Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opgelicht door De Vos, Zwanenburg

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 23 jul 2009 14:49

>Ik moet er maar eens naar toe, ik hou wel van goedkope winkels.
Als er dan ook nog en ALDI en LIDL in de buurt zijn, kan je er een prachtdag van maken!

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 23 jul 2009 16:27

marco39 schreef:nieuw tegengeluid: Opgelicht door Plieger sport Meerkerk, 2 maanden geleden een nieuwe Pina prince gekocht, voor 7.000. Moest 3x terug naar Meerkerk vanuit Nootdorp omdat de fiets niet goed was afgemonteerd, achterpat krom, balhoofd niet in orde, logo''s zaten los, kabels gekruist gemonteerd onder de onderbuis. Geen excuses, niets dan de opmerking: kan gebeuren. Betaalde trouwens de hoofdprijs voor frame, 3800,- en voor de superrecord groep 2100,-. Met andere woorden, volgende keer naar een zaak als Vos, ondanks negatieve verhalen van sommigen hier hebben de bekende zaken die service zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan het bij mij verbruid.


Ik kom ook nog wel eens bij Plieger, maar heb daar op technisch gebied nooit problemen gehad. Je moet er wel tergend lang wachten omdat ze hun tijd nemen voor een klant. Dat de afmontage van die kabels van die Pino niet in orde was, is een kwalijke zaak en had niet mogen gebeuren. Achterpat krom, balhoofd niet in orde en loszittende logo's zijn missers van de Pina dealer/importeur want die behoort frames te leveren aan de FM die 100% in orde zijn. Dat Pinarello frames aflevert die zo slecht afgewerkt zijn behoort niet te worden afgedaan door Plieger met de woorden: kan gebeuren. Voor zo'n duur frame is dat een grote schande. Zelf heb ik een alu Pina Gallileo en mijn oudste zoon een Pino 4:13 bij Plieger gekocht. Geen enkel probleem ondervonden.
Een zaak als Vos is onbetrouwbaar omdat ze knollen voor citroenen verkopen. Dat schaadt de nette FM en dat zou absoluut niet mogen gebeuren. Ik zou Vos wel eens willen horen als je met vals geld zou betalen ! Valse onderdelen schijnen wel te mogen volgens Vos. Dat is ook oplichting!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 23 jul 2009 16:38

Ik begrijp jullie probleem echt niet. Ik ga terug met de vraag of de remmen van Shimano Sora zijn, vervolgens krijg ik een half uur uitleg waarom dit Shimano is, hoe dit werkt, twee andere medewerkes (waaronder de baas) lopen langs en staan er ook even bij. Oftewel er wordt recht in mijn gezicht gelogen, tot droevens aan toe.
Ik doe er tenminste iets mee, terwijl meerdere mensen klachten hebben en er niets mee doen. Dat vind ik laf en passief. Als je er niets mee doet gaan ze gewoon door en komen er mee weg. En dan krijg je die stomzinnige conclusie, je moet maar op de hoogte zijn van de betrouwbaarheid van een winkel en je moet zelf vooronderzoek doen, oftwel het is je eigen schuld als je opgelicht wordt.
AW

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 23 jul 2009 16:51

lunteren schreef:Ik begrijp jullie probleem echt niet. Ik ga terug met de vraag of de remmen van Shimano Sora zijn, vervolgens krijg ik een half uur uitleg waarom dit Shimano is, hoe dit werkt, twee andere medewerkes (waaronder de baas) lopen langs en staan er ook even bij. Oftewel er wordt recht in mijn gezicht gelogen, tot droevens aan toe.
Ik doe er tenminste iets mee, terwijl meerdere mensen klachten hebben en er niets mee doen. Dat vind ik laf en passief. Als je er niets mee doet gaan ze gewoon door en komen er mee weg. En dan krijg je die stomzinnige conclusie, je moet maar op de hoogte zijn van de betrouwbaarheid van een winkel en je moet zelf vooronderzoek doen, oftwel het is je eigen schuld als je opgelicht wordt.


Ik was een van degene die het daar ook niet mee eens was. Maar wat ik nog altijd niet snap, is dat je niet de discussie bent aangegaan nadat de remmen verwisseld waren. DAT vind ik pas vreemd, want dat was het moment!

Wat je daarna doet, moet je zelf weten. Zeker als er niets zinnigs uit is gekomen. Maar de Kvk?? Ik denk dat die ook even hebben gelachen.. Ik zou eerder een consumentenbond o.i.d. aanspreken ALS ik al meteen zoiets zou ondernemen.

Overigens is het ons probleem niet, maar de jouwe. Hoe jij je zaken aanpakt moet je zelf weten, maar dan moet je ook openstaan voor een kritische noot
Train ze!

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 jul 2009 16:53

@lunteren: uiteindelijk is jouw probleem opgelost. De manier waarop dat gebeurd is, heeft bij jou veel frustratie veroorzaakt. Doordat jij assertief bent, heb je het kunnen laten oplossen. Vervolgens heb je fietsliefhebbers op dit forum verteld wat jou is overkomen met als doel mensen te waarschuwen voor de vreemde gang van zaken bij Vos. Tot zover is alles duidelijk.

Bedenk wel dat op een forum iedereen kan/mag reageren en zolang dat inhoudelijk gebeurt is er niets aan de hand: dat is de kracht van een forum. Dat heeft wel tot gevolg dat je zaken naar je hoofd geslingerd krijgt waarmee jij het niet eens bent. Jouw argumenten worden ondersteund, maar evengoed onderuit gehaald.

Als er op de persoon gespeeld gaat worden en de boodschap is niet meer relevant, voegt het niets toe aan een topic.

En nu: genieten van je fiets!
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 23 jul 2009 16:54

Persoonlijk heb ik ook mijn twijfels bij dit gedrag. Je moet Vos er op aanspreken, en opgelicht is een erg groot woord. blijft wel dat het niet slim is om eerst te beweren dat het wel om Shimano gaat.

Daarbij zijn er ook mensen die direct gaan dreigen/chanteren met ik ga slechte reclame maken voor je op divserse fora wanneer er eens een keer iets niet 100% netjes wordt afgehandeld (om wat voor reden dan ook). Ze beginnen meteen zo in plaats van eerst om een reactie van de winkel te vragen en de winkel een kans te geven om het netjes te verhelpen.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 23 jul 2009 16:59

Je woede en frustratie begrijp ik. Dat je het van je af wil schrijven ook. Dat je het wil delen (andere waarschuwen) ook. Maar de tonatie van je bericht vind ik niet juist...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 23 jul 2009 17:09

Er zou een FAQ moeten komen met als vraag:

Vraag: Kan ik gerust kopen bij de prijsvechters?
Antwoord: jazeker, als je tenminste *precies* weet wat je wilt hebben en van te voren vraagt welk model(jaar) je krijgt , welke accessoires wel/niet meegeleverd worden en je kennis van zaken hebt betreffende het aan te schaffen product.
Als je geen kennis van zaken hebt en/of service en persoonlijke aandacht heel belangrijk vindt, dan zijn dit soort winkels niets voor je.

Dat zou een heleboel topics over de prijsvechters overbodig maken....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie