit zou ik ook niet doen, de kans dat het in je lagers loopt is aanwezig en is dus af te raden.
Als de cassette eraf is lijkt het me geen probleem om een krachtige ontvetter te gebruiken.
Er is geloof ik ook een poets-topic op het forum, even zoeken dus. Maar telkens je ketting en cassette eraf halen om schoon te maken is echt nergens voor nodig. Je fiets hoeft er toch ook niet altijd uit te zien alsof hij nooit gebruikt wordt, maar dat is mijn mening
idem als litespeed.. vooral het overtollige aan olie voor de rit eraf halen en het komt helemaal goed.
Vaak is de ketting vies geworden meer door overtollig oliën, dan iets anders.
Als je namelijk te weinig smeert, dan zul je zien dat de ketting helemaal droog loopt en ook schoon wordt, alleen piept de boel en slijt de ketting bijzonder snel. Echt soepel loopt het niet ook.
Door ontvetter te gebruiken maak je de ketting ook veel te droog, je moet veel vaker blijven smeren, dan de methode die Litespeed omschrijft.
1 schone doek en een minder schone doek nemen.
Met de schone neem je steeds het overtollige af ( laat het wel minimaal een uurtje of 3 intrekken)
Met de minder schone maak je eerst de ketting droog en neem je het vuil af...
Dat werkt bij mij en voor al " mijn " fietsen tot nu toe het allerbest en is het meest duurzaam..
Vaak is de ketting vies geworden meer door overtollig oliën, dan iets anders.
Als je namelijk te weinig smeert, dan zul je zien dat de ketting helemaal droog loopt en ook schoon wordt, alleen piept de boel en slijt de ketting bijzonder snel. Echt soepel loopt het niet ook.
Door ontvetter te gebruiken maak je de ketting ook veel te droog, je moet veel vaker blijven smeren, dan de methode die Litespeed omschrijft.
1 schone doek en een minder schone doek nemen.
Met de schone neem je steeds het overtollige af ( laat het wel minimaal een uurtje of 3 intrekken)
Met de minder schone maak je eerst de ketting droog en neem je het vuil af...
Dat werkt bij mij en voor al " mijn " fietsen tot nu toe het allerbest en is het meest duurzaam..
Ik durf dit haast niet meer te beamen (de "methode Litespeed" pas ik ook toe namelijk) anders zegt het aardvarken straks weer dat het SPAM is...
Maar dit is wel een methode die ook bij mij prima werkt.
Maar dit is wel een methode die ook bij mij prima werkt.
"Try not. Do or do not......there is no try"