Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

rsv
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:58

rsv 23 nov 2012 21:48

Afbeelding
Pinarello
http://img694.imageshack.us/img694/5086/prince1x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 24 nov 2012 08:23

Parktool bottembracket sleutel
Remblokjes

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 nov 2012 10:10

amclassic-fan schreef:Je moet alleen zaken verzekeren waarvan je zelf het risico niet wilt/kunt lopen. Als je zo'n set wielen koopt mag ik toch hopen dat je nog wel een back-up setje hebt staan, zodat mocht er wat mee gebeuren je nog gewoon kunt fietsen.
Precies, in de long run ben je dan naar verwachting beter af. De winstmarge die de verzekeraar rekent houd je in de pocket.

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 24 nov 2012 13:39

kxlight schreef: Precies, in de long run ben je dan naar verwachting beter af. De winstmarge die de verzekeraar rekent houd je in de pocket.
Juist, zou ik ook doen voor die paar euro per jaar.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 24 nov 2012 14:41

amclassic-fan schreef:Je moet alleen zaken verzekeren waarvan je zelf het risico niet wilt/kunt lopen. Als je zo'n set wielen koopt mag ik toch hopen dat je nog wel een back-up setje hebt staan, zodat mocht er wat mee gebeuren je nog gewoon kunt fietsen.
Dit klinkt een beetje als : Ik verzeker mijn huis maar niet tegen brand want in het tuinhuisje slaap ik ook droog..

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4319
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 nov 2012 17:11

Een sufferfest trainingsvideo. Angels. (Als download).
Gisteren gedownload als MP4, vannacht geconverteerd naar DVD, vanmiddag gebrand. En net voor de TV gefietst. Erg leuk! :mrgreen:

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 24 nov 2012 17:17

Vandaag mijn Zipp 808 Firecrest carbon clinchers, zwarte naven en spaken, opgehaald bij Beukers bike center in Petten. Het nieuwe model met 11 speed body. Morgen avond maar eens de boel monteren. Ben nu even een weekeindje een frisse neus halen en wandelen in Fryslân. Zeg maar dag met je handje tegen de 13e maand,

Afbeelding
Untitled by Martijn-V4, on Flickr
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2012 17:19

guerciotti schreef:
amclassic-fan schreef:Je moet alleen zaken verzekeren waarvan je zelf het risico niet wilt/kunt lopen. Als je zo'n set wielen koopt mag ik toch hopen dat je nog wel een back-up setje hebt staan, zodat mocht er wat mee gebeuren je nog gewoon kunt fietsen.
Yep, en bij b.v. diefstal of een val is Boswielrenner alleen maar 3500 euri lichter !!
En hoe denk je die wielen tegen diefstal te verzekeren? Het grootste risico loopt hij bij stops waar de fiets buiten zicht staat (bijv bij inschrijvingen van tochten), dan staat een fiets los en is de boel dus niet te verzekeren.

@Arno, fietsen wordt niet wezenlijk anders met een wielset van €200 tov €3500. In je tuinhuis gaan leven heeft toch een stuk meer praktische bezwaren. Alle risico's die je onnodig verzekert (omdat je het risico zelf ook wel had kunnen hebben) kosten je uiteindelijk gewoon veel geld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 24 nov 2012 17:45

Ik heb mijn fiets (Cervelo S3) all-risk verzekerd voor 22 euro in de maand, 3 jaar tegen nieuw waarde. Mooie is dat is het ook nog eens via het fietsplan van mijn baas geregeld heb dus kost de verzekering mij ook nog eens niets. Het kan dus wel.
Overigens ook verzekerd tijdens cyclos en toertochten, niet bij wedstrijden. Mijn verzekering dekt ook diefstal als hij ergens los staat tijdens een toch of cyclo, roof valt daar ook onder.

http://www.knwu.nl/verzekeringen/fietsv ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb overigens een Zipp 404 spare setje wielen staan.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2012 18:08

Er staat toch iets heel anders op de website van de KNWU:
Wat is verzekerd?
Schade aan en verlies van de fiets. Diefstal als de fiets in een afgesloten ruimte staat. Ook is het mogelijk de fietshelm en schoenen apart mee te verzekeren.
Als de schade boven de € 50,- is dan wordt alles vergoed.

Wat is er niet verzekerd?
Normale slijtage en constructiefouten. Schade tijdens wielerwedstrijden en snelheidsritten is niet verzekerd. Schade tijdens toertochten, cyclo’s en clinics wel. Als de fiets buiten staat is diefstal niet verzekerd. Maar beroving wel. Schade beneden de € 50- blijft voor eigen rekening.
En sinds wanneer een cyclo geen snelheidsrit meer is? Met die bepaling over snelheidsrit kan de verzekering wel knap vervelend doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 24 nov 2012 18:31

Voor mij geen issue omdat ik bijna geen cyclos of toertochten rij, doe vaak alles lekker in mijn eentje. Maar het zou een discussie punt kunnen zijn. Voor mij is het diefstal gebeuren en het op eigen doft in puin rijden van mijn fiets de reden geweest om hem te verzekeren.

En ach mijn werkgever betaald 3 jaar lang de premie dus laat ik dan weer niet liggen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 24 nov 2012 18:48

Voor de duidelijkheid...ik zet nooit mijn fiets ergens neer en als ik dat doe dan heb ik er constant zicht op. Als we cyclo's of zo rijden dan blijft er altijd één persoon bij de fietsen als we ons inschrijven.
Ten aanzien van de Lightweight wielen. Ik kan je verzekeren dat fietsen met Lightweight wielen je fiets een boost geven. Als je gewend bent om met zware wielen te rijden en je steekt vervolgens lightweight wielen dan ga je dat serieus merken in positieve zin. Nou had ik al lichte wielen in mijn fiets dus dan is verschil niet zo groot, maar rijden met Lightweight wielen is toch wel een sensatie. Ik heb extended warrenty op mijn Lightweight wielen voor drie jaar en mijn fiets is maximaal verzekerd voor schade via de NTFU. Als dit allemaal niet zou mogen baten dan slacht ik mijn spaarvarken. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie