Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2024 18:41

mao schreef: 09 feb 2024 17:47
pino schreef: 09 feb 2024 13:40 Rekenen is ook moeilijk geworden en de consquenties lastig in te schatten.
1.7 miljard euro als rijksuitgave is 100 euro per inwoner.
Programma's stellen sommige dingen raar voor. Laatst in Pointer een uitzending over houtkachels. Er zouden in Nederland 1 miljoen houtkachels zijn die 1 miljard kuub hout zouden stoken ! Dat is 1000 kuub per kachel. Een stapel hout van 10 bij 10 bij 10 meter. Geen enkele fatsoenlijke factchecker in zo'n redactie.
Die dame was inderdaad meteen af bij me,
Zelfde als iemand begint over 3 meter zeespiegelstijging.
3 meter niet meer in deze eeuw maar de hoeveelheid landijs en de uitzetting van water zijn redelijk te berekenen. Dat is iets anders dan 100x teveel rekenen. En die 10m2 hout haal ik zelfs nog niet.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 10 feb 2024 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 feb 2024 09:29

mao schreef: 09 feb 2024 17:47
pino schreef: 09 feb 2024 13:40 Rekenen is ook moeilijk geworden en de consquenties lastig in te schatten.
1.7 miljard euro als rijksuitgave is 100 euro per inwoner.
Programma's stellen sommige dingen raar voor. Laatst in Pointer een uitzending over houtkachels. Er zouden in Nederland 1 miljoen houtkachels zijn die 1 miljard kuub hout zouden stoken ! Dat is 1000 kuub per kachel. Een stapel hout van 10 bij 10 bij 10 meter. Geen enkele fatsoenlijke factchecker in zo'n redactie.
Die dame was inderdaad meteen af bij me,
Zelfde als iemand begint over 3 meter zeespiegelstijging.
Het zal jouw tijd wel duren en hopelijk vindt er een kentering plaats waardoor de geschetste rampscenario's helemaal uitblijven, of dat de gevolgen binnen de perken blijven. De stelligheid waarmee je de resultaten uit onderzoek naar klimaatverandering opzij schuift, vind ik dan wel stuitend. Hoe kun je zo overtuigt zijn van je eigen gelijk als je zelf geen onderzoek hebt gedaan naar de hele kwestie?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2024 11:45

Ik denk eerder dat niet die 3m kan berekenen.
Klimaatverandering is absoluut een ding, maar dit soort alarmscenarios zijn ook niet heel realistisch. Die vallen wat mij betreft in de categorie dat een fladderende vlinder in Japan als alles verkeerd valt een tornado in Kansas veroorzaakt.
Less is bore

luvene
Forum-lid

Gebruikersavatar luvene 10 feb 2024 11:59

Kornuit schreef: 09 feb 2024 15:27 https://www.telegraaf.nl/nieuws/1202041 ... -overleden

Niks mooiers en puurders dan hand in hand met je vrouw te overlijden.
Zeg dat..... ik schoot er vol van en ben er wel even mee bezig geweest. Zelf ben ik ongeneeslijk ziek, palliatief prostaatkankerpatiënt. Dan komt het wel ff binnen..............

Als ik er al eens niet aan denk dan komt er wel een reclame over KWF op TV of iets anders waardoor je er weer aan denkt terwijl je blij was om er even niet aan te denken.....

Wat Van Agt betreft met zijn vrouw, ontzettend mooi, zoiets zou ik ook doen op dergelijke leeftijd samen met mijn vrouw als we allebei ondraaglijk zouden lijden.

RIP mijnheer Van Agt en eega.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 feb 2024 13:17

@luvene, daar schrik ik wel even van.
Snap dat het dan nog ff harder binnenkomt.

Ik snap je opmerking over bv de KWF goed, met veel dingen is het zo dat als je het hebt je ineens bewust wordt hoeveel er over geschreven en gepraat wordt. Een krantekop is dan voldoende om je er weer aan te laten denken.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat je nog mooie momenten mag meemaken en het zo lang mogelijk dragelijk blijf.

Zo zie je maar weer, wees lief voor elkaar en tel je zegeningen

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 10 feb 2024 13:50

wasbeer2006 schreef: 10 feb 2024 13:17 @luvene, daar schrik ik wel even van.
Snap dat het dan nog ff harder binnenkomt.

Ik snap je opmerking over bv de KWF goed, met veel dingen is het zo dat als je het hebt je ineens bewust wordt hoeveel er over geschreven en gepraat wordt. Een krantekop is dan voldoende om je er weer aan te laten denken.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat je nog mooie momenten mag meemaken en het zo lang mogelijk dragelijk blijf.

Zo zie je maar weer, wees lief voor elkaar en tel je zegeningen
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Sterkte!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 feb 2024 10:09

Ik heb er niet voor doorgeleerd, maar een stijging van de zeespiegel wordt door meerdere klimaatmodellen onderschreven. De kans op drie meter wordt ook als klein geacht, maar niet onmogelijk. Ik acht de kans groter dat klimaatwetenschappers een goede inschatting kunnen maken van wat ons eventueel staat te wachten dan de mensen hier. Is het ontkennen van de mogelijke gevolgen een soort zelfbeschermingsmechanisme en een reden om door te gaan op dezelfde voet?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 11 feb 2024 13:04

De vraag is; wat is de waarde van een model. Het is een onderzoeksinstrument. Geen voorspellingsmiddel.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 11 feb 2024 13:35

ColumsbusMJ schreef: 11 feb 2024 10:09 .......... De kans op drie meter wordt ook als klein geacht, maar niet onmogelijk..............Is het ontkennen van de mogelijke gevolgen een soort zelfbeschermingsmechanisme en een reden om door te gaan op dezelfde voet?
Ik heb eens ergens gelezen dat het wel 5 meter zou kunnen worden. :mrgreen:
Ik ga er vanuit dat we iets moeten doen maar allerlei doemscenario's helpen niet echt om mensen mee te krijgen.
En dat heeft niets te maken met ontkenning, want dat is het verwijt dat je als je niet all-in gaat dat je dan een ontkenner bent.
Hebben sommigen hier hun verbruik allerhande al meer dan gehalveerd of volledig geschrapt om erger te voorkomen of gaan die er ook van uit dat "anderen" het wel zullen doen.
- Geen auto
- Niet vliegen
- Minder en enkel lokaal geteelde voeding eten
- Geen verwarming/verkoeling
- Minder kledij
- .....
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2024 14:09

Theoretisch gezien zou het tegen de 70 meter kunnen worden, al zal het dan wel zo warm op aarde zijn dat het al minnof meer onleefbaar is.

Maar anderhalve meter is voor Nederland ook al een aardig doemscenario.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 feb 2024 18:51

En weeeeer gaat de rechter op de stoel van de politiek zitten. Doorleveren van amerikaanse F35 onderdelen is een politieke keuze, niet van een rechtbank.
Bizar dat dat weer kan.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 12 feb 2024 19:08

lugosi schreef: 11 feb 2024 13:04 De vraag is; wat is de waarde van een model. Het is een onderzoeksinstrument. Geen voorspellingsmiddel.
Prima, maar hoe ga jij de waarde van een model bepalen? Ik heb de kennis noch kunde om zelf een onderzoek naar klimaatverandering op te zetten. Ik zou eventueel alle (relevante) onderzoeken zelf kunnen lezen en dan bepalen wat ik het meest waarschijnlijk vind. Ik zou dan uiteraard ook een foutieve conclusie kunnen trekken, maar dan heb ik wel mijn eigen onderzoek gedaan. In alle eerlijkheid zie ik geen alternatief dan het huidige narratief te geloven en daar ook in zekere mate naar te handelen.

Gesloten