Alternatief Campa kettingbladen
-
- Forum-lid
Zie dit verhaal: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=19296
De vraag is of dit nog steeds het geval is natuurlijk, bericht is uit 2009.
De vraag is of dit nog steeds het geval is natuurlijk, bericht is uit 2009.
Ik kan je vraag niet vanuit Stronglight perspectief beantwoorden,
Maar als ik op de website van Specialites TA kijk dan zie je dat spec. TA voor de compact Alu en de compact Carbon, modeljaar 2009 buiten Solano en binnen Nerius voorschrijft, terwijl voor 2008 de carbon ook deze combi heeft, maar de Alu binnen en buiten Nerius.
Ook bij latere modeljaren laat Spec. TA ze "gelijk lopen". Zie onderstaande tabel.
http://www.specialites-ta.com/TECH-file ... te2012.pdf
Het lijkt er dan op dat er eerder een verschil bestond tussen het Alu en Carbon crankstel, wat vanaf 2009 is rechtgetrokken..
Maar als ik op de website van Specialites TA kijk dan zie je dat spec. TA voor de compact Alu en de compact Carbon, modeljaar 2009 buiten Solano en binnen Nerius voorschrijft, terwijl voor 2008 de carbon ook deze combi heeft, maar de Alu binnen en buiten Nerius.
Ook bij latere modeljaren laat Spec. TA ze "gelijk lopen". Zie onderstaande tabel.
http://www.specialites-ta.com/TECH-file ... te2012.pdf
Het lijkt er dan op dat er eerder een verschil bestond tussen het Alu en Carbon crankstel, wat vanaf 2009 is rechtgetrokken..
-
- Forum-lid
Als je het op die manier intrepreteert zouden de Stronglight bladen moeten passen. Stronglight past namelijk op een alu centaur, volgens ta is een alu centaur en carbon centaur in passing gelijk en moet het dus passen. Helemaal zeker ben ik echter niet. De vraag is of er een verschil is tussen een Stronglight en een TA solano, wat er voor zorgt dat een stronglight mogelijk niet past op mijn crankstel?
Iemand die rondrijdt met een centaur carbon crank met stronglight bladen?
Iemand die rondrijdt met een centaur carbon crank met stronglight bladen?
-
- Forum-lid
Niemand?
Ik rijd nu met spec Ta op m'n carbonnen Centaur Compact UT crankstel (beide bladen). Dat loopt prima, maar ik heb toch het gevoel dat het qua schakelen wat beter/strakker kan. Dus ben ook benieuwd naar ervaringen met de stronglight bladen.
Anders moet ik het zelf maar proberen als deze versleten zijn.... Dat duurt alleen nog ff![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Anders moet ik het zelf maar proberen als deze versleten zijn.... Dat duurt alleen nog ff
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid
Ik rij met een 39t ta nerius 11 speed en het originele buitenblad. Dit gaat al meer dan 12000km mee, hier sta ik echt versteld van. Vervangen zal dus niet heel lang meer duren. Ik heb stronglight een mailtje gestuurd mbt de compatibiliteit. Ik laat het weten als ik een reactie heb gehad, als ik geen reactie krijg ga ik mss zelf wel als testpersoon fungeren. Welke ta bladen rijd jij mee?
Ik rij met het Solano buitenblad 50t en nerius 39t binnenblad, beide voor 10s. Deze combi werkt op zich goed. Eerst reed ik met een Nerius binnenblad, met het campa buitenblad. Maar dat liep niet lekker. De ketting viel toen vaak tussen de bladen als ik van de 50 naar de 39 ging, terwijl hij achter op 1 van de kleinste 4 kransjes lag. Dat probleem is nu niet aan de orde.
Ben benieuwd naar de reactie van stronglight én je ervaringen.
Ben benieuwd naar de reactie van stronglight én je ervaringen.
-
- Forum-lid
Bij mij werkt de combi campa buitenblad en ta binnenblad perfect. Heb je mss een fotovan hoe het eruit ziet met twee ta bladen, ben wel benieuwd.
Als de Stronglight niet past ga ik denk ik op zoek naar een aanbieding van het originele blad, ik vind €70,- maximaal voor een kettingblad. Als ik die niet kan vinden zijn er volgens mij weinig opties buiten de ta solano. Jammer dat de Nerius als buitenblad niet past.
Als de Stronglight niet past ga ik denk ik op zoek naar een aanbieding van het originele blad, ik vind €70,- maximaal voor een kettingblad. Als ik die niet kan vinden zijn er volgens mij weinig opties buiten de ta solano. Jammer dat de Nerius als buitenblad niet past.
Misschien scheelt het dat jij een Nerius 11s hebt gemonteerd, terwijl ik de 10s variant heb?christiaan25 schreef:Bij mij werkt de combi campa buitenblad en ta binnenblad perfect. Heb je mss een fotovan hoe het eruit ziet met twee ta bladen, ben wel benieuwd.
Hier een Ipad fotootje van het crankstel. Bladen zijn helaas niet schoon.... straks poetsen na m'n zondagritje..... Het enige wat me optisch niet naar de zin is, is dat er hoogteverschil is bij de aansluiting van de bladen op de spider. Maar dat is wel van het type; als je het niet weet, zie je het ook niet.
![Afbeelding](http://img.tapatalk.com/d/14/08/31/qahebu6e.jpg)
-
- Forum-lid
Thanks! Ziet er goed uit, maar origineel is wel mooier idd. Het uittesten van Stronglight bladen gaat nog even duren, ik heb zojuist een nieuw origineel Campa blad gekocht via ebay voor € 62,-
. Ik ga hem denk ik wel weer combineren met een 11 speed blad gezien jou ervaringen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Laatst gewijzigd door christiaan25 op 10 nov 2014 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.