Oproep voor goed gedrag
[quote="Puffdaddy"][quote="kaj1500"] Ik merk aan mezelf dat ik onderweg overdreven beleefd doe, om alvast te compenseren voor het hufterige gedrag van anderen. [/quote]
+ 1[/quote]
Hier nog een, haha. Doe m'n best om netjes te zijn maar soms lijkt het al te laat.. Ik wil langs een oudere vrouw, bel eerst en steek bij het passeren mijn hand op en roep "dank u wel". Expres geen "bedankt!" meer omdat dat wellicht eerder ironisch opgevat kan worden maar ik hoorde terug: "sorry hoor!!".
+ 1[/quote]
Hier nog een, haha. Doe m'n best om netjes te zijn maar soms lijkt het al te laat.. Ik wil langs een oudere vrouw, bel eerst en steek bij het passeren mijn hand op en roep "dank u wel". Expres geen "bedankt!" meer omdat dat wellicht eerder ironisch opgevat kan worden maar ik hoorde terug: "sorry hoor!!".
Het is gewoon een wisselwerking. Met correct gedrag kom je gewoon veel verder maar dit mes snijdt wel aan twee kanten. Ik raak persoonlijk erg geïrriteerd door wandelaars, honden uitlaten (niet aangelijnd), skaters en dames met volle kinderwagens op een fietspad. Ze hebben er niks te zoeken en moeten er weg blijven. Zo niet dan moeten ze de consequenties maar voelen. Ik ga toch ook niet op de A2 fietsen om me vervolgens verontwaardigd te voelen over het feit dat ik van mijn fiets word gereden...
[quote="petronius"][quote="Roeieber"]
Politiedistricht Pays de Herve (Herve, Aubel, PLombieres....) geeft geen vergunningen meer af voor toertochten. Die brief wil je als wielrenner niet lezen.
[/quote]
En is die 'brief' ergens te lezen dan ?
[/quote]
Bij mij op de PC, maar die ga ik niet openbaar zetten.
Komt hier op neer: fietsers zijn aso's
Politiedistricht Pays de Herve (Herve, Aubel, PLombieres....) geeft geen vergunningen meer af voor toertochten. Die brief wil je als wielrenner niet lezen.
[/quote]
[/quote]
Komt hier op neer: fietsers zijn aso's
I Am SpeCiAliZed
[quote="ever"][quote="Amclassic-fan"]En ja natuurlijk is 20.000 man veel te veel. Ik snap er de lol niet van, maar goed ik ben dan ook geen toerfietser. [/quote]
Ik ben wel toerfietser maar ik vind 20.000 man ook veel te veel. Doe zelf nooit aan AGR of Limburgs Mooiste mee. In de rij wachten om de Keutenberg op te mogen rijden is aan mij niet besteed. En dat heeft volgens mij niets te maken met het feit of je wel of niet toerfietser bent. [/quote]
Ach, ik zelf zal als Limburger ook nooit met z'n 10.000 de heuvels intrekken.
Dat doe ik wel in mijn eentje of met een paar fietsmaatjes.
De overlast die zo"n massa bezorgt noopt tot nadenken, vind ik.
De hekel die de inwoners aan dit soort evenementen begint te krijgen spreekt boekdelen. Het zijn inderdaad de vervuilers en kamikaze-fietsers die de boel vergallen voor de serieuze toerfietser.
Ik ben wel toerfietser maar ik vind 20.000 man ook veel te veel. Doe zelf nooit aan AGR of Limburgs Mooiste mee. In de rij wachten om de Keutenberg op te mogen rijden is aan mij niet besteed. En dat heeft volgens mij niets te maken met het feit of je wel of niet toerfietser bent. [/quote]
Ach, ik zelf zal als Limburger ook nooit met z'n 10.000 de heuvels intrekken.
Dat doe ik wel in mijn eentje of met een paar fietsmaatjes.
De overlast die zo"n massa bezorgt noopt tot nadenken, vind ik.
De hekel die de inwoners aan dit soort evenementen begint te krijgen spreekt boekdelen. Het zijn inderdaad de vervuilers en kamikaze-fietsers die de boel vergallen voor de serieuze toerfietser.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Roeieber: geldt die brief ook voor tochten die georganiseerd worden door Walen???
Less is bore
[quote="Roeieber"][quote="petronius"][quote="Roeieber"]
[/quote]
[/quote]
Komt hier op neer: fietsers zijn aso's[/quote]
Jammer had het graag gelezen ben wel benieuwd naar het taal gebruik van die waaltjes, waarom eigenlijk niet openbaar zetten staan toch geen geheimen in of zo ?
[/quote]
[/quote]
Jammer had het graag gelezen ben wel benieuwd naar het taal gebruik van die waaltjes, waarom eigenlijk niet openbaar zetten staan toch geen geheimen in of zo ?
[quote="torro"][quote="Roeieber"][quote="petronius"][quote="Roeieber"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Het taalgebruik van "die waaltjes" ?
Dat zal vooral Frans zijn en dat kunnen Nederlanders toch niet ? :p
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Het taalgebruik van "die waaltjes" ?
Dat zal vooral Frans zijn en dat kunnen Nederlanders toch niet ? :p
[quote="Daniel1975"]Roeieber: geldt die brief ook voor tochten die georganiseerd worden door Walen???[/quote]
In de brieven van die gemeenten staat dat ze geen enkele tocht meer tot hun gebied willen toelaten, maar of en hoe ze dat handhaven weet ik niet. Als organisatie neem je na zo'n brief het risico niet. Of ze onderscheidt maken tussen Vlamingen, Nederlanders en/of Walen weet ik niet, zou niet mogen, maar zou me ook niets verbazen.
In de brieven van die gemeenten staat dat ze geen enkele tocht meer tot hun gebied willen toelaten, maar of en hoe ze dat handhaven weet ik niet. Als organisatie neem je na zo'n brief het risico niet. Of ze onderscheidt maken tussen Vlamingen, Nederlanders en/of Walen weet ik niet, zou niet mogen, maar zou me ook niets verbazen.
I Am SpeCiAliZed
Ook de Waalse pijl en Klimmen- Banneux- Klimmen zijn nu getroffen door het niet verkrijgen van vergunningen
om door de gemeente te fietsen.
De organiserende vereninging van Klimmen- Banneux- Klimmen (WTC Klimmen)
hebben ze ook nog eens op een schandalige manier dit medegedeeld.
Zie het topic Klimmen- Banneux- Klimmen
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=49345
Dit hebben de fietsers voor een gedeelte te danken aan zichzelf,
met daarbij de aantekening dat de goede het moeten besnieten met de kwade.
Het zal steeds moelijker worden om een tocht te organiseren richting België,
als het gedrag van sommige gewoon doorgaat, slaat de vonk wellicht door naar Nederland, te beginnen in Limburg.
Dus laten we hieraan werken om dit te voorkomen,
spreek anderen als deze op de één of andere manier ongepast gedrag vertonen,
op een fatsoenlijke manier hierover aan.
Dan hebben wij er toch alles aan gedaan op onze manier.
om door de gemeente te fietsen.
De organiserende vereninging van Klimmen- Banneux- Klimmen (WTC Klimmen)
hebben ze ook nog eens op een schandalige manier dit medegedeeld.
Zie het topic Klimmen- Banneux- Klimmen
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=49345
Dit hebben de fietsers voor een gedeelte te danken aan zichzelf,
met daarbij de aantekening dat de goede het moeten besnieten met de kwade.
Het zal steeds moelijker worden om een tocht te organiseren richting België,
als het gedrag van sommige gewoon doorgaat, slaat de vonk wellicht door naar Nederland, te beginnen in Limburg.
Dus laten we hieraan werken om dit te voorkomen,
spreek anderen als deze op de één of andere manier ongepast gedrag vertonen,
op een fatsoenlijke manier hierover aan.
Dan hebben wij er toch alles aan gedaan op onze manier.
Bikers are not alone