Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Stop!! Waarschuwing voor iedereen die wil gaan fietsen

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 04 dec 2009 08:59

andromeda schreef: Het is zelfs zo erg toegeslagen dat ik inmiddels al weer drie jaar een webshop run in deze "gekte".

Misschien is het hier niet gepast maar ik ben toch wel benieuwd welke webshop dat nu is?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

danny1407
Forum-lid

danny1407 04 dec 2009 09:53

Peterj schreef:
andromeda schreef: Het is zelfs zo erg toegeslagen dat ik inmiddels al weer drie jaar een webshop run in deze "gekte".

Misschien is het hier niet gepast maar ik ben toch wel benieuwd welke webshop dat nu is?

Voordat Andromeda wordt beschuldigd van spam.......Bikeparts4u.nl !

;)

En eeh Robbebopper, praatjes, praatjes, praatjes....
Maar waar zijn de foto's?
(en dan natuurlijk foto's met de spullen aan he. Niet netjes op tafel uitgestald!)

;)
FacebookS3RSSite

foxx
Forum-lid

foxx 04 dec 2009 10:36

Help, mijn man heeft een hobby :D

corniel
Forum-lid HC

corniel 04 dec 2009 11:48

Robbebopper schreef:Weet je wat objectief gezien ook wel idioot moet overkomen (..)

buiten met deze carnavalsoutfit te verschijnen.
Ah, zoiets dus?

Afbeelding

Ik zeg, pure camp!

roeieber
Forum-lid

roeieber 04 dec 2009 12:14

Louise schreef:Help, daar ging iets niet goed, 2e poging:

Volgens mij bestaat het fietsvirus in twee mutaties: met en zonder koopziekte als symtoom. Ik heb 'm zonder de koopziekte. Maar iets wat ooit onschuldig begon, ik leende om 2001 een racefiets om aan de Ride for the Roses mee te kunnen doen, heeft ook voor mij wel heel verstrekkende gevolgen gehad.

Geleende fiets wel teruggegeven? Anders is het ernstiger dan je denkt.
Dan heb je de kleptomanische variant.
I Am SpeCiAliZed

lange63
Forum-lid

lange63 04 dec 2009 13:01

Sinds een jaar of vijf ben ik behoorlijk besmet met het fietsvirus. En daar is nog een besmetting bijgekomen: het afgelopen jaar heb ik 2 oude stalen frames nieuw leven ingeblazen: lekker sleutelen, met vaak mijn dochter (inmiddels 12 jaren jong) als toeschouwer en leverancier van kritisch maar altijd opbouwend commentaar.

Een tijdje geleden kwam het hoge woord eruit: of pappa ook zo’n mooi stalen frame voor haar op de kop wilde tikken en speciaal voor haar een fiets wilde ‘bouwen’? Meer aanmoediging om achter de computer te kruipen en Marktplaats op het scherm te voorschijn te toveren had ik niet nodig. En dus stond ik gisteravond in een vreemde huiskamer met mijn dochter te kijken naar een schitterende Duell van –pak hem beet- 20 jaar oud, brandweerrood, goed onderhouden, van top tot teen afgemonteerd met dura-ace, 8 speed (geïndexeerde buiscommandeurs) en voor mijn dochter net de goede maat (precies wat ik wilde, want de dame zal nog wel wat groeien).

De eigenaar van de fiets, ik schat dik 70 lentes, maakt een timide indruk. Zijn vrouw kwebbelt er lustig op los en voor ik het weet is zij in gesprek met mijn dochter over ‘haar’ nieuwe fiets, waarbij dochterlief schaamteloos de opmerking de huiskamer in slingert dat haar pappa al die oude onderdelen er af gaat slopen en hier iets moois van gaat maken. De eigenaar van de fiets verslikt zich en na de hoestbui zie ik tranen in zijn ogen. En dan begint hij te vertellen…..over dat hij met deze fiets goud heeft gereden tijdens de Marmotte, over zijn beklimming van de Stelvio, hoe hij overvallen werd door hagel tijdens een afdaling van de Tourmalet, zijn rondjes IJsselmeer, de onderhoudsbeurtjes die hij liefdevol uitvoerde………maar ja, hij is de laatste tijd zo duizelig, heeft problemen met zijn knieën, is doof aan het worden en ziet steeds slechter. En nou is onlangs ook zijn fietsmaatje overleden….kortom, in overleg met zijn vrouw besloten…..hij kijkt me aan, zonder het uit te spreken. Een traan rolt over zijn wang. Het loslaten doet hem pijn.

Terug in de auto (Duell op de drager, monter kwebbelende dochter naast me) besef ik opeens dat deze ervaring een aansporing is om het fietsvirus te omarmen en straks nog meer te genieten van al die mooie kilometers die ik nog ga maken en alle uren sleutelplezier. Maar ook: om nog meer te genieten van het zorgeloze gekwebbel van mijn dochter, die alleen maar oog heeft voor de nieuwe onderdelen die straks op haar ‘nieuwe-oude’ fiets komen. Hopelijk straks op de fiets, samen onder een strak voorjaarszonnetje….

En die mooie dura-ace groep….daar vind ik vast wel een mooi plekje voor……:D
staal.....what else.....??

_jeroen_
Forum-lid

_jeroen_ 04 dec 2009 13:05

Prachtig stukje lange63!!

louise
Forum-lid
Contact

louise 04 dec 2009 13:33

Roeieber schreef:
Louise schreef:Maar iets wat ooit onschuldig begon, ik leende om 2001 een racefiets om aan de Ride for the Roses mee te kunnen doen, heeft ook voor mij wel heel verstrekkende gevolgen gehad.

Geleende fiets wel teruggegeven? Anders is het ernstiger dan je denkt.
Dan heb je de kleptomanische variant.

:D 't Is helemaal goed gekomen. Sterker nog: ik mocht 'm uiteindelijk houden, maar ik heb toen zelf een racefiets gekocht en die ex-geleende... verkocht! Dat lijkt me niet de koopziekte- of kleptomanische mutatie, maar de sjaggeraar-variant ;)

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

elboutero
Forum-lid

elboutero 04 dec 2009 13:39

Mooi geschreven lange63!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 dec 2009 15:45

http://img708.imageshack.us/img708/9920/img1675.jpg

Winteractie/voorpret/aanbieding/idioot/hobby/carnaval/tijdwinst

Plaats reactie