Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Topic sluiten, om welke reden?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1518
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 13:50

Poeh, dit soort discussies vind ik toch wel het lastigste deel van het forum hoor. Het wantrouwen zit vaak diep. In dit geval (en veel andere gevallen) heb ik erg veel moeite om te begrijpen wat nu eigenlijk het probleem is en waarom we het hier over hebben. Maar ik doe mij best, komt ie:

Ze modereren specifiek deze categorie omdat hier hun interesse en expertise ligt, dat lijkt me logisch. Over de belangenverstrengeling doen we niet geheimzinnig, staat zelfs in hun gebruikersnaam. Zij linken naar hun site omdat daar hun verdienmodel zit. Naar hun site gaan kost je niets en levert je prima informatie op. Wil je dat niet, dan klik je niet en zet je er desnoods zelf een linkje onder dat rechtstreeks naar de site van de organisatie leidt. Dat vindt helemaal niemand erg, graag zelfs. Van de 276 topics zijn er 20 gestart door Cycloworld, ook niet echt wereldschokkend lijkt me. Ik zie dus vooral een leuke categorie met veel info over evenementen...jij nu ook?

Nog even voor de zekerheid, het staat jou en alle andere forumgebruikers vrij om ook in díe categorie zelf topics te openen over evenementen die je leuk vindt of waar je vragen over hebt. Al 256 forummers gingen je voor ;)
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39839
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2024 15:05

Ik snap de discussie ook niet helemaal. Tussen Fiets en Cycloworld is wat kruisbestuiving. Zo uit mijn hoofd leveren er ook mensen die aan CW zijn verbonden artikelen aan voor het blad Fiets. Reisverslagen etc.
Wat is nu precies het probleem? Het is allemaal best transparant en we zijn te gast op een openbaar en gratis forum. Einde discussie wat mij betreft.
Less is bore

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2024 16:02

Edwin schreef: 11 okt 2024 13:50 wantrouwen zit vaak diep
Je gebruikt de term 'wantrouwen', jammer dat je mijn vraag zo ervaart. Ik ben gewoon benieuwd naar de logica.
Edwin schreef: 11 okt 2024 13:50 Ze modereren specifiek deze categorie omdat hier hun interesse en expertise ligt, dat lijkt me logisch.
Die logica ontgaat mij dus. Kruisbestuiving (zoals daniel1975 schrijft) prima. Maar waarom dan modereren?

Maar laat het verder maar zitten. Geen duidelijk antwoord is ook een antwoord :like:

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 20:20

Mijn laatste bericht hierover en dan einde discussie.

Ik had met alle plezier m'n topic/bericht aangepast. Maar het wordt zonder enig overleg gesloten omdat iemand het rapporteert zonder het lef te hebben mij hierover aan te speken.

En zoals gezegd, het hoofdartikel op fiets.nl is nu ook een gesponsord bericht. Ok, Fiets.nl moet geld verdienen maar als onafhankelijk magazine is alle geloofwaardigheid ook meteen weg als je dit soort advertorials post. Ik ben zelf werkzaam in de communicatiewereld, heb ook communicatie gestudeerd en dat was destijds een absolute no-go. Ook de hoofdreden waarom ik nooit meer GCN videos bekijk trouwens. Want wie geld overschrijft, ga je in een andere review niet afbreken. Dus alle Canyon reviews op fiets.nl mag je vanaf nu met een kilo zout nemen. ;)

Dus ergens vind ik het toch dubbel. Ik ben heel bewust open geweest over hoe ik bij Parentini terecht ben gekomen. En een aantal mensen waren ook gewoon geïnteresseerd. Ik kreeg enkele prive berichten met de vraag om meer uitleg. Om het dan zonder boe of ba te sluiten is jammer.

Maar het is dus gewoon heel fijne fietskledij :D :D
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 542
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 11 okt 2024 20:52

Misschien kun je een eigen forum gaan beginnen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2024 20:56

koeroeur schreef: 11 okt 2024 20:20 Mijn laatste bericht hierover en dan einde discussie.

Ik had met alle plezier m'n topic/bericht aangepast. Maar het wordt zonder enig overleg gesloten omdat iemand het rapporteert zonder het lef te hebben mij hierover aan te speken.

En zoals gezegd, het hoofdartikel op fiets.nl is nu ook een gesponsord bericht. Ok, Fiets.nl moet geld verdienen maar als onafhankelijk magazine is alle geloofwaardigheid ook meteen weg als je dit soort advertorials post. Ik ben zelf werkzaam in de communicatiewereld, heb ook communicatie gestudeerd en dat was destijds een absolute no-go. Ook de hoofdreden waarom ik nooit meer GCN videos bekijk trouwens. Want wie geld overschrijft, ga je in een andere review niet afbreken. Dus alle Canyon reviews op fiets.nl mag je vanaf nu met een kilo zout nemen. ;)

Dus ergens vind ik het toch dubbel. Ik ben heel bewust open geweest over hoe ik bij Parentini terecht ben gekomen. En een aantal mensen waren ook gewoon geïnteresseerd. Ik kreeg enkele prive berichten met de vraag om meer uitleg. Om het dan zonder boe of ba te sluiten is jammer.

Maar het is dus gewoon heel fijne fietskledij :D :D
Als je zelf in de communicatie zit, heb je dan niet door dat je hier gewoon als influencer je berichten geplaatst hebt? Hoe je aan het merk gekomen bent doet er niet zoveel toe.

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 21:02

Jans, lees het nog even voor je zoiets post . :roll:
Ik was echt wel duidelijk.
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

1094
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 11 okt 2024 21:09

Onafhankelijke magazines bestaan niet

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2024 21:14

1094 schreef: 11 okt 2024 21:09 Onafhankelijke magazines bestaan niet
En zeker niet in een heel klein verspreidingsgebied

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2024 21:15

koeroeur schreef: 11 okt 2024 21:02 Jans, lees het nog even voor je zoiets post . :roll:
Ik was echt wel duidelijk.
Schrijf ik ergens dat je niet duidelijk was?

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 21:20

Als je reageert met 'Als je zelf in de communicatie zit, heb je dan niet door dat je hier gewoon als influencer je berichten geplaatst hebt? Hoe je aan het merk gekomen bent doet er niet zoveel toe.' dan heb je het niet goed gelezen. Ik gebruik zelf het woord influencer in m'n tweede post. En dan vraag je of ik niet door had dat ik als influencer berichten post.

Dan heb je niet goed gelezen neen. :mrgreen:

En ' Hoe je aan het merk gekomen bent doet er niet zoveel toe.'
Ik leg uit dat ze mij contacteerden om de kledij te testen en te posten wat ik er van vond. Dat betekent net dat ik duidelijk ben dat ik als influencer/ambassador post.

Maar je moet het willen begrijpen natuurlijk ;)

Soit, dit is zinloos.
#eindeverhaal
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 456
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 11 okt 2024 22:24

Wat een gezever zeg!!
Influencers zijn idioten die zich laten misbruiken door de marketing industrie van grote bedrijven.

KOEROEUR een influencer noemen is in mijn optiek een belediging!
Het initiële idee om wat bevindingen te delen over het specifieke kledingmerk werd in een ander topic aangekondigd door KOEROEUR. Ik was onderanderen één van de mensen die enthousiast uitkeek naar die bevindingen omdat ik het een en ander gelezen heb over dit sympathieke merk fietskleding.

Daarna heeft KOEROEUR zelf besloten dat het wellicht handig was om zijn bevindingen in een apart topic te zetten, heel logisch eigenlijk.

Maar vervolgens worden al zijn goede bedoelingen ineens weggezet als influencer actie. Heel eigenaardig!

Elke hersendode die zich laat beïnvloeden door influencers en voor honderden Euro’s make-up bestelt op basis van een youtube of tictok filmpje is wat mij betreft een totale idioot!
Dit oprechte verhaal over de ervaring met bepaalde kleding, noem het een review, staat daar helemaal los van.

Er lopen hier tal van merkgerelateerde ‘review’ topics dus ik zie niet zoveel verschil met het topic van KOEROEUR. Los van het feit dat hij de kleding gratis heeft gekregen teneinde een opinie te vormen over die kleding.

Vreemde gang van zaken hoor.

Plaats reactie