't Is een soort van rem natuurlijk.Scepticus schreef:Maar de vraag of een fixed naaf een rem is blijft staan.
Vraag of het als enige rem kan dienen is weer wat anders.
De Duitse oplossing lijkt me acceptabel, fixie + 1 'echte' rem = voldoende.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
't Is een soort van rem natuurlijk.Scepticus schreef:Maar de vraag of een fixed naaf een rem is blijft staan.
Foosho schreef:'t Is een soort van rem natuurlijk.Scepticus schreef:Maar de vraag of een fixed naaf een rem is blijft staan.
Vraag of het als enige rem kan dienen is weer wat anders.
Madhill schreef:Snap niet dat je er op zou willen fietsen
Scepticus schreef:Het rijdt zo lekker :p
Ik snap er ook niets van. Mijn auto heeft 4 schijfremmen en ABS. Mijn motor heeft 3 schijfremmen en ABS. Ik moet er niet aan denken om in of op een voertuig te moeten rijden dat geen remmen heeft.
rubenio schreef: Ik fiets op mijn fixed overdag super rustig ( 15-20km/uur) door de stad, dan sta ik zo stil.
Ik ga alleen volle bak op totaal verlaten wegen zonder in-/uitritten. Langere afstanden doe ik altijd 's nachts op vrijliggende fietspaden.
Fixie rijders die snoeihard door de stad heen rammen vind ik wel erg dom, die ene kerel op het filmpje had bijna in het ziekenhuis gelegen. Ik let zelf ook altijd enorm goed op maar zeker in zo'n drukke stad is de kans enorm dat je op een gegeven moment iets over het hoofd gaat zien....
rubenio schreef: het gaat erom wat je ermee doet. Daarnaast is het rijden op een fixie een enorm leuk ervaring, heel andere beleving van fietsen die iedereen n's zou moeten proberen.
Fixed rijdt gewoon zo lekker!!