Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Duur van jullie indoortrainingen ?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 nov 2009 10:38

Ik ga deeveedeetjes regelen, ik kom helemaal fit de winter uit.

Wat Cesar doet werkt wel, iedere keer nieuwe dingetjes bedenken en daar beter in gaan worden.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bi-men
Forum-lid

bi-men 12 nov 2009 13:28

Mijn tochtjes op de Tacx (ik heb de Flow) duren 60 tot 90 minuten. Ook ik heb verschillende trainingsvariaties. Bijvoorbeeld elk kwartier de weerstand omhoog (beginnen bij 1) en proberen een vlakke cadans te rijden. Natte rug gegarandeerd!

Een week of 3 geleden zelfs een lekke achterband op de Tacx!

De saaiheid probeer ik te verminderen door muziek aan te zetten (radio of CD). Langer dan 90 minuten trek ik het ook niet. Gister nog met redelijk gemak 2,5 uur buiten rondgestampt op mijn Specialized ATB. Kost me minder moeite dan 1,5 uur op de Tacx.

Maar toch een goede manier om door de week 's avonds de spieren eens los te gooien en in conditie te blijven.

Erik
Forum-lid

Erik 12 nov 2009 19:54

superrose schreef:Ik ga deeveedeetjes regelen, ik kom helemaal fit de winter uit.

Wat Cesar doet werkt wel, iedere keer nieuwe dingetjes bedenken en daar beter in gaan worden.

Tacx heeft daarvoor ook trainingsschema's op zijn site staan. Erg handig! Overigens gebruik ik ze alleen voor trainingen tot maximaal 1 uur, daarna heb ik de bijkeuken echt wel gezien...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bibske
Forum-lid

bibske 13 nov 2009 10:46

Ik begin nu ook te twijfelen of ik een Tacx ga kopen. Het is misschien best saai maar ik weet dat ik een uurtje op een hometrainer makkelijk volhoud. In gedachten rijd ik dan mijn favoriete rondje en de muziek is zo uitgekozen dat er ook opbouw in zit zoals bij een spinningles.
Het lijkt me wel leuk om romantisch met manlief naar NCIS ofzo te kijken, ik op de tacx en hij languit op de bank met een biertje ;)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 nov 2009 10:50

bibske schreef:Ik begin nu ook te twijfelen of ik een Tacx ga kopen. Het is misschien best saai maar ik weet dat ik een uurtje op een hometrainer makkelijk volhoud. In gedachten rijd ik dan mijn favoriete rondje en de muziek is zo uitgekozen dat er ook opbouw in zit zoals bij een spinningles.
Het lijkt me wel leuk om romantisch met manlief naar NCIS ofzo te kijken, ik op de tacx en hij languit op de bank met een biertje ;)

1 Uur is niet zoveel. Je moet wel variatie in de training brengen. Tacx zelf al een aantal jaren en heeft mij geholpen om beter en actiever de winter door te komen. En tegenwoordig met Uitzending gemist /DVD kom je de tijd makkelijk door.
What makes the boat go faster?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 nov 2009 11:17

Aziraphale schreef:
superrose schreef:Ik ga deeveedeetjes regelen, ik kom helemaal fit de winter uit.

Tacx heeft daarvoor ook trainingsschema's op zijn site staan. Erg handig! Overigens gebruik ik ze alleen voor trainingen tot maximaal 1 uur, daarna heb ik de bijkeuken echt wel gezien...

Dat ga ik eens bekijken, altijd mooi om niet zelf dingen te hoeven bedenken.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

red_vfr
Forum-lid

red_vfr 13 nov 2009 11:23

superrose schreef:
Aziraphale schreef:

Wat ik nog weleens doe is de laptop er voor op uitzendinggemist . Je kan zelf kiezen wat je wilt kijken op jouw moment. Andes ben je zo aan het zappen tijdens het fietsen. Ik volg dan bv een serie, In europa, of wat cabaret.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 nov 2009 11:27

red_vfr schreef:
superrose schreef:
Aziraphale schreef:

Wat ik nog weleens doe is de laptop er voor op uitzendinggemist . Je kan zelf kiezen wat je wilt kijken op jouw moment. Andes ben je zo aan het zappen tijdens het fietsen. Ik volg dan bv een serie, In europa, of wat cabaret.

Of http://nederland24.nl/
What makes the boat go faster?

Erik
Forum-lid

Erik 13 nov 2009 11:28

Livio Livius schreef:
1 Uur is niet zoveel. Je moet wel variatie in de training brengen. Tacx zelf al een aantal jaren en heeft mij geholpen om beter en actiever de winter door te komen. En tegenwoordig met Uitzending gemist /DVD kom je de tijd makkelijk door.

Dat kan dus heel goed met die intervaltrainingen van de Tacx site. En een uur is misschien niet zo veel maar het is altijd beter dan niks... :-)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bibske
Forum-lid

bibske 13 nov 2009 12:14

Dat was dus ook een beetje mijn idee erachter, elke minuut die ik op de Taxcx zou zitten is een minuut meer sport per week! Ik moet ook trouwens altijd wat te doen hebben tijdens het TV kijken anders verveel ik me ;)

Plaats reactie