Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Zadel en schaamstreek pijn.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 18 mei 2010 00:51

En dat dan voor 2 van zijn 4 posts...

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 mei 2010 09:39

[quote="fitseflitser"]In de Assos broek zit zo'n enorm dikke zeem dat ik laatst niet eens merkte dat mijn zadel te ver gekanteld stond; de ruimte werd gewoon opgevuld door de Assos-zeem![/quote]

Nou zo zie je maar, zeer effectief. Mijn assos en mijn zeroRH+ zijn beide broeken die bij mijn huidige zadel erg fijn zijn.
Wat ik alleen maar zeg hier is dat het mijn ervaring is dat het perfecte zadel weleens wat minder perfect kan zijn bij een andere broek. dat dat ook een aandachts punt is, je kan wel een hele dure broek hebben maar met het verkeerde zadel doet dat niets en andersom ook. Ik zie teveel mensen een broek kiezen die goedkoper is en duidelijk niet goed, met materiaal dat glijd of een zeem die nergens op slaat. dat is niet nodig. Of een harde broek op een heel zacht zadel. Terwijl de tijd nemen om de winnennde combinatie te kiezen veel effectiever is.

Ik snap sowieso niet hoe je je zadel te ver kunt kantelen, gewoon horizontaal en een goede fietshouding aanleren. Zo rijden sommige vrouwen zo enorm op de voorkant dat hun hele doos aan gort gereden wordt, die botjes aan de achterkant heten niet voor niets zitbotjes. Ik zat eerst ook teveel op de voorkant en heb mezelf er steeds aan moeten herinneren dat niet te doen om dat af te leren.

Ik begrijp ook de "kantel je zadel" tip niet, dat is dan je zithouding aanpassen aan niet kloppend materiaal, dan is het toch beter om een goed zadel te zoeken?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 18 mei 2010 12:11

Hoezo, dat is toch geen kwestie van verkeerd materiaal maar gewoon van de juiste afstelling van het materiaal? Als ik in de beugels wil, of met ligstuur wil kunnen rijden is een perfect waterpas afgesteld zadel gewoon geen optie, welk zadel het ook is, want dan rij je idd je doos aan gort, of anders wel dat wat er omheen zit. En dan heb ik nog niet eens een diepe zit vergeleken bij andere mensen. Je moet het ook niet 45 graden kantelen maar een heel klein beetje ;-)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 18 mei 2010 12:37

[quote="bibske"]En dat dan voor 2 van zijn 4 posts...[/quote]

Ik stel een damesritje voor (zoveel mogelijk hmers) met als special guest Stan

:)
~live fast, die young ~

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 18 mei 2010 13:12

Ik rijdt gelukkig in Assos, voor het geval dat ik Stan een keer tegenkom...

on topic: Ik heb mijn zadel ietsje naar voren gezet en een kleein beetje gekanteld om te kijken of ik zo wat meer druk op mijn zitbotjes kankrijgen en minder op de voorkant.
Is er trouwens nog iemand die ook meer last heeft van ongemakken bij langzamer fietsen dan bij stevig doortrappen?

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 18 mei 2010 13:31

[quote="bibske"]
on topic: Is er trouwens nog iemand die ook meer last heeft van ongemakken bij langzamer fietsen dan bij stevig doortrappen?[/quote]

Ik heb het toevallig gisteravond gevoeld. Mijn zadel staat ook een klein beetje naar beneden gekanteld. Gisteren trapte ik tegen de wind in stevig door en het viel me op dat ik minder last had. Ik ging ook automatisch wat meer op m'n zitbotjes zitten. Vervolgens met wind mee even zitten pieren en gelijk weer meer druk op de voorkant.

jmdegroot
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:27

jmdegroot 18 mei 2010 14:40

[quote="spin"]Hoezo, dat is toch geen kwestie van verkeerd materiaal maar gewoon van de juiste afstelling van het materiaal? Als ik in de beugels wil, of met ligstuur wil kunnen rijden is een perfect waterpas afgesteld zadel gewoon geen optie, welk zadel het ook is, want dan rij je idd je doos aan gort, of anders wel dat wat er omheen zit. En dan heb ik nog niet eens een diepe zit vergeleken bij andere mensen. Je moet het ook niet 45 graden kantelen maar een heel klein beetje ;-)[/quote]

+1

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 18 mei 2010 20:36

en nog eens +1
Bij fietsen afstellen gaat het altijd over millimeters, hoewel een verandering soms als centimeters kan aanvoelen. Wat zijn wij fietsers toch gevoelige typetjes... ;-)
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 18 mei 2010 21:03

[quote="bibske"]Is er trouwens nog iemand die ook meer last heeft van ongemakken bij langzamer fietsen dan bij stevig doortrappen?[/quote]
Ja, volgens mij is dat gebruikelijk: meer zadelpijn als het te langzaam gaat. Dat lijkt me één van de zware dingen aan meefietsen bij de Roparun (komend weekend is-ie weer): honderden kilometers fietsen op hardlooptempo. Ik moet er niet aan denken!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 18 mei 2010 21:10

[quote="Daniel1975"]@stan: Hulde voor die zinvolle bijdrage in dit topic!

En buiten dat;
- gaat het daar dan om?
- kijk eens goed naar de foto's in de Assos-reclame; als dat geen vrouwelijke vormen zijn weet ik het niet meer.

Overigens spreek je jezelf aardig tegen. Dit schreef je nl. op 28-5-2009 in een topic over dames die worden lastig gevallen:
[quote="Stan Ockers"]Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen![/quote]

Ik stel voor dat jij je voorlopig even niet bemoeid met dames-topics....[/quote]

Misschien wil ie iets verkopen . . . ;)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 21 mei 2010 17:16

Hier moet ik dus wel mijn verhaal over die pleisters kwijt. Er zinn van bioracer pleister tegen het schuren helpt. Misschien ook wel hiervoor.


roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 21 mei 2010 17:27

zal ik ook maar hier terug reageren. Die pleisters werken prima; alleen zijn bedoeld voor het schuren van de billen tegen de zeem aan (dus aan de achterkant). In dit topic hebben de dames meer last van de druk van het zadel op de schaamstreek.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Plaats reactie