Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks 2010

rinke
Forum-lid

rinke 17 mei 2010 15:52

@Foosho, het is inderdaad super om de beelden terug te zien op de SRC website. Maar dan nog blijf ik erbij dat er best iets ruimer bevoorraad had mogen worden. Er stond tenslotte op de site dat er repen drank etc zou zijn. Bij de stop kreeg je echter van alles 1 stuks en dat vind ik voor zo'n prijs jammer. Voor de rest een top rit en zeker eentje om vaker te rijden. En idd heb ik voor dat geld een geweldig leuke (maar koude) dag gehad ;)

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 17 mei 2010 18:34

Waarom maken mensen altijd rekensommetjes om te kunnen concluderen dat ze niet ter waarde van het inschrijfgeld, voedsel en drinken hebben gekregen? Denken die mensen soms dat het organiseren van een tocht (plus alles wat er extra bij wordt aangeboden) geen geld kost? Een vergunning is ook niet gratis hoor! Natuurlijk is het fijn dat je onderweg wat energiedrank krijgt, je kunt immers geen 5 bidons meeslepen. Maar je kunt er ook rekening mee houden door zelf wat poeder mee te nemen of van die oplostabletten. Een bidon water erbij (en dat is altijd verkrijgbaar) en klaar ben je. Drink je ook nog eens de hele dag hetzelfde drankje, is vast beter voor je maag.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

kalkko
Forum-lid

kalkko 17 mei 2010 19:49

[quote="magoo"]Waarom maken mensen altijd rekensommetjes om te kunnen concluderen dat ze niet ter waarde van het inschrijfgeld, voedsel en drinken hebben gekregen? Denken die mensen soms dat het organiseren van een tocht (plus alles wat er extra bij wordt aangeboden) geen geld kost? Een vergunning is ook niet gratis hoor! Natuurlijk is het fijn dat je onderweg wat energiedrank krijgt, je kunt immers geen 5 bidons meeslepen. Maar je kunt er ook rekening mee houden door zelf wat poeder mee te nemen of van die oplostabletten. Een bidon water erbij (en dat is altijd verkrijgbaar) en klaar ben je. Drink je ook nog eens de hele dag hetzelfde drankje, is vast beter voor je maag.[/quote]

Hoe doen ze dat dan bij de Waalse pijl 4 stops op de langste route waar je chocolade koeken en drinken kunt krijgen en dat voor 5 euro

pinarello
Forum-lid

pinarello 17 mei 2010 21:21

[quote="kalkko"][quote="magoo"]Waarom maken mensen altijd rekensommetjes om te kunnen concluderen dat ze niet ter waarde van het inschrijfgeld, voedsel en drinken hebben gekregen? Denken die mensen soms dat het organiseren van een tocht (plus alles wat er extra bij wordt aangeboden) geen geld kost? Een vergunning is ook niet gratis hoor! Natuurlijk is het fijn dat je onderweg wat energiedrank krijgt, je kunt immers geen 5 bidons meeslepen. Maar je kunt er ook rekening mee houden door zelf wat poeder mee te nemen of van die oplostabletten. Een bidon water erbij (en dat is altijd verkrijgbaar) en klaar ben je. Drink je ook nog eens de hele dag hetzelfde drankje, is vast beter voor je maag.[/quote]

Hoe doen ze dat dan bij de Waalse pijl 4 stops op de langste route waar je chocolade koeken en drinken kunt krijgen en dat voor 5 euro

[/quote]

Geen tijd flauwekul, geen onzinnig diploma en vrijwilligers.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 17 mei 2010 22:28

[quote="pinarello"]

Geen tijd flauwekul, geen onzinnig diploma en vrijwilligers.

[/quote]

Ach, soms is het best leuk, die filmpjes en die tijdsmeting op de klimmen. Met al de verkeersregelaars en de rest prima geregeld is 18 euro m.i. zeker nog een redelijke prijs, je wordt niet genaaid.

pils
Forum-lid

pils 18 mei 2010 11:18

[quote="magoo"]Waarom maken mensen altijd rekensommetjes om te kunnen concluderen dat ze niet ter waarde van het inschrijfgeld, voedsel en drinken hebben gekregen? Denken die mensen soms dat het organiseren van een tocht (plus alles wat er extra bij wordt aangeboden) geen geld kost? Een vergunning is ook niet gratis hoor! Natuurlijk is het fijn dat je onderweg wat energiedrank krijgt, je kunt immers geen 5 bidons meeslepen. Maar je kunt er ook rekening mee houden door zelf wat poeder mee te nemen of van die oplostabletten. Een bidon water erbij (en dat is altijd verkrijgbaar) en klaar ben je. Drink je ook nog eens de hele dag hetzelfde drankje, is vast beter voor je maag.[/quote]

Als je het zo bekijkt, kun je net zo goed de route in je gps laden en hem een keer op een willekeurige dag rijden. Klok je zelf met je stopwatch je tijd en heb je ook nog eens 18 euro uitgespaard.

Laat ik voorop stellen dat ik een heerlijke toch heb gereden, maar het is toch lang geleden dat ik zon slechte verzorging heb gezien. Zelfs de verzorging van Veenendaal-Veenendaal (inschrijfgeld 3,5 euro) vond ik nog beter!

Laat je sponsoren door Isostar en het hoeft je ook nog eens (bijna) niks te kosten.

Bij andere tochten kan het dus wel en dat is waar het mij om gaat....
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 18 mei 2010 13:00

Nee, want ik rijd de route bewust op de dag van de tocht zelf: ik wil namelijk ook wat van de sfeer meepikken. Daarom ben ik ook bereid om te betalen. Natuurlijk vind ik dat er verzorging aanwezig moet zijn en ik vind het zelfs prettig als er wat te kiezen valt. Maar ik zorg er zelf altijd voor dat ik voldoende bij me heb. Ik vind alleen dat er wel voor voldoende water en energiedrank (hoewel je daar dus ook zelf voor kunt zorgen) gezorgd moet worden. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat ze zich zouden moeten laten sponsoren door een drankenproducent, wat je bij de tochten in België bijvoorbeeld vaak ziet.

Maar ik zie bijvoorbeeld echt niet in wat een bevoorrading bij de start toevoegt, dan zitten mijn zakken en bidons helemaal vol en heb ik niets nodig.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie