Racefiets +/- 500 euro [Beginner]
klopt, maar het beste is een bikefitting te laten doen, kost je 25 euro maar je weet zeker dat je de beste qua fiets maakt. sterker nog, de keuze zal waarschijnlijk door de bikefitting al gemaakt worden.
Alleen de center top maat zoals in de maat calculator zegt niet alles maar is een redelijke leidraad.
Alleen de center top maat zoals in de maat calculator zegt niet alles maar is een redelijke leidraad.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
De maat kan je wel gedeeltelijk compenseren met je zadelhoogte en stuurpen, maar niet oneindig. Best is gewoon - als het niet te ver uit de buurt is - de fiets eens proberen. Dan zie je meteen ook hoe versleten de tandwielen e.d. zijn.
Wat de ultegra betreft: op een oude fiets staat ook een oude ultegra, dus staar je daar niet blind op. De Bianchi en de JJansen zijn dus de interessantste keuze (waarbij Bianchi toch nèt dat ietsje meer heeft - mooier van afwerking, en je krijgt hem naderhand wellicht nog makkelijker doorverkocht, mocht je dat willen; de JJansen lijkt me ook net iets kleiner, als je let op de afstand tussen boven- en voorbuis, waar beide samenkomen aan het balhoofd)
Informeer ook eens welke wielen die Bianchi heeft (bij dat model zouden het normaal Mavics moeten zijn geloof ik): altijd goed om weten.
Wat de ultegra betreft: op een oude fiets staat ook een oude ultegra, dus staar je daar niet blind op. De Bianchi en de JJansen zijn dus de interessantste keuze (waarbij Bianchi toch nèt dat ietsje meer heeft - mooier van afwerking, en je krijgt hem naderhand wellicht nog makkelijker doorverkocht, mocht je dat willen; de JJansen lijkt me ook net iets kleiner, als je let op de afstand tussen boven- en voorbuis, waar beide samenkomen aan het balhoofd)
Informeer ook eens welke wielen die Bianchi heeft (bij dat model zouden het normaal Mavics moeten zijn geloof ik): altijd goed om weten.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Beter iets te klein dan iets te groot, Jan Janssen is een mooie fiets wellicht iets te oud.
Met de moderne Tiagra is niets mis mee, heeft de voorkeur boven een oude ultegra of 105.
Principia heeft de betere wielen, maar die kleur........
Blijft moeilijk dus, maar als het fietsen je pakt wil je vrij snel meer en dan wil je ook je oude goed kunnen verkopen, dan komt de Bianchi weer om de hoek kijken.
Met de moderne Tiagra is niets mis mee, heeft de voorkeur boven een oude ultegra of 105.
Principia heeft de betere wielen, maar die kleur........
Blijft moeilijk dus, maar als het fietsen je pakt wil je vrij snel meer en dan wil je ook je oude goed kunnen verkopen, dan komt de Bianchi weer om de hoek kijken.
Let erop dat die Principia geen carbon voorvork en geen triple heeft. En een moderne Tiagra zal wel naar behoren functioneren, maar Veloce is hoedanook aanmerkelijk beter - èn duurzamer.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
heb afgelopen december voor mn cyclocrosser een tiagra groep gekocht,
viel me echt waanzinnig mee! zal inderdaad een stuk minder duurzaam zijn als de veloce.......maar Tiagra is zeker geen slechte keuze om mee te beginnen
viel me echt waanzinnig mee! zal inderdaad een stuk minder duurzaam zijn als de veloce.......maar Tiagra is zeker geen slechte keuze om mee te beginnen
Race: Specialized Roubaix
Mocht je nog zoekende zijn, deze fraaie Gazelle is sinds 10 minuten weer beschikbaar wegens een afbellend Forumlid...
Ik beloof je dat de fiets zo mooi en goed is als hij op de foto staat.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=38142
Ik beloof je dat de fiets zo mooi en goed is als hij op de foto staat.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=38142
@Olaf: Ik zie dat ik al te laat ben!
Helaas is de Bianchi ook al verdwenen. De overige opties mankeren ook allemaal wat, volgens jullie. Maar dat krijg je toch als je je richt op de tweedehandse markt. Nu las ik vanmiddag de Koopgids van Fiets.nl, geloof ik. Daar stonden verschillende beginnersfietsen in. Eén daarvan was de Target Race 2009 (Sora). Nu hoor ik jullie regelmatig zeggen een Sora afgemonteerde fiets is helemaal niets. Maar vaak staat er een tweede handse fiets koop met Tiagra, 105 of een oude Ultegra die vaak al voor een gedeelte versleten zijn. Is het dan niet beter om die Target te kopen. Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie nog een andere fiets onder de 500 euro die een goede beginnersfiets is? ...
Helaas is de Bianchi ook al verdwenen. De overige opties mankeren ook allemaal wat, volgens jullie. Maar dat krijg je toch als je je richt op de tweedehandse markt. Nu las ik vanmiddag de Koopgids van Fiets.nl, geloof ik. Daar stonden verschillende beginnersfietsen in. Eén daarvan was de Target Race 2009 (Sora). Nu hoor ik jullie regelmatig zeggen een Sora afgemonteerde fiets is helemaal niets. Maar vaak staat er een tweede handse fiets koop met Tiagra, 105 of een oude Ultegra die vaak al voor een gedeelte versleten zijn. Is het dan niet beter om die Target te kopen. Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie nog een andere fiets onder de 500 euro die een goede beginnersfiets is? ...
Ik heb nu een jaar of 5 een Bianchi Via Nerone met volledige Sora-afmontage, en ik hoor vaker de klachten van anderen over Sora. Maar voor een beginner voldoet het prima, kan ik je vertellen. En ik fiets tegenwoordig ook al gauw 5000 km per jaar, dus Sora gaat ook op lange termijn nog wel mee. Bovendien, het is ook maar net waar je aan gewend bent natuurlijk. Luxe went al snel, dus dan kan ik me voorstellen dat Sora tegenvalt, maar als je er mee start kan je er genoeg plezier aan beleven. Ik zou zeggen, gewoon doen!
Bedankt voor de snelle reactie, hier heb ik echt wat aan! Ik begin er nu steeds meer over te denken om een nieuwe te gaan kopen. Heeft Target een goede prijs/kwaliteit verhouding? Of zijn er low-budget merken die beter zijn (Sensa???)? Heeft iemand hier een mening over?
Hey Mavs,ik zag dat je het over fiets.nl had.Ik heb daar ook mijn eerste racefiets gekocht,dat was een esperia met campa mirage en xenon en nog andere onderdelen voor399 euro.
Voor mij een prima fiets,schakelt goed en rijd prima en ziet er ook nog leuk uit.
Verder zou ik zeggen staar je niet blind op die dure groepen want de goedkope groepjes doen het ook prima.
Tot slot wil ik je veel succes wensen met je zoektocht.
In plaats van fiets.nl bedoel ik fietssporttief.nl,ik zou zeggen kijk daar eens.
Voor mij een prima fiets,schakelt goed en rijd prima en ziet er ook nog leuk uit.
Verder zou ik zeggen staar je niet blind op die dure groepen want de goedkope groepjes doen het ook prima.
Tot slot wil ik je veel succes wensen met je zoektocht.
In plaats van fiets.nl bedoel ik fietssporttief.nl,ik zou zeggen kijk daar eens.
Bedankt, Botje! Ik heb eens even rondgekeken en heb wel een mooie gevonden denk ik (kan pas vanaf 25 maart worden geleverd). Het is de Xtrail 2010 (Sora) voor 550. Zijn er nog meer mensen die ervarign hebben met Fietssportief.nl. Ik ga er wel liever heen (1 uur rijden), ipv bestellen! Wat vinden jullie van deze fiets?
Wat vinden jullie van deze twee?
Sensa Prima
Target Race (Sora)
Andere opties?
Wat vinden jullie van deze twee?
Sensa Prima
Target Race (Sora)
Andere opties?
Hoi Mavs,al heb ik niet zo heel veel verstand van race fietsen wil ik toch reageren.
Aangezien ik ook zoiets heb gekocht, wel besteld ,zou ik zeggen doen als je budged niet verder reikt,ik denk dat je er heel veel plezier van zult hebben,let wel op de goeie maat nemen.
Verder zullen de verschillende fietsen onderling niet veel verschillen.
Groetjes Botje
Aangezien ik ook zoiets heb gekocht, wel besteld ,zou ik zeggen doen als je budged niet verder reikt,ik denk dat je er heel veel plezier van zult hebben,let wel op de goeie maat nemen.
Verder zullen de verschillende fietsen onderling niet veel verschillen.
Groetjes Botje