Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 jan 2024 14:47

Hij gaat als kopman naar de Giro dit jaar. Hij rijdt het voorjaar al jaren als kopman. Ik denk dat hijzelf heel goed weet wat zijn doelen zijn. Misschien strookt dat niet met de verwachting van alle fans, maar dat is niet zijn probleem.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jan 2024 15:32

Die vermeende net wat mindere vorm in het voorjaar, ligt natuurlijk niet aan de Tour die er na komt. Dat ligt dan eerder aan de lol die hij aan de cross beleefd.

En groen is waarschijnlijk wel gewoon een doel geweest voor hem. Als het dan al zo is dat iemand met zijn kwaliteiten (die ze ook allemaal wil benutten) minder explosief wordt met de jaren, is het niet meer dan logisch dat hij dat zo vroeg mogelijk in zijn carrière doet.

Vooralsnog heeft hij welgeteld één mindere dag gehad in het voorjaar. Toen konden allen vd Poel en Pogacar hem lossen. Verder heeft hij zo ongeveer alles gewonnen, weggegeven, pech gehad, het tactisch niet meegemaakt of de sprint/laatste heuvel nipt verloren van iemand met minimaal gelijke kwaliteiten.
Ook in absolute topvorm heeft hij nog concurrenten in ieder monument en op ieder WK.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jan 2024 16:17

lugosi schreef: 05 jan 2024 11:14
kxlight schreef: 05 jan 2024 10:55 Van Aert krijgt ook t salaris van een kopman... dus als hij het dan toch niet is, is hij helemaal spekkoper.
VanAert heeft in verhouding tot zijn capaciteiten een beperkt loon. Hij heeft ook toegegeven dat hij elders meer kon verdienen, maar dat hij zich meer aangetrokken voelde tot JV door de omkadering, manier van werken, etc.

En uiteraard is dat beperkt loon nog altijd het tienvoud of meer dan dat van een gewone werknemer.
Evenepoel, Van Aert en MvdP zitten allemaal rond de 2 mln per jaar. Dan is Van Aert toch niet onderbetaald?

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 05 jan 2024 16:19

Van Der Poel en Evenepoel zullen ook wel meer kunnen krijgen nu dan toen ze hun contract afsloten.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jan 2024 16:25

Dat zal wel ja.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jan 2024 17:28

wasbeer2006 schreef: 05 jan 2024 13:58 Ja en dat waren die 52-49 = 3 weken. Ik maak de som toch even :-)

Succes of net geen succes is gewoon een hele dunnen draad. Als er geen bloembak had gestaan op het WK had vdP zijn fiets kapot geweest.... en dan wint VA. Drie dagen later gaat ie gwoon dom onderuit in de MTB wedstrijd. Dat had ie het lulletje van het jaar geweest en nu de held. Het kan verkeren.....
Mee eens hoor dat het allemaal op een hoopje ligt, maar je kan wel afmeten hoeveel percent van je planning richting je eigen doelen leiden en hoeveel percent niet. Voor mij lag daar tot op heden voor VanAert geen ideaal scenario. Misschien wil hij dat niet, of vindt hij dat niet belangrijk, etc... en dat mag allemaal van mij, maar ik vind dat ik dat wel mag benoemen.
En dan valt het op dat dat bij andere renners wel anders ligt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jan 2024 17:29

bartdr schreef: 05 jan 2024 14:26 ... maar het is nu ook niet dat hij zich opoffert om dan volledig door de mand te zakken. Ze winnen wel 2jaar op rij de Tour als ploeg, terwijl hij op zijn minst toont hoe geweldig sterk hij is maar eigenlijk veel meer dan dat. En dan nog... zelfs zijn reeks ereplaatsen van de laatste jaren is mogelijks ongezien.
.....................
En dan vraag je je als wielerliefhebber, wat als...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jan 2024 17:34

JPAR schreef: 05 jan 2024 14:47 Hij gaat als kopman naar de Giro dit jaar. Hij rijdt het voorjaar al jaren als kopman. Ik denk dat hijzelf heel goed weet wat zijn doelen zijn. Misschien strookt dat niet met de verwachting van alle fans, maar dat is niet zijn probleem.
Ik zeg niet dat dat niet zo is, maar het is naast de kwestie.
De vraag is wat als VanAert in een ploeg zit waar iedereen zich opoffert voor hem en hij alleen bezig is met 100% te zijn voor zijn doelen. Hoe zou dan zijn palmares eruit zien.
Ik behoor tot die groep mensen die denken dat er een substantieel verschil zou zijn. Opvallend is ook dat dit de dominante toon is in heel het wielerwereldje in Belgie, terwijl het in Nederland net omgekeerd lijkt te zijn. Hoe zou dat komen. Wie heeft voordeel, wie heeft nadeel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jan 2024 17:43

kxlight schreef: 05 jan 2024 16:17

Evenepoel, Van Aert en MvdP zitten allemaal rond de 2 mln per jaar. Dan is Van Aert toch niet onderbetaald?
De gegevens uit de Italiaanse Gazzetta zijn niet helemaal correct en up to date.

Er is een verschil tussen loon en loon + bonussen. Bij sommige teams worden bonussen het jaar nadien gewoon bij het loon geteld.

Lefevre is bijvoorbeeld erg pro bonussysteem. Remco zit daar dan al ruim aan vier miljoen per jaar en heeft al laten weten dat hij vindt dat dat best wat meer mag zijn.

Als je het loon ziet van Vinge dan kan je toch alleen maar vaststellen dat zij niet het best-betalende team zijn. Wat natuurlijk niet hoeft, er zijn zeker andere zaken die meespelen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1030
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 05 jan 2024 19:19

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout- ... hansgrohe/

... kan vAert lekker voor Roglic knechten ipv voor Vingegaard ;)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 jan 2024 19:50

lugosi schreef: 05 jan 2024 17:34
JPAR schreef: 05 jan 2024 14:47 Hij gaat als kopman naar de Giro dit jaar. Hij rijdt het voorjaar al jaren als kopman. Ik denk dat hijzelf heel goed weet wat zijn doelen zijn. Misschien strookt dat niet met de verwachting van alle fans, maar dat is niet zijn probleem.
Ik zeg niet dat dat niet zo is, maar het is naast de kwestie.
De vraag is wat als VanAert in een ploeg zit waar iedereen zich opoffert voor hem en hij alleen bezig is met 100% te zijn voor zijn doelen. Hoe zou dan zijn palmares eruit zien.
Ik behoor tot die groep mensen die denken dat er een substantieel verschil zou zijn. Opvallend is ook dat dit de dominante toon is in heel het wielerwereldje in Belgie, terwijl het in Nederland net omgekeerd lijkt te zijn. Hoe zou dat komen. Wie heeft voordeel, wie heeft nadeel.
+10!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 jan 2024 19:52

bartdr schreef: 05 jan 2024 14:26 ... maar het is nu ook niet dat hij zich opoffert om dan volledig door de mand te zakken. Ze winnen wel 2jaar op rij de Tour als ploeg, terwijl hij op zijn minst toont hoe geweldig sterk hij is maar eigenlijk veel meer dan dat. En dan nog... zelfs zijn reeks ereplaatsen van de laatste jaren is mogelijks ongezien.
Er zijn er die net wat vaker de winst naar zich toe trekken, maar de meeste renners kunnen maar dromen om eens een "net niet" seizoen als dat van Van Aert te rijden.
Het enige waar je volgens mij gelijk in hebt is dat de vormpiek van Van Aert de laatste jaren duidelijk op zijn hoogst was in de Tour. De Van Aert van de WKs en het voorjaar was van een hoog niveau, maar niet van hetzelfde niveau als de renner die een half Tourpeloton aan gort rijdt om dan zelf vanuit de lange ontsnapping de rit te gaan winnen/voor de laatste uitdunning te zorgen in de groep der favorieten.
Ik denk niet dat een renner als Wout veel plezier beleeft aan tweede plaatsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie