Verlichting voor de winter
-
- Forum-lid HC
Rezne schreef:Even een hele lullige vraag maar heb je misschien een foto'tje van het licht dat de lamp geeft?
Ik heb een Sigma Evo X setje, maar daar ben ik niet zo blij mee. De hoeveelheid licht valt me tegen en de accuduur is om te huilen.
Hope Vision 4 LED al geprobeerd?
What makes the boat go faster?
Ik heb 'm ook besteld. Ben benieuwd.
Fotootje dan he!
TiesT schreef:Ook is mn alu tussenstukje bijna klaar zodat ik straks icm een fsa stuurpen en hope faceplate mn lampie mooi voor mn stuurpen kan laten zweven:)
Fotootje dan he!
Foto'tje tuurlijk dan.
@Rezne. Zal deze week even foto van de lichtbundel maken. Hier alvast van iemand anders die de evo met de dx heeft vergeleken:
http://s161.photobucket.com/albums/t205/heuvelrugmtb/
Lijkt me duidelijk;)
@Rezne. Zal deze week even foto van de lichtbundel maken. Hier alvast van iemand anders die de evo met de dx heeft vergeleken:
Lijkt me duidelijk;)
TiesT schreef: @Rezne. Zal deze week even foto van de lichtbundel maken. Hier alvast van iemand anders die de evo met de dx heeft vergeleken:
Lijkt me duidelijk;)
Die andere ben ik en ik kan alleen maar bevestigen wat TiesT ook al geschreven heeft. Op de fiets is het verschil nog duidelijker. Niet op donkere wegen waar elke lamp wel licht geeft maar juist in de halfverlichte natte omstandigheden. Prima bundel en genoeg stooilicht voor de berm etc.
Op volle kracht gaat de lamp zeker 2,5 uur mee en nog was tie niet leeg
TiesT schreef:perik schreef: TiesT, ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat lampje! Als het wat is zou het een mooi en betaalbaar alternatief zijn voor al die enorm dure setjes!
Vandaag voor het eerst er mee gereden. SUPERDUPERUBERLAMPIE! Geeft een pukkel light waar de gemmidelde koe in het weiland scheel van gaat kijken! Heb continue op de lage stand gereden. Hoge stand is niet nodig en onnodig energieverbuik. Uiteindelijk heeft de lamp 2 uur gebrand en nog geen tekenen dat de accu leeg begint te raken. Morgen nog een keer proberen.
Heb steeds een normale snelheid gereden zoals ik in de zomer ook doe.
Ook is mn alu tussenstukje bijna klaar zodat ik straks icm een fsa stuurpen en hope faceplate mn lampie mooi voor mn stuurpen kan laten zweven:)
Klinkt goed, ik denk dat dit lampje binnenkort ook op mijn fiets zit!
HuubCs schreef:TiesT schreef: @Rezne. Zal deze week even foto van de lichtbundel maken. Hier alvast van iemand anders die de evo met de dx heeft vergeleken:
Lijkt me duidelijk;)
Die andere ben ik en ik kan alleen maar bevestigen wat TiesT ook al geschreven heeft. Op de fiets is het verschil nog duidelijker. Niet op donkere wegen waar elke lamp wel licht geeft maar juist in de halfverlichte natte omstandigheden. Prima bundel en genoeg stooilicht voor de berm etc.
Op volle kracht gaat de lamp zeker 2,5 uur mee en nog was tie niet leeg
Hoe zit het eigenlijk met tegemoetkomend gemotoriseerd verkeer? Door de lampen zie je dan eventjes helemaal niet meer waar je rijdt. Tenminste als ik op de stadfiets zit, op de racefiets lijkt dat me nog vervelender.
Hier trouwens ook nog een topic met wat foto's: klik
En op WW komt dit lampje ook ter sprake: klik
LVGH schreef: Hoe zit het eigenlijk met tegemoetkomend gemotoriseerd verkeer? Door de lampen zie je dan eventjes helemaal niet meer waar je rijdt. Tenminste als ik op de stadfiets zit, op de racefiets lijkt dat me nog vervelender.
De bundel blijft zichtbaar. Hetzelfde bij het voorbijrijden van een lantaarnpaal. In het stooilichtgebied haalt je schaduw je in maar in de bundel geen probleem. Idem bij achteropkomend verkeer.
Alleen bochten blijven uiteraard wel een probleem. Is alleen op te lossen met een helmlamp/montage maar daar vind ik de DX net te zwaar voor.
Ander nadeel is dus de lange levertijd van 3.5 / 4 weken maar voor de rest veel licht voor 56,- (bij de huidige dollarkoers)
HuubCs schreef:Alleen bochten blijven uiteraard wel een probleem. Is alleen op te lossen met een helmlamp/montage maar daar vind ik de DX net te zwaar voor.
Ik gebruik daarvoor de Petzl Myo Belt XP 2. Weinig gewicht op je helm. Dit is een 5 watt lampje zonder richtinggevoel. Haalt het niet bij een 2.4 watt cyo maar dat is dan ook een echte fietslamp.
Al die banden ervanaf en met 'n stropje vastzetten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- martinovibes
- Forum-lid
Het is zo stuurcombinatie uit een stuk!Amclassic-fan schreef:Heb je toevallig een FSA, Thomson of Hope stuurpen?