Pagina 5 van 7
Geplaatst: 13 mei 2011 20:42
door jesper90
Deze week ook contact gehad met Ares omdat ik na het lezen van dit forum erg gecharmeerd ben geraakt van deze wielen en ze erg graag wil kopen voor mijn nieuwe fiets.
Dus ik ben erg benieuwd naar jullie testresultaten, hierna zal ik misschien het besluit nemen ze ook te kopen. De contactpersoon van Ares reageert trouwens snel en erg vriendelijk dus dat is een positief punt
Jesper
ares wheels
Geplaatst: 14 mei 2011 18:50
door teerlink
morgen fiets ik in Limburg, we pakken dan een stuk vd route 3 AGR. Er wordt dan flink geklommen. ik heb al een aantal trainingen achter de rug met de wielen. Limburg zal de laatste test worden en ma of di zal ik mijn mening geven. grt reggie
Geplaatst: 14 mei 2011 20:45
door dinictus
Zozo,
Ik vind ze er erg goed uitzien! ik hou dit topic in de gaten om de ervaringen te lezen en dan wieweet!
Geplaatst: 16 mei 2011 17:06
door yoda
Kom er maar in met de mening over de wielen!! ben zo benieuwd
Geplaatst: 16 mei 2011 21:35
door dinictus
Inderdaad! Het fietsweekend is voorbij, nu is het tijd voor een goede review! Of zijn ze ontploft tijdens het dalen?
Ares Wheels
Geplaatst: 16 mei 2011 22:47
door teerlink
Hallo forum leden, hier komt die dan.........~: )
Ik heb mijn trainingen met de wielset achter de rug. Zondag 15 mei hadden we het weer niet echt mee. Na twee korte buien kregen wij op de Fromberg een flinke regenbui over ons heen. Voordat we aan de Fromberg konden beginnen moesten wij ook nog even wachten omdat een peleton beloftes met tourkaravaan voorbij kwam koersen (“Hel van Voerendaal belofte competitie”). Door de buien heen scheen er af en toe ook nog een warm zonnetje. De buien kwamen eigenlijk ook wel goed van pas omdat ik zo de remreactie/vermogen kon ervaren/testen.
Laat ik voorop stellen dat ik hier MIJN ervaringen van de wielset geeft en tevens probeer ik een zo goed mogelijk objectief review te verwoorden. Tevens kan ik jullie garanderen dat ik GEEN contact dan wel kennis ben van Ares Wheels. De enige contact die ik had met Ares is de aankoop van de wielset en dat ging alleen via mailcorrespondentie. De wielset heb ik gebruik bij 5 van mijn trainingen met verschillende weersomstandigheden waaronder stevige (ruk)wind(en) en regen (hevige buien). Tevens vermeld ik erbij dat ik meer een klimmer (gewicht gemidd. 65kg) ben dan een vlakspecialist. Ik persoonlijk vind het materiaal voor mijn fiets heel belangrijk , alles moet dus tip top in orde zijn! Tijdens het fietsen moet ik NIET meer denken aan mijn fiets, dus geen gepiep geen gekraak. Mijn moto “Ik alleen en mijn benen”. Met andere woorden ik hecht veel waarde aan mijn materiaal, dat moet gewoon goed zijn! En begrijp mij niet verkeerd dit is GEEN verkoop praatje.
Het contact met Ares Wheels (Frank) was zeker goed te noemen. Ook al was dat alleen via mailcorrespondentie. Ares reageerde direct en klantvriendelijk! Ares hield mij goed op de hoogte hoe de stand van zaken was m.b.t de levering van de wielset. Omdat de levering wat langer duurde dan normaal kreeg ik van Ares ter compensatie een set carbonne bidonhouders. Deze heb ik inmiddels ook ontvangen. Naar mijn mening is de klantvriendelijkheid zeker goed te noemen. Als beginnend internetwinkel zou ik Ares willen adviseren, ga zo door!!
De wielset is goed geleverd in een stevig doos waar naar mijn idee niks mis mee kan gaan. Mee geleverd zijn de remblokjes en de snelspanners. De velglint kon Ares niet meer plaatsen i.v.m. omstandigheden. Deze heb ik dus zelf geplaats. (klein minpuntje)
Looks: de wielen/flens (38mm) zien er netjes uit, kleur mat zwart, de gevlochten carbon is mooi zichtbaar. De naaf van de voorwiel is goed, ze zien er wel wat simpeltjes uit maar kwalitatief zijn ze oke. De achternaaf ziet er ook netjes uit . De linkerzijde van de achternaaf is een soort van wieltje waar de spaken aan gemonteerd zijn. Vind ik persoonlijk wat minder maar daar stoor ik mij niet zo aan. De spaken zijn gekruist gespaakt. Bij de eerste paar trainingen hoorde ik een soort van metaalachtig getik vanuit de achterwiel. Het was net alsof je metaal op metaal hoorde. Dit bleek de spaken te zijn die nog ingereden moesten worden, na een paar trainingen was het geluid nagenoeg verdwenen. Ik heb silliconen spray gespoten op de plaats gespoten waar de spaken elkaar kruisen.
De remhoeven moest ik wel even afstellen omdat de clincher breedte van de Ares wiel iets breder is dan mijn vorige wielset (Most) Met een beetje handigheid heb je dit zo gepiept. De buitenband zit goed in de wiel/clincher. Doe bij het plaatsen van de buiten/binnen band dit met enig zorgvuldigheid en geduld omdat je remrand van carbon is. Als je gebruik maakt van bandenlichters gebruik NOOIT metalen bandenlichters!
Bevindingen: Van de (zij)wind heb ik nagenoeg geen last van gehad. Ik kon bij stevige rukwinden vanuit de de zijde goed de stuur recht houden. De wiel reageert goed op je stuurgedrag en is stabiel in de bochtenwerk. Lekker stevig wieltje.
De wielset aan zich is zeker stijf te noemen. Tijdens het klimmen heb ik regelmatig aan de stuur getrokken om te kijken wat de voorwiel doet. Mijn remblokjes staan vrij dicht op de remopervlakte en geen enkele keer raakte de remopervlak van de wiel de remblokjes! Tijdens een klim waar veel kracht bij komt kijken ben ik zeer tevreden over de wiel. Daarnaast is de wiel lekker licht voor een klimmer! Het kan lichter maar gemiddelde van 1500gram is zeker goed te noemen.
Remmen: Ik heb achter de Swisstop (gele) remblokjes geplaats en voor heb ik de meegeleverde remblokjes geplaatst. Het verbaasd mij nog steeds dat je met carbon wielen nog zo goed kan remmen! Bij nat weer moet je altijd rekening houden met je remweg. Maar zondag met die stevige buien kwam ik goed tot stilstand. Bij de hevige regenbuien was ik wel een beetje huiverig maar ik kwam altijd goed en op tijd tot stilstand. De Swisstop remblokjes zijn zeker goed te noemen, 1 klein minpuntje bij stevig remmen piepen ze een klein beetje. De meegeleverde blokjes zijn ook gewoon goed. Bij droog weer remt de wiel uitstekend, eigenlijk merk ik weinig verschil. Mijn advies is als je nooit met een full carbon wiel heb gefietst test eerst wat de remvermogen is zodat je daarop kan anticiperen! Ik weet niet hoe lang een gemiddelde remopervlak van een carbon wiel meegaat, maar uiteraard zijn ook carbon wielen onderhevig aan slijtage! Ik heb daar weinig ervaring mee maar ik hou het zeker wel in de gaten.
Het stickerwerk op de wiel is simpel te noemen. De stickers zijn er netjes op geplakt en kan naar mijn mening er ook makelijk eraf worden gehaald. Ik vond de Ares stickers op de wiel toch mooi en profi uitzien. Maar dat is dan ook weer persoonlijk. Je krijgt twee sticker vellen van Ares extra voor het geval dat.
Conclusie: voor een full carbon clincher wielset voor 600 euro vind ik dat ik een goede koop heb gedaan, de kwalitiet van de wiel is zeker goed te noemen. (niks mis mee) Tot op heden bij ik zeer tevreden over de wielset en ze zien er op mijn fiets ook netjes uit. Wat de wiel op de langere termijn gaat doen kan ik natuurlijk niet vertellen maar ik ben positief. Als de wielset mij blijft bevallen (tot na de Alpen3daagse) dan ben ik zeker van plan om nog een 50mm set bij Ares te bestellen.
Als er nog vragen zijn mbt mijn review dan zie ik ze wel verschijnen en ik probeer daar een zo goed mogelijk antwoord op te geven. Natuurlijk blijf ik deze topic ook in de gaten omdat ik natuurlijk ook benieuwd ben naar de ervaringen van eventuele andere gebruikers .
Groetjes Reggie
Geplaatst: 16 mei 2011 23:26
door yoda
Goed en duidelijk verhaal Reggie! Thx en +1 Ik ben benieuwd of de wielen ook goed blijven functioneren en of ze ook voor iemand van 90kg geschikt zijn. Helaas is mijn geldpotje erg leeg, dus voor mij nog even geen nieuwe wielen.
Geplaatst: 17 mei 2011 16:50
door bumblebee
mooie uiteenzetting! lijkt me tof setje!
Geplaatst: 17 mei 2011 16:57
door ace1978
teerlink schreef:morgen fiets ik in Limburg, we pakken dan een stuk vd route 3 AGR. Er wordt dan flink geklommen. ik heb al een aantal trainingen achter de rug met de wielen. Limburg zal de laatste test worden en ma of di zal ik mijn mening geven. grt reggie
Rij je op een Specialized? Ik zat nog te kijken naar een Specialized zondag in Limburg waarvan ik niet goed kon zien wat voor wielen erin zaten. Dat was tijdens lus 3 van de AGR, want die reed ik ook.
Geplaatst: 17 mei 2011 18:15
door yoda
Ace1978 schreef:teerlink schreef:morgen fiets ik in Limburg, we pakken dan een stuk vd route 3 AGR. Er wordt dan flink geklommen. ik heb al een aantal trainingen achter de rug met de wielen. Limburg zal de laatste test worden en ma of di zal ik mijn mening geven. grt reggie
Rij je op een Specialized? Ik zat nog te kijken naar een Specialized zondag in Limburg waarvan ik niet goed kon zien wat voor wielen erin zaten. Dat was tijdens lus 3 van de AGR, want die reed ik ook.
Volgens mij rijdt hij op de Red Bull die op pagina 3 staat..
Geplaatst: 17 mei 2011 18:18
door teerlink
Ace1978 schreef:teerlink schreef:morgen fiets ik in Limburg, we pakken dan een stuk vd route 3 AGR. Er wordt dan flink geklommen. ik heb al een aantal trainingen achter de rug met de wielen. Limburg zal de laatste test worden en ma of di zal ik mijn mening geven. grt reggie
Rij je op een Specialized? Ik zat nog te kijken naar een Specialized zondag in Limburg waarvan ik niet goed kon zien wat voor wielen erin zaten. Dat was tijdens lus 3 van de AGR, want die reed ik ook.
Nee ik reed op de Red Bull carbon sl(zie foto's) wij reden in het begin vanaf de Geulhemmerberg naar de Bemmelerberg, Wolfsberg en vervolgens lus 3 AGR, Loorberg, Gulperberg, Kruisberg, Euserboschweg, Fromberg, Keutenberg, Doode man (als extre klim) en de Cauberg. Waarschijnlijk zijn we elkaar wel tegengekomen. ~:)
Geplaatst: 19 mei 2011 22:54
door dinictus
Goed en duidelijk verhaal!
Ps die dode man, daar heb ik mij een keer aardig op verkeken!