Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC

speric 04 dec 2008 16:23

Seger schreef:
TiesT schreef:Dat zegt iedereen die met een bianchi en voor het eerst op ene batavus zit ook. Beetje loos.

Neemt niet weg dat cervelo op het moment gewoon booming en hot is. net als 4 jaar geleden trek en de tijd dat de ocr's/ tcr's niet waren aan te slepen. Over 3 jaar rijd iedereen een Fuji oid.

Idd. Feit is gewoon dat Cervelo zo populair is geworden door de CSC ploeg. Slim van cervelo om zo'n sterke ploeg te sponsoren en zo veel exposure te krijgen. Maar cervelo is verder helemaal niet zoveel beter dan andere merken als Canyon, Giant, Focus, etc. Persoonlijk vind ik ze spuuglelijk, maar daar gaat het nu niet om :)

Als je de website van cervelo eens bekijkt en leest hoe ze begonnen zijn en hoe ze bij CSC gekomen zijn, dan zul merken dat het succes hand in hand is gegaan en niet ze niet zo zeer een succesvolle ploeg hebben gezocht in die tijd.
Als ze dezelfde visie hebben met de eigen ploeg als met de fietsen, dan gaan we er nog veel van horen.
Het verschil met alle positieve verhalen is, is dat er eigenijk geen concrete negatieve zaken te vinden zijn aan het merk, of fiets. En dan ook bij alle onafhankelijke tests e.d. ze ook steeds goed uit de bus komen.

Smaak, dat is inderdaad een heel ander verhaal.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 dec 2008 16:26

TiesT schreef:cervelo met zipp, csc pak en 30kg te veel.

Waarom moet je mij nou weer erbij halen? ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 dec 2008 16:30

andromeda schreef:
TiesT schreef:cervelo met zipp, csc pak en 30kg te veel.

Waarom moet je mij nou weer erbij halen? ;-)

Waar zijn jou zipps;) Jij had toch van die plastic wielen uit de uit de tijd dat iedereen nog een Trek wilde;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 dec 2008 16:34

Onderweg...;-)

perik
Forum-lid

perik 04 dec 2008 16:35

SpEric schreef:
Seger schreef:
TiesT schreef: Het verschil met alle positieve verhalen is, is dat er eigenijk geen concrete negatieve zaken te vinden zijn aan het merk, of fiets. En dan ook bij alle onafhankelijke tests e.d. ze ook steeds goed uit de bus komen.

Je bedoelt afgezien van die voorvorken die plotseling konder afbreken of dat Zipp wiel dat niet in de nieuwe P4 past? ;) Gekkigheid natuurlijk. Maar volgens mij is er in deze prijsklasse geen enkele fiets waar echt iets mis mee is, dus dat is nauwelijks een pré te noemen. Wat is eigenlijk de reden dat CSC niet verder wil met Cervelo, Riis staat er toch juist bekend om dat hij specifiek het beste materiaal uitzoekt?

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 dec 2008 16:38

perik schreef:Wat is eigenlijk de reden dat CSC niet verder wil met Cervelo, Riis staat er toch juist bekend om dat hij specifiek het beste materiaal uitzoekt?

Uhh. nou, Specialized gaf meer geld bij de fietsen als Cervelo dus werd het specialized.
Simpelweg gekocht dus!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 dec 2008 16:48

SpEric schreef:Nee, de be-one is ingeruild voor de S1, heb ik uit betrouwbare bron.
Maar de groep vd R3 gaat over op de S1.

Op de R3 komt ...... ( mag ando zelf vertellen .) campa misschien

Hier komt het wel op neer inderdaad.

De R3 gaat in winterslaap en komt met de zon weer naar buiten, wat er op komt weet ik nog niet. Maar Campa wordt het zeker niet.

Moet nog even kijken naar de financiën tegen die tijd maar de Di2 is een serieuze optie.

IBAN
Forum-lid

IBAN 04 dec 2008 17:16

Was net even bij mijn FM en die stond net op het punt een Cervélo doos open te trekken om een S1 op te bouwen met Sram Force. Gelukkig mocht ik de doos open maken om het frame eruit te halen. Ziet er toch wel erg mooi uit in de nieuwe kleurstelling

[img=http://img512.imageshack.us/img512/9611/cevwhitewc8.jpg]
[img=http://img523.imageshack.us/img523/9696 ... te2an2.jpg]

fabian
Forum-lid

fabian 04 dec 2008 17:18

Cervelo is nu net een merk wat bijzonder is maar ook duidelijk laat zien waarom. Hun visie en design spreken veel mensen aan.

Ga je direct harder fietsen? Wellicht wel. Is dit te zien in uitslagen? Nee lang niet altijd. Waarom? Omdat mensen geen machines zijn en hard rijden maar een deel is van presteren.

Zet je Cancellara op een Colnago tijdritfiets, dan zal ie nog steeds kunnen winnen. Harde cijfers laten zien dat hij op een Cervelo sneller is en dit speelt mentaal natuurlijk ook mee als je op goed materiaal rijdt. Kortom goed materiaal --> je rijdt sneller door het materiaal en door het mentale effect.

perik
Forum-lid

perik 04 dec 2008 17:23

Fabian schreef:Harde cijfers laten zien dat hij op een Cervelo sneller is en dit speelt mentaal natuurlijk ook mee als je op goed materiaal rijdt. Kortom goed materiaal --> je rijdt sneller door het materiaal en door het mentale effect.
Sneller dan wat? En hoe hard zijn deze cijfers (bronvermelding!)?

IBAN
Forum-lid

IBAN 04 dec 2008 17:56

dit is natuurlijk klinklare onzin, je kunt namelijk nooit gelijktijdig op twee verschillende fietsen rijden!

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 04 dec 2008 18:03

Wat een lelijke knik in de zitbuis net boven het bracket! Jammer...

Plaats reactie