Het is niet ongewoon dat je je derailleur iets moet bijrichten op de indoor trainer (ervanuit gaande dat het een direct drive trainer is). Oorzaak is waarschijnlijk de positie van de cassettes ten opzichte van de derailleur; die verschilt iets tussen body van het achterwiel en body van de indoor trainer.ColumsbusMJ schreef: ↑08 sep 2023 11:37 Ik heb op mijn fiets een 34 achter (ik zou de bergen in gaan) en op mijn fietstrainer een 30. De fiets schakelt buiten goed, binnen schakelt die echter voor geen meter. Soms pakt de fiets versnellingen niet of moet ik een aantal keer schakelen voor er daadwerkelijk geschakeld wordt.
Kan ik buiten met een 34 fietsen en binnen met een 30 zonder dat ik aanpassingen hoef te doen aan mijn derailleur?
En wat zou het probleem kunnen zijn dat schakelen binnen verre van soepel gaat?
Zou het kunnen zijn dat verkeerde vulringen of onjuist geplaatste vulringen de reden voor dit manko zijn?
Het grote domme vragen topic
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Even uitgaande dat alles dezelfde speed (10/11/12) is en de patjes recht staan, in elk frame kan de derailleur of cassette net even anders gepositioneerd zijn dan de ander. Als je mazzel hebt hoef je niets aan te passen (wij gebruiken hier een Rose en een Carbonda door elkaar op de Wahoo zonder bijstellen), maar anders moet je bijregelen. Heel misschien kun je het met microspacers bij elkaar krijgen maar daar heb ik geen ervaring mee, dan wel of dat uberhaupt bestaat.
[edit: wat Chefske ook al zegt]
[edit: wat Chefske ook al zegt]
-
- Forum-lid
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Chefske schreef: ↑08 sep 2023 11:45Het is niet ongewoon dat je je derailleur iets moet bijrichten op de indoor trainer (ervanuit gaande dat het een direct drive trainer is). Oorzaak is waarschijnlijk de positie van de cassettes ten opzichte van de derailleur; die verschilt iets tussen body van het achterwiel en body van de indoor trainer.ColumsbusMJ schreef: ↑08 sep 2023 11:37 Ik heb op mijn fiets een 34 achter (ik zou de bergen in gaan) en op mijn fietstrainer een 30. De fiets schakelt buiten goed, binnen schakelt die echter voor geen meter. Soms pakt de fiets versnellingen niet of moet ik een aantal keer schakelen voor er daadwerkelijk geschakeld wordt.
Kan ik buiten met een 34 fietsen en binnen met een 30 zonder dat ik aanpassingen hoef te doen aan mijn derailleur?
En wat zou het probleem kunnen zijn dat schakelen binnen verre van soepel gaat?
Zou het kunnen zijn dat verkeerde vulringen of onjuist geplaatste vulringen de reden voor dit manko zijn?
Ah oké, en daar heeft het aantal tandwielen van het grootste casetteblad geen invloed op? Bij twee keer een 30 of 34, zal ik mogelijk nog steeds wat bij moeten stellen als ik wissel van buiten naar binnen. Het betreft inderdaad een direct drive trainer (elite direto).
Je zou de B-stelschroef op de achterderailleur iets kunnen uitdraaien (linksom dus) als je naar een kleinere cassette wisselt. Ik verwacht echter niet dat dit het probleem gaat oplossen, aangezien hij volgens jou goed schakelt op het 34t kransje.ColumsbusMJ schreef: ↑08 sep 2023 12:02 Ah oké, en daar heeft het aantal tandwielen van het grootste casetteblad geen invloed op? Bij twee keer een 30 of 34, zal ik mogelijk nog steeds wat bij moeten stellen als ik wissel van buiten naar binnen. Het betreft inderdaad een direct drive trainer (elite direto).
Bij eenzelfde cassette op het achterwiel én direct drive trainer zul je dan inderdaad nog steeds de kabelspanning iets moeten bijregelen.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sram moet je geen duracell in gebruiken een aantal batterijen hebben een bitter coating en die geeft problemen.
Kan je ook vinden op de sram site
Daarnaast zijn ze heel duur en gewoon niet zo goed, lagere capaciteit dan bijna al het andere.
Ik heb altijd sony of gewoon 10 voor een 2 euro bij de action, die doen het over het algemeen gewoon 1 seizoen, hebben ook meer capaciteit dan duracell
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klopt niet, op de grootste zal ie altijd wel gaan, maar het schakelen bij de kleinere gaat problemen geven. 12 speed en de B schroef niet goed staat garant voor ellende. B schroef bij 12speed altijd aanpassen bij een andere cassette, voorblad of ketting.Chefske schreef: ↑08 sep 2023 12:36Je zou de B-stelschroef op de achterderailleur iets kunnen uitdraaien (linksom dus) als je naar een kleinere cassette wisselt. Ik verwacht echter niet dat dit het probleem gaat oplossen, aangezien hij volgens jou goed schakelt op het 34t kransje.ColumsbusMJ schreef: ↑08 sep 2023 12:02 Ah oké, en daar heeft het aantal tandwielen van het grootste casetteblad geen invloed op? Bij twee keer een 30 of 34, zal ik mogelijk nog steeds wat bij moeten stellen als ik wissel van buiten naar binnen. Het betreft inderdaad een direct drive trainer (elite direto).
Bij eenzelfde cassette op het achterwiel én direct drive trainer zul je dan inderdaad nog steeds de kabelspanning iets moeten bijregelen.
Altijd eerst de b schroef dan al het andere.
Volgens mij gaat het over een profrenner, Evenepoel?
Het komt vaker voor dat mensen hier los gaan op afkortingen
Het is eigenlijk heel simpel, is er 1 schrijver en meerdere lezers, dan wil je wat extra moeite doen dat iedereen het kan begrijpen.
Het komt vaker voor dat mensen hier los gaan op afkortingen
Het is eigenlijk heel simpel, is er 1 schrijver en meerdere lezers, dan wil je wat extra moeite doen dat iedereen het kan begrijpen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
RE of REV is ook zeker ingeburgerd. Denk alleen dat men die vraag hier niet verwachtte.
Less is bore