Pagina 5 van 5
Geplaatst: 22 dec 2009 20:00
door daniel1975
Ik vraag het mij af of de Paris lichter is....
Geplaatst: 22 dec 2009 21:25
door dizzz
charite schreef:
Meestal duurt het langer dan 2 maanden....[/quote]
Momenteel is pinarello belgie en nederland gesloten tot 4jan. Als mijn kader (juiste maat) in voorraad is bij de hoofd leverancier B of NL dan is hij er binnen de maand. Anders moet hij van Italie (waarschijnlijk taiwan of zo) komen en dat is langer w88. Hangt er dan van af hoe druk ze het hebben met de bestellingen[/quote]
Je kan toch op Cardsport zien welke frames, maat en kleur op voorraad zijn?
Cheers
Peter[/quote]
Wist ik niet .alweer iets bij geleerd. Thanks
En volgens de site van cardsport is hij in voorraad.
Geplaatst: 22 dec 2009 23:07
door charite
Peter[/quote]
Wist ik niet .alweer iets bij geleerd. Thanks
En volgens de site van cardsport is hij in voorraad.[/quote]
Dan is het geen probleem om hem daar te bestellen via je FM
En iets leren, daar is het forum voor
Cheers,
Peter
Geplaatst: 23 dec 2009 00:17
door kort
Ik vraag het mij af of de Paris lichter is.... [/quote]
Volgens de competitive cyclist weegt een medium formaat Paris 950 gram en een zelfde formaat fp6 1100 gram.
Je hebt meer materiaal nodig om dezelfde stevigheid te bekomen.
Geplaatst: 23 dec 2009 00:20
door amclassic-fan
Gelukkig kloppen beide gewichten gewoon voor geen kant. Dat getalletje in de naam van het carbon wat Pina geeft gaat enkel op de treksterkte en niet om de stijfheid. Terwijl de stijfheid van veel grotere invloed is op het rijgedrag van de fiets.
Geplaatst: 23 dec 2009 00:27
door kort
Of de gewichten exact kloppen weet ik niet. En wat stijfheid zullen ze weinig verschillen.
Maar ik vind het wel aannemelijk dat een Paris lichter is dan een FP6. Een Paris kost minder materiaal omdat de fijner geweven is en trekkracht van het carbon hoger is.