Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

4x AGR startbewijs

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 01 apr 2011 11:24

Nou, gelukkig is het een grap.

Wat ik echter vreemd vind van je is dat je mijn bod dan wel serieus neemt. Hap zei de vis!

Natuurlijk kan je die kaarten niet verkopen man. Ik weet bij dit topic ook niet meer wat ik wel en niet serieus kan nemen, maar ik h**p toch echt van harte dat die steunbetuigingen, waar werd gerept over marktconforme bedragen, ook niet serieus waren.

eelcoz

eelcoz 01 apr 2011 11:28

BassieG15 schreef:Nou, gelukkig is het een grap.

Wat ik echter vreemd vind van je is dat je mijn bod dan wel serieus neemt. Hap zei de vis!

Natuurlijk kan je die kaarten niet verkopen man. Ik weet bij dit topic ook niet meer wat ik wel en niet serieus kan nemen, maar ik h**p tot echt van harte dat die steunbetuigingen, waar werd gerept over marktconforme bedragen, ook niet serieus waren.

Stel nu dat dit geen grap was geweest. Leg mij dan eens uit waarom je geen AGR-kaarten zou mogen verkopen tegen 75 euro per stuk. Een potentiele koper wordt niet gedwongen om ze te kopen. Volgens mij komt de transactie volledig op basis van vrijwilligheid tot stand. De koper blij, want die heeft blijkbaar 75 euro over voor een kaart, en de verkoper blij.

lavsson
Forum-lid

lavsson 01 apr 2011 11:44

BassieG15 schreef:maar ik h**p tot echt van harte dat die steunbetuigingen, waar werd gerept over marktconforme bedragen, ook niet serieus waren.

Op mp wordt er al meerdere malen 70 euro geboden. Probeer even een onderscheid te maken tussen het verwerpelijke van zulke bedragen en het feit dat mensen bereid zijn zulke bedragen te betalen.

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 01 apr 2011 11:58

Ik vind dat niet kunnen omdat je dan geld gaat verdienen zonder iets toe te voegen.

Waarom heb jij die kaarten en iemand anders niet? Omdat je harder op F5 kon drukken in het uurtje dat de kaarten verkocht werden. Omdat je gewoon stom geluk hebt gehad.

Het is de Stichting Amstel Gold Race. Die organiseren dus een toertocht zonder winst te maken. Als je daar dan als tussenhandelaar in gaat zitten, wat gewoon ook verboden is door de Stichting Amstel Gold Race, en zo een beetje winst gaat zitten maken, dan vind ik dat schofterig en onbehoorlijk.

Met andere woorden, die martkconformiteit die speelt hier helemaal niet. Het zijn namelijk deelnemerskaarten waarbij je de onkosten van je eigen deelname betaalt.

PS Wat ik natuurlijk belachelijk vind van de Stichting Amstel Gold Race is dat de deelnemerskosten zo hoog zijn. Hoewel het natuurlijk een enorme organisatie is en je honderden mensen voor je hebt werken die dag, denk ik toch dat de prijs minder zou moeten kunnen zijn.

eelcoz

eelcoz 01 apr 2011 12:06

BassieG15 schreef:Ik vind dat niet kunnen omdat je dan geld gaat verdienen zonder iets toe te voegen.

Waarom heb jij die kaarten en iemand anders niet? Omdat je harder op F5 kon drukken in het uurtje dat de kaarten verkocht werden. Omdat je gewoon stom geluk hebt gehad.
Ja, inderdaad, maar als de 'handelaar' z'n kaart zou gebruiken om de tocht te rijden, hebben diegenen die minder geluk hadden nog steeds geen kaart. Dus dat maakt geen verschil. De handelaar maakt slechts gebruik van een arbitragemogelijkheid die 'm geboden wordt door de Stichting AGR.
BassieG15 schreef: Met andere woorden, die martkconformiteit die speelt hier helemaal niet. Het zijn namelijk deelnemerskaarten waarbij je de onkosten van je eigen deelname betaalt.
40 euro aan onkosten? Daar geloof ik helemaal niets van, de Stichting AGR hanteert zelf ook gewoon prijzen die in de richting van marktconform gaan (ze zijn het niet, want anders zou er niet zo'n enorm vraagoverschot zijn).

Let wel, ik vind 40 euro al gestoord. Niet het vragen van 40 euro door de organisatie, maar het feit dat sommigen bereid zijn dat te betalen. Als de organisatie de prijs zou verhogen, zou het vraagoverschot vanzelf afnemen, dus eigenlijk zouden ze dat moeten doen. Ben je ook gelijk van de zwarte handel af, die door sommigen blijkbaar verderfelijk wordt gevonden.

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 01 apr 2011 12:40

Ik wil hier nog graag even op reageren.

Weet je wat nu het verschil is tussen kaarten voor de Amstel Gold Race en bijvoorbeeld racefietsen waarbij marktconformiteit wel speelt: Er is maar één Amstel Gold Race. En er zijn meerdere racefietsmerken.

Stel je eens voor dat bijvoorbeeld de gemeente de prijs van een nieuwe paspoort zou verhogen tot 5000 euro. Dan is er ook nog steeds vraag naar nieuwe paspoorten, die kan je namelijk nergens anders krijgen. Net zoals de Amstel Gold Race-kaarten. Die kan je ook nergens anders krijgen.

De gemeentes bijvoorbeeld die een vergunning geven aan de Stichting Amstel Gold Race, om door hun gemeente te rijden, die doen dat omdat het leuk is en omdat het mooi is, zo'n Amstel Gold Race één keer per jaar. Als die gemeentes erachter komen dat de Stichting Amstel Gold Race dikke winst zit te maken over hun rug, dan komen die vergunningen ook echt niet meer hoor.

En als laatste, als je de prijs zou gaan verhogen om de vraag terug te dringen, dan maak je van wielrennen een elitaire sport. En dat druist recht in tegen de ziel van het wielrennen. Wielrennen is van oorsprong een sport voor de arme pummel. Het is al erg genoeg dat de fietsen nu zo duur zijn.

lavsson
Forum-lid

lavsson 01 apr 2011 12:56

BassieG15 schreef:Stel je eens voor dat bijvoorbeeld de gemeente de prijs van een nieuwe paspoort zou verhogen tot 5000 euro. Dan is er ook nog steeds vraag naar nieuwe paspoorten, die kan je namelijk nergens anders krijgen. Net zoals de Amstel Gold Race-kaarten. Die kan je ook nergens anders krijgen.
Afgezien van het feit dat je voor je paspoort niet aan je eigen gemeente gebonden bent, is er ook nog het verschil dat je verplicht bent een geldig paspoort te hebben, terwijl je deelname aan de AGR vrijwillig is (gelukkig maar).
BassieG15 schreef:De gemeentes bijvoorbeeld die een vergunning geven aan de Stichting Amstel Gold Race, om door hun gemeente te rijden, die doen dat omdat het leuk is en omdat het mooi is, zo'n Amstel Gold Race één keer per jaar. Als die gemeentes erachter komen dat de Stichting Amstel Gold Race dikke winst zit te maken over hun rug, dan komen die vergunningen ook echt niet meer hoor.
Kom kom, niet zo naïef. De deelnemende gemeentes hebben er ook gewoon een economisch belang bij hoor. Wat dacht je van al die dagjesmensen en volle terrasjes?

En dikke winst voor de AGR? Zeker weten. Wat is dat toch dat iedereen maar denkt dat een stichting geen winstoogmerk kan hebben. Er zijn genoeg commerciële stichtingen in Nederland en stichting AGR is er eentje van.
BassieG15 schreef:En als laatste, als je de prijs zou gaan verhogen om de vraag terug te dringen, dan maak je van wielrennen een elitaire sport. En dat druist recht in tegen de ziel van het wielrennen. Wielrennen is van oorsprong een sport voor de arme pummel. Het is al erg genoeg dat de fietsen nu zo duur zijn.

Wielrennen is een van de duurste hobby's die ik ken.

feddek
Forum-lid

feddek 01 apr 2011 13:05

havana schreef:Mooi dat er toch nog mensen in getrapt zijn :)

Het is uiteraard een 1 april grap :D

Handel in kaarten is tegen mijn principes. Toch ongelofelijk dat ik nog meerdere serieuze PM's heb gekregen voor de kaartjes. Ik had ze dus echt kunnen verkopen als ik ze gehad zou hebben. Dat vind ik toch opvallend. Wat maakt deze tocht zo uniek dat je er 75 euro voor wil betalen, terwijl je 'm het hele jaar kunt rijden?

Hoewel ik het vermoedde is deze fantastische discussie toch meer dan een felicitatie waard... in 1 dag een verkooptopic dat bijna langer is dan het topic van Andromea's stalen Italiaan! Mooi.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 01 apr 2011 13:08

Wat een zinloos topic :S
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

zorba
Forum-lid

zorba 01 apr 2011 13:22

Lavsson schreef:Wielrennen is een van de duurste hobby's die ik ken.

off topic;

Dan ken jij niet veel hobby's denk ik... Heb een paar jaartjes voor de hobby met een motor op het circuit gereden daar wordt je pas financieël niet blij van... Als ik nu een nieuwe record ketting, 2 buba's aanschaf of ergens een tientje inschrijfgeld moet betalen lach ik me een krul in m'n broek!
Do not CROSS the road!

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 01 apr 2011 13:26

Lavsson schreef:Wielrennen is een van de duurste hobby's die ik ken.

Nou, naast wielrennen doe ik ook aan zeilen en motorrijden... Bandjes van de motor vervangen plaatst de aanschaf van twee Vittoria Corsa CX bandjes in een heel ander perspectief. :)

Hmmm, die Griek was me voor... :)

eelcoz

eelcoz 01 apr 2011 13:27

BassieG15 schreef: En als laatste, als je de prijs zou gaan verhogen om de vraag terug te dringen, dan maak je van wielrennen een elitaire sport. En dat druist recht in tegen de ziel van het wielrennen. Wielrennen is van oorsprong een sport voor de arme pummel. Het is al erg genoeg dat de fietsen nu zo duur zijn.

Herstel: Dan maak je van de AGR een elitair evenement. Je kunt nog steeds voor een paar euro prachtige tochten rijden.

Lavsson heeft overigens al zeer helder uitgelegd waarom het 'paspoort-argument' niet op gaat.

Plaats reactie