Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Geschept > kapotte knie > 6 weken gips

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 15 mar 2010 14:35

Amay, wat een verhaal! Heel veel beterschap en sterkte en dergelijke.

Zou het door die lange koude winter komen, waarin wij fietsers maar weinig op de weg te vinden waren, dat de heren en dames otomoblisten opeens de ene na de andere fietser het ziekenhuis inrijden?
Zouden ze fietsers op de weg ontwend zijn?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 23 mar 2010 00:35

Overmorgen gaat het gips eraf
Dan krijg ik een brace en gaan we even kijken hoe we zo snel mogelijk weer op de fiets kunnen zitten
En dat dat nodig is dat is duidelijk
Ik zit imiddels op een KG of 92 met mijn 1,90 en dat is VEEL teveel!
ik hoop dat de revalidatie niet te lang duurt

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 23 mar 2010 11:21

Spannend, succes morgen.

En die extra kilo's ben je waarschijnlijk zo weer kwijt als je weer kan fietsen.
Ik heb 'tzelfde, maar ik heb de weegschaal verbannen naar een plek waar ik niet bijkan. Ik probeer m'n overtollige gewicht maar te beschouwen als een extra motivatie om over een tijdje weer lekker hard te gaan trainen...
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 03 apr 2010 21:02

daar zijn we weer
Het lopen gaat inmiddels steeds beter
Ik kan weer trap lopen op de normale manier, wel voorzichtig maar toch
Lange stukken lopen gaat nog niet echt , ik heb al een keer een kilometer gelopen met de brace maar dat begon toch goed pijn te doen.

Ik ben ook eventjes op de fiets gaan zitten om te kijken of ik dat been rond kan krijgen en ja.............ook dat gaat.
Het enige dat echt pijn doet is het in en uitklikken omdat ik dan een zijwaartse beweging moet maken

Ik heb het gevoel dat ik het kan gaan proberen maar doe ik daar verstandig aan ?
Ik krijg ook zo weinig informatie van de behandelend arts , die had het alleen maar over lopen met die brace.
Ik weet ook wel dat het momenteel nou niet het allermooiste weer is om te gaan beginnen maar ja...........het kriebelt zo.

starled
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jun 2004 22:21

starled 08 apr 2010 11:35

Niet wanhopen en niets forceren ,rustig opbouwen.. zie http://www.wielertoerist.be/starled/ver ... modus=view

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 14 apr 2010 05:46

[quote="starled"]Niet wanhopen en niets forceren ,rustig opbouwen.. zie http://www.wielertoerist.be/starled/ver ... modus=view
[/quote]

PFFFFF!
Ik geloof dat ik nog geluk heb gehad als ik jouw relaas zo lees
1 Rukwind en het is gedaan.
je vertelde dat je niet meer kon staan en dat anderen meteen doorhadden dat er was verkeerd was.
Bij mij voelde ik ook iets heel raars , het was een soort tik als ik de knie probeerde te bewegen maar ik heb er nog wel op gestaan en dat had ik maar beter niet kunnen doen denk ik.

Je verhaal over rolstoelen is erg herkenbaar want ook in mijn woonplaats is de staat van de de stoep niet best en ik ben zelfs een keer onderuit gegaan , gelukkig niks aan over gehouden maar het is wel schrikken want je bent als de dood dat je iets verziekt aan je toch al kapotte knie.

Ik wens je echt heel veel sterkte!
EDIT
OEPS!..........dit is een verhaal uit 2008 hahahaha

goed dan......................
Status update en deze keer een mooie! en tegelijkertijd ook weer niet
Ik heb vandaag weer op de fiets gezeten
Het was niet veel maar toch , ik heb vandaag 3 kilometer gefietst( heen en weer naar een kennis )
Maar tijdens dat fiets tochtje is mijn GSM uit mijn jaszak gevallen , gewone kleding op een racefiets werkt niet echt.
Nu merk je pas hoe afhankelijk je van dat kleine stukje techniek bent , je mist gewoon iets .
Gelukkig valt zoiets te vervangen zullen we maar zeggen!

Eigenlijk ging het wel qua pijn en de knie zelf, natuurlijk voel je dat alles stijf is en ik heb nogal de neiging om het ene been met het andere te compenseren en dat moet natuurlijk niet
Met andere woorden , echt kracht zetten op het rechterbeen durf ik gewoon nog niet aan , vooral als je vanuit stilstand moet optrekken merk ik dat
Dus gaan we over een paar dagen maar eens een kilometer of 10 een heel licht verzetje draaien met 20 kilometer per uur
Mooi om alles los te gooien een met een hoge trapfrequentie wat souplesse terug te krijgen.
Daarna ga ik langzaam het vermogen opbouwen en daarmee ook de conditie .

Ik voel gewoon dat mijn conditie echt heel slecht is , ik zit er ook aan te denken om een bezoekje bij de sport arts te brengen zoals iemand anders ook al zei in dit topic.

Maar goed
Ik kan weer ........ ehhhhhhhh............een soort van fietsen
:p

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 14 apr 2010 09:46

Geweldig om te lezen dat je weer gefietst hebt.... Maar........... Ga niet direct te hard van stapel. Uit eigen ervaring (en omgeving) kan ik je zeggen dat je dan geheid een terugval krijgt waardoor een en ander alleen maar langer duurt. Ik heb na mijn motor ongeluk 2x de boel geforceerd omdat ik perse weer actief wilde zijn. De eerste keer leverde me dit een forse ontsteking bij de wonden / beenbreuk op. De tweede keer had ik een algehele terugval. Achteraf was ik waarschijnlijk minder tijd kwijt geweest als ik naar mijn revalidatiearts en therapeuten had geluisterd :) Anyway, succes de komende maanden en geniet van alles wat je langzaam aan weer kan gaan doen!!!

Plaats reactie