vervoer carbon fiets
De fiets het liefst in de auto. Wanneer het niet anders kan op de Spinder met de klem op de zadelpen. Gaat prima. Ik rij overigens een Skoda Octavia Combi. Een station van redelijk formaat. Het is altijd nog goed gegaan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik doe de spinder gewoon op het frame. En mijn carbonnen frame geeft geen krimp en ik heb er behoorlijk hard mee gereden en redelijk lang ook.
Ik zou er juist geen ander materiaal tussen doen. het rsisco bestaat dat je het niet goed verdeeld, waardoor er juist ergens meer druk ontstaat.
De scheuren onstaan door te strak aandraaien en dan de kracht op de auto. Als je het normaal aandraait zal er echt niets gebeuren, terzijn je hem met een aero of dicht wiel op de auto zet.
Achter mijn avensis zie ik net de wielen in de buitenspiegels van mijn MTB, race blijft er dus ruim binnen. Wel altijd zadelpen eraf! dat scheelt veel druk. Op die hoogte achter de auto zou er bepaalde vervel heel veel kracht kunnen veroorzaken, zo kort achter de auto is er met name een opwaartse kracht, bijna geen druk naar achteren (station dan)
Ps.
Zet je bidons er ook niet op veel doen de bidons in de houders. net als rare tasjes ect.
Ik zou er juist geen ander materiaal tussen doen. het rsisco bestaat dat je het niet goed verdeeld, waardoor er juist ergens meer druk ontstaat.
De scheuren onstaan door te strak aandraaien en dan de kracht op de auto. Als je het normaal aandraait zal er echt niets gebeuren, terzijn je hem met een aero of dicht wiel op de auto zet.
Achter mijn avensis zie ik net de wielen in de buitenspiegels van mijn MTB, race blijft er dus ruim binnen. Wel altijd zadelpen eraf! dat scheelt veel druk. Op die hoogte achter de auto zou er bepaalde vervel heel veel kracht kunnen veroorzaken, zo kort achter de auto is er met name een opwaartse kracht, bijna geen druk naar achteren (station dan)
Ps.
Zet je bidons er ook niet op veel doen de bidons in de houders. net als rare tasjes ect.
Vandaag heb ik bij Plieger gesproken over het vervoer van de carbon-racefiets op een thule fietsdrager. Marco, de meest kritische van het hele stel, deed me voor hoe ik de fiets kan vastzetten. De truuk is het om een kleine theedoek op het frame te leggen, en het frame heel licht moet vast te draaien. Echt zodat het net vastzit en dus niet afklemmen!! Dan zet je een toeclipriempje om de klem heen zodat de fiets geborgd zit.
Zet de fiets bij voorkeur op de zadelpen omdat die goedkoop te vervangen is. Als dat niet kan dan is de bovenbuis een optie.
Vergeet niet een kettingslot voor de stops onderweg.
Zet de fiets bij voorkeur op de zadelpen omdat die goedkoop te vervangen is. Als dat niet kan dan is de bovenbuis een optie.
Vergeet niet een kettingslot voor de stops onderweg.
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:Zet de fiets bij voorkeur op de zadelpen omdat die goedkoop te vervangen is. Als dat niet kan dan is de bovenbuis een optie.
Hoe doe je dat met een soloist carbon? Die aero buizen en zadelpen maken het niet makkelijker. Ik denk dat ik toch voor de Thule outride ga met vorkbevestiging en een bikebra.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
cobra427 schreef:
Hoe doe je dat met een soloist carbon? Die aero buizen en zadelpen maken het niet makkelijker. Ik denk dat ik toch voor de Thule outride ga met vorkbevestiging en een bikebra.
Zit je wel met allemaal vliegen op je bike.
En een dakdragersysteem is erg duur en moet je bij elke auto opnieuw steunpunten kopen. Als je zoals ik elke 3 jaar een aan een nieuwe lease-auto toebent omdat je alweer 150.000 km gekard hebt met dat ding dan is dat een nadeel.
Zou de bovenbuis van die soloist carbon het echt niet houden trouwens? Ik wordt nogal eens ongevraagd geattendeerd op de enorme kwaliteit die een fiets Cervelo heeft. OF mis ik hem?
Camerig is prachtig!
Wassen moet je toch.Gijs01 schreef:Zit je wel met allemaal vliegen op je bike.
Dat "probleem" heb ik niet. Ik mag gewoon mijn eigen auto betalen en zal er dus nog wel een paar jaar mee rijden. Het is een Avensis station, zonder trekhaak.Gijs01 schreef:En een dakdragersysteem is erg duur en moet je bij elke auto opnieuw steunpunten kopen. Als je zoals ik elke 3 jaar een aan een nieuwe lease-auto toebent omdat je alweer 150.000 km gekard hebt met dat ding dan is dat een nadeel.
Een trekhaakdrager is niet mogelijk.
De Thule achterklepdragers staan me helemaal niet aan.
In de auto gaat niet altijd.
Blijft er volgens mij alleen de dakbevestiging over.
Gijs01 schreef:Zou de bovenbuis van die soloist carbon het echt niet houden trouwens? Ik wordt nogal eens ongevraagd geattendeerd op de enorme kwaliteit die een fiets Cervelo heeft. OF mis ik hem?
LOL
Dat wel natuurlijk.
Ik doel meer op de vorm van de buizen.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
cobra427 schreef:
Wassen moet je toch.
Mijn Colnago C50 wassen ervaar ik inderdaad bepaald niet als een straf
Gijs01 schreef:
Dat "probleem" heb ik niet. Ik mag gewoon mijn eigen auto betalen en zal er dus nog wel een paar jaar mee rijden. Het is een Avensis station, zonder trekhaak.
Een trekhaakdrager is niet mogelijk.
De Thule achterklepdragers staan me helemaal niet aan.
In de auto gaat niet altijd.
Blijft er volgens mij alleen de dakbevestiging over.
Met een eigen auto ligt het natuurlijk wel iets anders. Overigens heeft die Avensis dakrails en dat maakt dat je eenvoudiger op marktplaats slaagt. Op de site van thule staat trouwens een fit-guide: http://www.thule.com/en-GB/NL/FitGuide.aspx#
Die kun je gebruiken om vervolgens marktplaats af te schuimen. Vraagje aan het forum: helpen die afgeronde aluminium dragers echt tegen het gesuis? Ze zijn namelijk wel wat duurder dan die zwarte vierkante dingen.
Gijs01 schreef:Zou de bovenbuis van die soloist carbon het echt niet houden trouwens? Ik wordt nogal eens ongevraagd geattendeerd op de enorme kwaliteit die een fiets Cervelo heeft. OF mis ik hem?
LOL
Dat wel natuurlijk.
Ik doel meer op de vorm van de buizen.
Snap ik, niets mis met Cervelo, niet mijn merk maar wel een stoere kar. Heb je er een Fotootje van?
Camerig is prachtig!
Als je de fiets op het dak wilt vervoeren werd mij de outride 561 van thule aangeraden.
Trekhaak is voor mij te duur en dan ook nog een fietsendrager daarop, dit loopt aardig in de papieren.
Dakdrager en 1 of 2 fietsendragers erop scheelt mij meer dan de helft in aanschaf.
Trekhaak is voor mij te duur en dan ook nog een fietsendrager daarop, dit loopt aardig in de papieren.
Dakdrager en 1 of 2 fietsendragers erop scheelt mij meer dan de helft in aanschaf.
Gewoon op het dak zetten met bv de Elite San Remo waarbij je de voorvork klemt en een bandje om het achterwiel geen enkel probleem dit heb ik altijd gedaan,zou wel geen hoog acherwiel steken ivm windvang en even het balhoofd boven en beneden afplakken.
Je zou de frontale delen kunnen voorzien van isolatiemateriaal maar dat is me dan weer teveel werk heb tot nu toe nog geen schade gehad met het vervoeren van mijn fietsen.
Je zou de frontale delen kunnen voorzien van isolatiemateriaal maar dat is me dan weer teveel werk heb tot nu toe nog geen schade gehad met het vervoeren van mijn fietsen.
I live to ride,I ride Passoni
roger schreef:.......even het balhoofd boven en beneden afplakken.
Is dat om te voorkomen dat je het vet tussen de lagers vandaan blaast middels je rijwind?
Zal een bike bra hier een oplossing kunnen zijn?roger schreef:Je zou de frontale delen kunnen voorzien van isolatiemateriaal maar dat is me dan weer teveel werk heb tot nu toe nog geen schade gehad met het vervoeren van mijn fietsen.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba