Re: Cannondale topic
Geplaatst: 17 feb 2014 19:31
Prachtige fiets
Frame was los zoals je op onderstaand plaatje kan zien.vleermuis82 schreef:Mooie fiets, weet zeker dat je daar blij mee gaat zijn.fredmtb-sport schreef:Vandaag kon ik mijn lang verwacht Cannondale Super Six EVO bij mijn LBS ophalen.
Mijn vorige racefiets SuperSix HiMod (4 jaar jong) was nog lang niet aan pensioen toe, maar in september 2013 mezelf deze maar vast cadeau gedaan als goedmakertje voor “wat mindere periode” en had ik iets om naar uit te kijken.
Was er vlot uit, namelijk een Cannondale EVO frame, hoog Zipp gehalte, SRAM Force en dit is het resultaat.
Gewicht net iets boven de 7 kg en prima waarde voor 63 cm frame.
Meer sepc's en wat plaatjes: http://www.mtb-sport.nl/cannondale-evo-2014/
Ben er erg blij mee en over 4 weken in ieder geval paar keerde Teide (Tenerife) op.
Snelle vraag: kwam het frame met een complete SISL2 crank set? Ik zie namelijk dat je de SISL2 spider rings niet gebruikt. Ben benieuwd naar de reden, want ik vind die dingen echt pieces of art en ze schakelen ook uitstekend.
Ah, dat plaatje werkte niet op mijn werk-pc, maar zie het nu op mijn iphone.fredmtb-sport schreef:Frame was los zoals je op onderstaand plaatje kan zien.vleermuis82 schreef:Mooie fiets, weet zeker dat je daar blij mee gaat zijn.fredmtb-sport schreef:Vandaag kon ik mijn lang verwacht Cannondale Super Six EVO bij mijn LBS ophalen.
Mijn vorige racefiets SuperSix HiMod (4 jaar jong) was nog lang niet aan pensioen toe, maar in september 2013 mezelf deze maar vast cadeau gedaan als goedmakertje voor “wat mindere periode” en had ik iets om naar uit te kijken.
Was er vlot uit, namelijk een Cannondale EVO frame, hoog Zipp gehalte, SRAM Force en dit is het resultaat.
Gewicht net iets boven de 7 kg en prima waarde voor 63 cm frame.
Meer sepc's en wat plaatjes: http://www.mtb-sport.nl/cannondale-evo-2014/
Ben er erg blij mee en over 4 weken in ieder geval paar keerde Teide (Tenerife) op.
Snelle vraag: kwam het frame met een complete SISL2 crank set? Ik zie namelijk dat je de SISL2 spider rings niet gebruikt. Ben benieuwd naar de reden, want ik vind die dingen echt pieces of art en ze schakelen ook uitstekend.
Reden van ander spider: Keuze is dan vast 50/34 of 53/39. Nu zit er ivm Tenerife 50/34 op, maar terug in NL vervang ik de 34'er voor een 39'er. 90% van de km's dus met 50/39.
joren schreef:2014 Cannondale Synapse (56cm)
Crankset: Sram red
Spider: Sram red Quarq (130bcd)
Chainring: Sram Exogram (53/39)
Bottom Bracket: Sram BB30
Pedals: Look Keo classic
Cassette: Sram red (11-27)
Chain: Shimano Ultegra
Shifters/Derailleurs: Sram Red
Handlebars: Fsa SLK (44cm)
Stem: Fsa SLK ( 12cm)
Saddle: San marco Regale
Seatpost: Fsa SLK
Brakes: Sram Red
Wheelset: Lightweight Standard gen 3
Tyres: Continental Competition
Accessories: Garmin Edge 810
Weight : 6.8 kg
Ik,heb nu de rood /witte synapse 2011 maar als ik de hi mod wil moet ik toch aan een andere kleuren combinatie.wimm schreef:Ben benieuwd lowermate wat je gaat doen. Ik hoop voor je dat de levertijden korter zijn
Ik ben voor de grijs-witte gegaan, omdat nu al een zwart-witte synapse heb.
Wanneer ik de fiets heb, zal ik nog wel een foto posten.
Ben toch wel erg benieuwd waarom jij de synapse na 1 rit al stukken beter vindt dan de supersix.joren schreef: Ik vind de synapse nu al stukken beter dan de supersix , nu nog effe afwachten hoe
de fiets rijdt in wedstrijd . ( volgende week start ik in kuurne-brussel-kuurne)
100W, pfff goede winter gehad?joren schreef:@gaisdergerman : Stukken meer confort op het eerste gevoel .
Raar maar waar , hij voelt precies lichter als mijn supersix , volgends mij is de supersix stijver
Daarom dat de synapse misschien licher aanvoelt ?
Wat ook raar is , is dat ik met mijn synapse in de sprintjes 100 watt meer kan trappen dan met
de supersix
Als dat zo zou zijn, dan rijdt iedereen komend jaar op een Synapse.joren schreef:Wat ook raar is , is dat ik met mijn synapse in de sprintjes 100 watt meer kan trappen dan met de supersix