Over de wielersport en zijn beoefenaars.

giro d'italia 2010

eelcoz

eelcoz 29 okt 2009 21:40

GastheerG schreef: Met de schorsingen die je tegenwoordig krijgt had Merckx die drie keer op doping is betrap afgedaan geweest als een junkie die z'n carrière met een levenslange schorsing had beëindigd.

En dat is dus wat mij dwars zit. Ik ben een boek aan het lezen over alle Tourwinnaars, en daar vliegen de dopingzaken je om de oren. Sommigen kwamen er in de jaren '60 of '70 af met een tijdstraf. Een tijdstraf! Zie je het tegenwoordig al voor je. Niet dat we daarnaar terug moeten, maar die onvoorwaardelijke verering van de vroegere helden, en het tegelijkertijd verstoten van hedendaagse dopingzondaars vind ik krom.

Maar goed, ik wil hier helemaal geen dopingdiscussie van maken, dus terug naar de Giro 2010. Ik zag dat de Giro start op de dag dat m'n vriendin en ik gaan trouwen. Die proloog zal ik dus moeten missen...;)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 okt 2009 22:00

Ik zou zeggen: "huwelijksreis naar Italie en vooral je fiets niet vergeten". Kun je ook nog even gaan kijken bij de Giro.
Live fast; die young. mijn blog

basko
Forum-lid

basko 30 okt 2009 08:19

Heb ik het mis of lijkt de eerste etappe een groot deel op de Ronde van Midden Nederland / Utrechts Mooiste? Afgelopen jaar gereden, zowiezo een mooie rit en lekker in de buurt!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 okt 2009 11:28

GastheerG schreef:Merckx was een groot kampioen maar ook wel een beetje een jankert.

Hij mag blij zijn dat hij in DIE periode heeft gekoerst. Met de schorsingen die je tegenwoordig krijgt had Merckx die drie keer op doping is betrap afgedaan geweest als een junkie die z'n carrière met een levenslange schorsing had beëindigd.

Overigens wel een giro waar heel veel "omheen" hing!

Je zegt 3x. Die drie maal , kan je ook zeggen wanneer hij betrapt werd en met wat?
1 x tijdens de giro van 1969. En de overige keren?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartho
Forum-lid

bartho 30 okt 2009 11:32

Gelukkig is de burgemeester van Rhenen een groot wielerliefhebber, zelfs Nederlands kampioen van de burgemeesters geweest! Of dat verder een wereldprestatie is laat ik in het midden ;-)

En ach, het zal wel loslopen met de ronde door Rhenen hoor, maar de SGP is het ook een beetje aan hun achterban verplicht om in ieder geval een beetje stennis te schoppen tegen alles wat er op zondag gebeurt. Je wordt hier echt niet met pek en veren de rivier in gesmeten als je een keertje op zondag in je korte broekie de Grebbeberg wilt veroveren :-)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 okt 2009 13:27

De SGP heeft 3 zetels van de 17 in de gemeenteraad van Rhenen (bron=wiki).
De burgemeester (Joost van Oostrum) is twee keer Nederlands kampioen wielrennen voor Burgemeester (bron= ff googlen).

Het zal dus wel eindigen als een storm in een glas water!
Live fast; die young. mijn blog

gijs01
Forum-lid

gijs01 03 nov 2009 22:52

LS,

Ik lees al veel over de eerste etappe langs Utrechts mooiste weggetjes (inderdaad ook mijn trainingsrondje). Mocht je de streek hier niet kennen, pak het schema en rijd het parcours vanaf pakweg Drieberen eens af over de dijk bij Schalkwijk om langs Houten weer terug te gaan. Een leuke afwisseling met Limburg en vanuit vrijwel heel Nederland op slechts +/- 1,5 uur rijden.

Voor degenen die het parcours kennen. Ik denk dat ze op de dijk het peloton zeker op de kant kunnen zetten en in waaiers kunnen krijgen. In Mei staat er vaak harde zij- en tegenwind als je vanaf Amerongen rijdt. Mee eens?
Camerig is prachtig!

bingohome
Forum-lid

bingohome 03 nov 2009 23:30

Het 'oude wielrennen' was katholiek. Als je toen zondigde, moest je het opbiechten, kreeg je een milde straf, en werd het je vergeven.

Het 'nieuwe wielrennen' neigt mijn inziens meer naar de zwartenkousenkerk.

Ik geloof dat ik meer hou van het oude wielrennen...

Maar kijk desalniettemin uit naar de Giro!
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

simen
Forum-lid

simen 06 nov 2009 21:09

De rit naar Middelburg kan mooi worden ,als de zuidwester van zich doet spreken.
Tachtig kilometer of meer met echte wind,recht van zee.
Beuken tot aan de streep.
Dan kunnen de kleine mediterrane klimmertjes nog weleens onverwacht een paar minuten aan de broek krijgen .
Als ze tegen die tijd al niet de Oosterschelde ingewaaid zijn.
Er gaat daar iets moois gebeuren,let op.
Zij is ook tegen

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 06 nov 2009 22:23

simen schreef:De rit naar Middelburg kan mooi worden ,als de zuidwester van zich doet spreken.
Tachtig kilometer of meer met echte wind,recht van zee.
Beuken tot aan de streep.
Dan kunnen de kleine mediterrane klimmertjes nog weleens onverwacht een paar minuten aan de broek krijgen .
Als ze tegen die tijd al niet de Oosterschelde ingewaaid zijn.
Er gaat daar iets moois gebeuren,let op.

Dit jaar de Brouwersdam en Oosterscheldekering met windkracht 6 (ZWW) gefietst in een groepje. In deze groep zaten mensen (buitenlanders) die niet gewend waren met wind te fietsen. Verschil is dan enorm. Hier zullen toch de typische noord europese formaties de zaak op de kant moeten gooien en minuten pakken. Dit wordt een prachtige etappe waar inderdaad veel Italianen en Spanjaarden een tikkie gaan krijgen.
Twitter: @rbruijns

Plaats reactie