Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 25 mar 2017 18:09

:-) :-) , dat zijn de reacties die ik verwacht (en gehoopt) had. Bij de intro van dit frame (20 ! jaar geleden) is blijkbaar gekozen om een tita frame te voorzien van lak. Bij Gazelle race frames in die periode zagen we een soortgelijke keuze. Die werden ook "gekleurd".
Mijn dilemma is nu: hou ik dit frame en daarmee de fiets origineel of ga ik de lak verwijderen en toegeven aan de huidige trend om een tita frame altijd kaal te presenteren. Beide varianten heb ik in mijn garage staan (zie mijn footer tekst) en ik neig steeds meer naar tita met kleur.......
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

TomM45
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2016 22:29

TomM45 30 mar 2017 09:58

Heeft iemand ervaringen met de Gilbertson Allure Classic? Overweeg titanium fiets aan te schaffen omdat ik die over het algemeen heel mooi vind. Gezien het aantal km en hoe ik fiets (tussen 3000 - 5000km per jaar), 1x per jaar dagje Ardennen en af en toe fiets mee op vakantie afhankelijk van bestemming is comfort voor mij belangrijker als snelheid en gewicht.
Andere tips zijn ook welkom.

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 30 mar 2017 10:39

Wel met de Allure sloping, meer dan prima fiets voor een (voor titanium-begrippen) schappelijke prijs. Stuurt direct, geen idee van gewicht, enkel soms in winderige afdalingen wat 'fladderend' gevoel, maar dat schuif ik eigenlijk af op mijn hoege wielen die aan vervanging toe zijn...
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

schavuyth
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2017 16:36

schavuyth 01 apr 2017 17:38

Mijn naam is Joris, ik rijd al geruime tijd woon- werkverkeer om mijn titanium VanTuyl vt950. Van de winter heb ik hier spatborden op gemonteerd wat wel erg goed bevalt!

Maar dat was geen eenvoudige klus, het vóórste spatbord paste niet tussen de vork en de band dus nadat alles eindelijk was gemonteerd heb ik geen zin meer om ze er weer af te halen...
Afbeelding
(hier nog zonder spatborden)


Gelukkig kwam ik toen een titanium Diamant tegen, ik de prachtige kleurstelling oranje-blauw

Afbeelding

Kaal titanium is natuurlijk het allermooist! dus meteen met de verfstripper aan de slag.

Afbeelding

En nieuwe sieraden!

Afbeelding





Maar ik vroeg mij af of iemand wat kan vertellen over de titanium fietsen van Diamant, ze zijn gemaakt is Rusland, er staat een serienummer en een Russische "omgekeerde V" op de achterste dropout en het frame is verder 100% identiek aan mijn VanTuyl frame, welke ook uit Rusland komt..... Maar verder weet ik helemaal niets, ook google bied geen uitkomst?

Ik hoor het wel van jullie!! Vriendelijke groet Joris

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 03 apr 2017 22:51

Comfort zat. voelt vooral heel degelijk aan. ik ben in ieder geval superblij en tevreden met mijn allure.

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 04 apr 2017 08:15

Maar ik vroeg mij af of iemand wat kan vertellen over de titanium fietsen van Diamant, ze zijn gemaakt is Rusland, er staat een serienummer en een Russische "omgekeerde V" op de achterste dropout en het frame is verder 100% identiek aan mijn VanTuyl frame, welke ook uit Rusland komt..... Maar verder weet ik helemaal niets, ook google bied geen uitkomst?

Deze Diamant fietsen werden vroeger verkocht door de firma Simons in Bekkevoort(België). Ik heb ook zo een titanium fiets gehad maar ik heb het ongeluk gehad dat er een klein scheurtje was aan het kleine buisje aan de liggende achtervork, ik heb toen een nieuw frame gekregen maar geen titanium meer daar ze die frames niet meer wilden verkopen. Met de eerst serie van die frames zijn nooit problemen geweest, die zijn nog altijd zeer goed zoals je zelf kunt vaststellen , maar met de tweede serie frames waren er veel die scheurden en daarom werden er geen aangekocht in Rusland. De firma Simons bestaat niet meer .Ze verkochten deze merken ,Gianni Motta, Diamant, Rider.
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

schavuyth
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2017 16:36

schavuyth 04 apr 2017 13:26

@bertus187 bedankt voor de info! Dit frame is nú gelukkig nog heel! Ik ga eens speuren of ik er achter kan komen of er een jaartal aan het serienummer te linken is.

Super zo een forum!

Groet Joris

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2017 14:25

bertus187 schreef:De firma Simons bestaat niet meer .Ze verkochten deze merken ,Gianni Motta, Diamant, Rider.
Ik heb nog een Gianni Motta frame uit het faillissement van Simons gevonden op Ebay, 100€ voor betaald....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 04 apr 2017 19:52

Keezx schreef:
bertus187 schreef:De firma Simons bestaat niet meer .Ze verkochten deze merken ,Gianni Motta, Diamant, Rider.
Ik heb nog een Gianni Motta frame uit het faillissement van Simons gevonden op Ebay, 100€ voor betaald....
Ik heb ook een Giani motta gehad, alsook een diamant Tsx waar de Histor sigma ploeg mee reed, dat was toen nog in staal natuurlijk .
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 04 apr 2017 20:16

[quote="schavuyth"]@bertus187 bedankt voor de info! Dit frame is nú gelukkig nog heel! Ik ga eens speuren of ik er achter kan komen of er een jaartal aan het serienummer te linken is.

Super zo een forum!

Ik denk dat het frame vanhet jaar 1999 of 2000 is.
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 apr 2017 20:55

Kijk eens op pagina 329 van dit topic, daar showt wielklem zijn Diamant
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

schavuyth
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2017 16:36

schavuyth 13 apr 2017 17:26

@bluv107 Klopt zo ben ik hier terecht gekomen! Ik zocht via google naar "diamant titanium fiets" en toen kwamen de foto's van wielklem boven!

Er zaten campagnolo wielen uit 1996 opmde fiets toen ik hem kocht dus ik vermoed dat het frame uit '95 of '96 komt, maar er is totaal geen documentatie over deze fietsen te vinden :s

Plaats reactie