Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo 3

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 jul 2024 09:31

Waarom zou je een edge explorer kiezen ipv een wahoo of edge 840? (Deze vallen meer in de prijsklasse van een karoo)

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 06 jul 2024 06:48

1094 schreef: 05 jul 2024 09:31 Waarom zou je een edge explorer kiezen ipv een wahoo of edge 840? (Deze vallen meer in de prijsklasse van een karoo)
Omdat ik newbee ben Prijs is niet perse een issue, maar ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen de navigatie en de belangrijkste sensorparameters.
Kortom: ik wil de makkelijkste navigatie-beleving en kwam daarom uit op Karoo. Alleen heb ik dan de uitgebreide functionaliteit wel nodig?
Wind is wel een dingetje als ik fiets en me pas later realiseer dat ik bepaalde zijwind heb en harder moet trappen/versnelling wisselen denk ik echt heel vaak: hoe zit het met die wind?
En dan ben ik weer beetje uit mijn lekker kop-leeg-trappen moment en ga ik nadenken daarover.

Ik heb nog 2 dagen de tijd of ik de Karoo 3 voor €400 ga bestellen... en slinger van links naar rechts... :shock: :lol:

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 07 jul 2024 12:03

Nou na gister genoeg van links-naar-rechts gegaan te zijn (gewonnen EK wedstrijd NL😊), aantal biedingen op Karoo2 gedaan… toch maar gegaan voor een nieuwe Karoo 3. Mijn gedachten gingen ook al genoeg van links naar rechts voor uitzoeken van een fietscomputertje!!!
Ondanks dat de windfield app in een dataveld niet beschikbaar is. Ik ga ervan uit dat Hammerhead dit gaat oplossen (doen jullie mee met indienen request?) gelet op hun updatereputatie en luisteren naar klanten.
In de tussentijd moet ik me behelpen door goede voorbereiding met apps als hadwind, mywindsock en evt windy als sideload app (geen idee hoe dat werkt maar dat ga ik wel uitvinden).

Waarin de garmin explorer 2 mij teleurstelt is de max 2 datavelden. De Karoo kan er 4 ( met hopelijk straks dus ook zo’n gave windfield veld.
Die viel dus af. En zag een filmpje dat Hammerhead zichzelf ziet als softwarecompany die nu weer een verbeterde versie van hun hardware hebben opgeleverd en ik dus de komende 3-5 jaar dus voldoende mooie nieuwe verbeteringen tegemoet kan zien.

Even allemaal in perspectief: de functionaliteit is absoluut overkill voor een newbe… daarvan ben ik me bewust.
Maar dit is na mijn onderzoek de beste en mooiste navigatie companion voor een tech/datafreak als ik. Daar was ik al snel uit.
En qua overtuigen verstand: mooie aanbieding (20%! Op een net uitgebracht product) en dat ik het op de zaak kan zetten (naast mijn zakelijke fiets😀) en dat kan ik het later altijd nog doorverkopen…

Dank voor reacties en meedenken alvast!

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 07 jul 2024 20:39

Mooie aankoop, laat weten of hij bevalt. Voor wat betreft die updates en luisteren naar klanten dat valt me wat tegen. Hoop dat het komt door de ontwikkeling van nr 3 want de afgelopen 2 jaar geen echte nieuwe functionaliteiten gekregen

Plaats reactie