2,5-3,5 W/kgnijkie schreef: ↑12 mar 2025 16:45Uit nieuwsgierigheidmetor schreef: ↑12 mar 2025 16:32 Volgens mij heeft Pino het enige echte juiste antwoord gegeven; Just Ride!
Als je dat voldoende uren per week en consistent doet met wat afwisseling dan ga je vanzelf sneller, beter, sterker worden. De rest van het trainen is leuk als je meer specifieke doelen hebt. En of je nu X tijd in zone A/B/C 1/2/3 of wat dan ook rijdt maakt op 90% van het forum niveau echt niet heel veel uit.wat is volgens jou het 90% forum niveau in w/kg? van een 50 jarige bijvoorbeeld.
Training duurrit vraag
aan die 2,5 -3,5 W/kg kom ik verre van (41j)
momenteel ergens 1,7 a 2 W/Kg
verlies ik een kilo of 10 à 20 dan zou ik daar wel in de buurt komen
momenteel ergens 1,7 a 2 W/Kg
verlies ik een kilo of 10 à 20 dan zou ik daar wel in de buurt komen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Dan behoor ik tot de 10%metor schreef: ↑12 mar 2025 16:512,5-3,5 W/kgnijkie schreef: ↑12 mar 2025 16:45Uit nieuwsgierigheidmetor schreef: ↑12 mar 2025 16:32 Volgens mij heeft Pino het enige echte juiste antwoord gegeven; Just Ride!
Als je dat voldoende uren per week en consistent doet met wat afwisseling dan ga je vanzelf sneller, beter, sterker worden. De rest van het trainen is leuk als je meer specifieke doelen hebt. En of je nu X tijd in zone A/B/C 1/2/3 of wat dan ook rijdt maakt op 90% van het forum niveau echt niet heel veel uit.wat is volgens jou het 90% forum niveau in w/kg? van een 50 jarige bijvoorbeeld.


Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
In welke zone?metor schreef: ↑12 mar 2025 16:512,5-3,5 W/kgnijkie schreef: ↑12 mar 2025 16:45Uit nieuwsgierigheidmetor schreef: ↑12 mar 2025 16:32 Volgens mij heeft Pino het enige echte juiste antwoord gegeven; Just Ride!
Als je dat voldoende uren per week en consistent doet met wat afwisseling dan ga je vanzelf sneller, beter, sterker worden. De rest van het trainen is leuk als je meer specifieke doelen hebt. En of je nu X tijd in zone A/B/C 1/2/3 of wat dan ook rijdt maakt op 90% van het forum niveau echt niet heel veel uit.wat is volgens jou het 90% forum niveau in w/kg? van een 50 jarige bijvoorbeeld.

Dat wilde je toch bevestigd hebben? Gelukkig is het maar een schatting van @meteor.
Dat is nogal een rangemetor schreef: ↑12 mar 2025 16:512,5-3,5 W/kgnijkie schreef: ↑12 mar 2025 16:45Uit nieuwsgierigheidmetor schreef: ↑12 mar 2025 16:32 Volgens mij heeft Pino het enige echte juiste antwoord gegeven; Just Ride!
Als je dat voldoende uren per week en consistent doet met wat afwisseling dan ga je vanzelf sneller, beter, sterker worden. De rest van het trainen is leuk als je meer specifieke doelen hebt. En of je nu X tijd in zone A/B/C 1/2/3 of wat dan ook rijdt maakt op 90% van het forum niveau echt niet heel veel uit.wat is volgens jou het 90% forum niveau in w/kg? van een 50 jarige bijvoorbeeld.

Maar ik ben het wel met je eens. Er wordt soms veel te veel nagedacht, gerekend, naar cijfertjes en zones gekeken. Rijd zoveel mogelijk, kijk de ene keer naar de vogeltjes en doe jezelf een andere keer eens goed pijn...

Die range is ongeveer 25-75% voor mannen van 50-55 jaar volgens Intervals.icu uit een database van 10.000 mannen.
Met 2,5 zit je dan bij de onderste 25% en met 3,5 bij de bovenste 25% (nummer 25 van de 100).
Je hebt dan de middelste 50% van de wielrenners wel te pakken.
Gemiddeld is ongeveer 3,0.
Met afvallen en aero op de fiets zitten is ook wel iets te winnen.
Afgelopen weekend met een (kleine) dame gefietst die 145 watt nodig had voor de kop beurten die ik (1.96m) op 205 watt deed.
Dat is wel een heel fors verschil.
Met 2,5 zit je dan bij de onderste 25% en met 3,5 bij de bovenste 25% (nummer 25 van de 100).
Je hebt dan de middelste 50% van de wielrenners wel te pakken.
Gemiddeld is ongeveer 3,0.
Met afvallen en aero op de fiets zitten is ook wel iets te winnen.
Afgelopen weekend met een (kleine) dame gefietst die 145 watt nodig had voor de kop beurten die ik (1.96m) op 205 watt deed.
Dat is wel een heel fors verschil.
Waar baseer je dit op dat ik dit bevestigd wil hebben?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Als dat gebaseerd is op de gebruikers van ICU is er wel serieus veel selection bias.bakboord1 schreef: ↑12 mar 2025 19:31 Die range is ongeveer 25-75% voor mannen van 50-55 jaar volgens Intervals.icu uit een database van 10.000 mannen.
Met 2,5 zit je dan bij de onderste 25% en met 3,5 bij de bovenste 25% (nummer 25 van de 100).
Je hebt dan de middelste 50% van de wielrenners wel te pakken.
Gemiddeld is ongeveer 3,0.
Met afvallen en aero op de fiets zitten is ook wel iets te winnen.
Afgelopen weekend met een (kleine) dame gefietst die 145 watt nodig had voor de kop beurten die ik (1.96m) op 205 watt deed.
Dat is wel een heel fors verschil.
Op het vlakke: houdingbakboord1 schreef: ↑12 mar 2025 19:31 Die range is ongeveer 25-75% voor mannen van 50-55 jaar volgens Intervals.icu uit een database van 10.000 mannen.
Met 2,5 zit je dan bij de onderste 25% en met 3,5 bij de bovenste 25% (nummer 25 van de 100).
Je hebt dan de middelste 50% van de wielrenners wel te pakken.
Gemiddeld is ongeveer 3,0.
Met afvallen en aero op de fiets zitten is ook wel iets te winnen.
Afgelopen weekend met een (kleine) dame gefietst die 145 watt nodig had voor de kop beurten die ik (1.96m) op 205 watt deed.
Dat is wel een heel fors verschil.
Bij beklimmingen (cols): gewicht.
Ik reed vorig jaar in Frankrijk een rit met twee bevriende Fransmannen. Eentje weegt zo'n 10 kg minder dan ik (+/-60 vs +/-70). Ik reed naast 'm de Ventoux omhoog, ik moest constant zo rond de 320W trappen om er naast te blijven terwijl hij zo'n 250W trapte. Ik heb na zo'n zestal km maar wijselijk gelost.

Maar in de dalen met de kortere niet al te steile klimmetjes (3 à 4%) reed ik mooi van 'm weg.