Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl, zaterdag 15 mei 2010

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 16 mei 2010 13:50

Wat mijn tweede doel van het seizoen moest zijn werd een dikke tegenvaller:

Na een kilometer of vijftig, vlak voor de eerste controlepost, maak ik een verkeerde inschatting bij een afdaling en rijd vol in op een metalen hek.

Fiets nog heel gelukkig, maar ik heb vijf minuten staan jodelen en kon daarna niet soepel meer aanzetten omhoog. De rechtershifter is beschadigd en er is een hap uit het stuurlint aan die kant.

Na de controle samen met iemand die ook af moest haken, de kortste weg terug naar Spa genomen en na 93 kilometer einde oefening. Balen!

Ik loop nu als een oud mannetje, maar het lijkt verder mee te vallen.

Afbeelding

fastbas
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:06

fastbas 16 mei 2010 17:39

Bale Walter! inmiddels weer wat hersteld?

Ik heb het ook(voor 4e keer) weer reuze naar mijn zin gehad. Wat een landschap daar zeg. Beetje fris maar droog weer was wel fijn.
Geen 220 maar 200 km gereden...beetje verkeerd gegaan, met veel andere bikers. Tussen Côte de Bergeval en Vielsam ergens....was een splitsing, links gegaan ipv rechts...beide met veel gele WP bewegwijzering. Voor de zekerheid (dus) de 'oude' route genomen. Duidelijkheid aan wegbewijzering had daar iig beter gekund!
Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn!
Canyon AL 8.9 29' er
Van Tuyl Tica 1
Giant Expedition
Globe Haul

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 16 mei 2010 18:31

Heb de Waalse pijl ook gefietst, het was de bedoeling om de volledige afstand tedoen, maar heb ook al tijden last van mijn rug, en de laatste dagen voor de pijl was dat verergerd.De nacht voor de pijl heb ik een paar uur wakker gelegen en was tot de conclusie gekomen, dat ik beter niet kon starten. Ik was overtuigt ik zou niet starten, maar gistermorgen zag ik de jongens met wie ik was zich allen hijsen in hun wieler pakkie, dat ik toch om ben gegaan, heb me vol gestopt met pijnstillers, en ben op pad gegaan, tot 50 km heb ik steeds gedacht ik keerom en ga weer naar ons overnachtings adres, maar gaande weg ging het niet eens zo slecht, wel wat pijn in de rug maar was houdbaar. Tot 140 km ging het best goed, echter binnen vijf km was de pijp leeg, was niet meer vooruit tebranden, en natuurlijk heb je ook opeens veel meer last van je rug, gelukkig was er nog iemand van mijn ploeg die er genoeg van had, en zijn we ergens binnen door, weer naar spa gereden, in spa aankomend stond er toch nog 190 km op de teller. Achteraf heb ik toch een prachtige dag gehad, en is het heel verstandig geweest om niet dat laatste zware stuk terijden.
Organisatie was prima in orde, dus een pluim voor hun, volgens jaar nog even veel pijltjes opnieuw verfen en het is helemaal goed.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 17 mei 2010 18:26

[quote="kalkko"]
Organisatie was prima in orde, dus een pluim voor hun, volgens jaar nog even veel pijltjes opnieuw verfen en het is helemaal goed.[/quote]

Soms was het inderdaad best lastig... ben ook een paar maal moeten omdraaien maar dat mocht de pret niet drukken. Dikke pluim voor de organisatie en vrijwilligers ook. Vooral de dame met stempel bovenop de Thier de Coo was erg sympathiek. Heb nog een mooie foto van haar geschoten met op de achtergrond wat deelnemers.
http://www.koersvandedag.nl

Op bovenstaand web-adres is ook mijn verslagje te lezen van deze prachtige tocht.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 18 mei 2010 12:44

[quote="Roger68"]Volgens site van organisatie is het http://www.actionphototeam.com. Foto's stonden er net nog niet op.[/quote]

Ze staan er.

camerados
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2010 14:40

camerados 20 mei 2010 15:44

Ik heb zaterdag voor het eerst in mijn leven de Waalse Pijl gereden.
Als voorbereiding voor de Marmotte de 220 km gereden.
Toch wel met een beetje schrik voor wat komen zou vertrokken maar heb het overleefd.
En moet zeggen dat het zelfs al bij al nog meeviel.
Het is natuurlijk een erg zware rit maar ik had niet het gevoel stikkapot te zitten bij aankomst.
Bovendien maakte het uitzicht dat we soms hadden veel goed.
Vond bovendien de organisatie wel goed evenals het feit dat het niet hartstikke druk was.
Vind wel dat ze de pijlen op bepaalde plaatsen eens moeten herschilderen.
Maar goed, we moeten ook niet al te kritisch zijn.
Oh ja, misschien niet zo belangrijk maar toch het vermelden waard.
Ik was binnen na 08u46 minuten en met een gemiddelde snelheid van 25,4 km/uur.
Ik hoop dat ik mits nog een paar pittige ritten klaar ben voor La Marmotte op 03-07.

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 20 mei 2010 19:22

[quote="camerados"]Ik heb zaterdag voor het eerst in mijn leven de Waalse Pijl gereden.
Als voorbereiding voor de Marmotte de 220 km gereden.
Toch wel met een beetje schrik voor wat komen zou vertrokken maar heb het overleefd.
En moet zeggen dat het zelfs al bij al nog meeviel.
Het is natuurlijk een erg zware rit maar ik had niet het gevoel stikkapot te zitten bij aankomst.
Bovendien maakte het uitzicht dat we soms hadden veel goed.
Vond bovendien de organisatie wel goed evenals het feit dat het niet hartstikke druk was.
Vind wel dat ze de pijlen op bepaalde plaatsen eens moeten herschilderen.
Maar goed, we moeten ook niet al te kritisch zijn.
Oh ja, misschien niet zo belangrijk maar toch het vermelden waard.
Ik was binnen na 08u46 minuten en met een gemiddelde snelheid van 25,4 km/uur.
Ik hoop dat ik mits nog een paar pittige ritten klaar ben voor La Marmotte op 03-07.[/quote]

Denk als je de Waalse Pijl in 8 uur en 3 kwartier rijd, dat je je voor de Marmotte geen zorgen hoeft temaken. Heel mooi gemiddelde.

camerados
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2010 14:40

camerados 21 mei 2010 10:54

[quote="kalkko"][quote="camerados"]Ik heb zaterdag voor het eerst in mijn leven de Waalse Pijl gereden.
Als voorbereiding voor de Marmotte de 220 km gereden.
Toch wel met een beetje schrik voor wat komen zou vertrokken maar heb het overleefd.
En moet zeggen dat het zelfs al bij al nog meeviel.
Het is natuurlijk een erg zware rit maar ik had niet het gevoel stikkapot te zitten bij aankomst.
Bovendien maakte het uitzicht dat we soms hadden veel goed.
Vond bovendien de organisatie wel goed evenals het feit dat het niet hartstikke druk was.
Vind wel dat ze de pijlen op bepaalde plaatsen eens moeten herschilderen.
Maar goed, we moeten ook niet al te kritisch zijn.
Oh ja, misschien niet zo belangrijk maar toch het vermelden waard.
Ik was binnen na 08u46 minuten en met een gemiddelde snelheid van 25,4 km/uur.
Ik hoop dat ik mits nog een paar pittige ritten klaar ben voor La Marmotte op 03-07.[/quote]

Denk als je de Waalse Pijl in 8 uur en 3 kwartier rijd, dat je je voor de Marmotte geen zorgen hoeft temaken. Heel mooi gemiddelde.

[/quote]

Ik hoop het samen met je.
Heb natuurlijk geen enkele referentie als onervaren fietser en klimmer

Plaats reactie