onder de indruk van lance
Waarom zou contador beter zijn dan armstrong????
Tot nu toe zie ik daar nog geen enkel bewijs van. Wat voor een zin had die versnelling van contador op het einde??!!??
Armstrong heeft een enorme portie ervaring en bovenal niet te vergeten een grijze massa in zijn schedel die hij ondanks de hitte van alle favorieten het beste weet te gebruiken. Tot nu toe heeft hij nog geen echte extreme inspanningen (tijdritten uitgezonderd) moeten leveren.
We zijn net onderweg, hebben nog 2 weken voor de boeg en Lance is meer dan geprikkeld.....
Tot nu toe zie ik daar nog geen enkel bewijs van. Wat voor een zin had die versnelling van contador op het einde??!!??
Armstrong heeft een enorme portie ervaring en bovenal niet te vergeten een grijze massa in zijn schedel die hij ondanks de hitte van alle favorieten het beste weet te gebruiken. Tot nu toe heeft hij nog geen echte extreme inspanningen (tijdritten uitgezonderd) moeten leveren.
We zijn net onderweg, hebben nog 2 weken voor de boeg en Lance is meer dan geprikkeld.....
Bottecchia schreef:Dit was het enige wat Contador kon doen. Hij moest Armstrong voorbij vóór die eventueel het geel zou pakken. Groot gelijk dat hij heeft aangevallen hoor.
De reactie van Armstrong na afloop vond ik onwaardig. Het is een groot sportman hoor. Maar hij moet nu niet denken dat hij god zelf is. Zijn ploeg had het geel nog niet in handen en één van hun kanshebbers voor het algemeen klassement ging daar naar op jacht. Ok, hij komt een paar tellen te kort maar hij heeft toch zeker goede zaken gedaan in het klassement? En hij heeft toch geen concurrent op sleeptouw genomen?
Als ik Armstrong's woorden goed heb begrepen was er een bepaalde afspraak onderling en die heeft Contador gebroken. Het vertrouwen is dus weg en dat zullen we wel gaan zien in de rest van de TdF. Ik geef Contador het meeste kans vanwege zijn leeftijd en explosiviteit bergop. Dat heeft Armstrong kennelijk niet meer. Maar je weet het pas als de Tour vordert. Armstrong is getergd en dan kan hij rare dingen doen . Eén foutje of pech van Contador en Lance is er vandoor!
Time will tell!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Denk je nou echt dat Armstrong 2 km voor de finish in de situatie zoals ie gisteren was achter contador aan gaat rijden????
Haha laat me niet lachen, geen explosiviteit meer.....Explosiviteit is dan alleen maar van belang wanneer je er ook ECHT een verschil mee kan maken, en niet zoals gisteren. Had Contador echt wat willen bereiken, dan had hij minimaal enkele kilometers eerder moeten gaan.
Armstrong is slim, slimmer dan vele anderen.
Haha laat me niet lachen, geen explosiviteit meer.....Explosiviteit is dan alleen maar van belang wanneer je er ook ECHT een verschil mee kan maken, en niet zoals gisteren. Had Contador echt wat willen bereiken, dan had hij minimaal enkele kilometers eerder moeten gaan.
Armstrong is slim, slimmer dan vele anderen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Leuk, die LA adoratie, maar voor mij (en velen met mij) hoeft het allemaal niet zo. Op zich prima dat ie mee doet en prima als hij wint, maar dan wel op eigen kracht en niet met dat vervelend sterke machtsblok van Astana.
Slim van de ploeg dat ze dit voor elkaar hebben gekregen, maar eigenlijk vind ik dat mannen als Leipheimer, Kloden, LA en Contador gewoon allemaal voor zichzelf moeten kunnen rijden. Veel leuker voor ons als kijker.
Slim van de ploeg dat ze dit voor elkaar hebben gekregen, maar eigenlijk vind ik dat mannen als Leipheimer, Kloden, LA en Contador gewoon allemaal voor zichzelf moeten kunnen rijden. Veel leuker voor ons als kijker.
Less is bore
Het begint er zo langzamerhand een beetje op te lijken dat de renners hun oren laten hangen naar degene met de grootste mond. Ze zijn flink geïntimideerd door LA's aanwezigheid. Niet zo gek ook gezien zijn palmares. Maar ik moet zeggen dat het minder leuk is om naar te kijken. Vond het zelf wel okay wat AC deed gisteren!
Daniel1975 schreef:Leuk, die LA adoratie, maar voor mij (en velen met mij) hoeft het allemaal niet zo. Op zich prima dat ie mee doet en prima als hij wint, maar dan wel op eigen kracht en niet met dat vervelend sterke machtsblok van Astana.
Ik heb ook al vaak verkondigd dat ik respect heb voor hem als sportman. (als mens ben ik niet zo onder de indruk van hem, ook al heeft ie dan een kankerstichting)
Ik vind het dus ook interessant dat hij mee rijdt.
Maar als de koers dood gemaakt wordt, hoeft het voor mij ook niet. Toch vind ik dat vooral de schuld van de andere klassementrenners. Die moeten gewoon aanvallen. Als je het niet probeert, weet je iig dat het niet lukt.
Goed dat Contador die tijd heeft gepakt gisteren. Hij beseft als geen ander dat dat nodig is om de Tour te winnen.
Daniel1975 schreef:Leuk, die LA adoratie, maar voor mij (en velen met mij) hoeft het allemaal niet zo. Op zich prima dat ie mee doet en prima als hij wint, maar dan wel op eigen kracht en niet met dat vervelend sterke machtsblok van Astana.
Het doet me een beetje denken aan de Champions League in het voetbal. Te veel toppers bij te weinig verschillende clubs is funest voor de spanning. Het wordt te voorspelbaar op die manier.
super b schreef:Daniel1975 schreef:Leuk, die LA adoratie, maar voor mij (en velen met mij) hoeft het allemaal niet zo. Op zich prima dat ie mee doet en prima als hij wint, maar dan wel op eigen kracht en niet met dat vervelend sterke machtsblok van Astana.
Het doet me een beetje denken aan de Champions League in het voetbal. Te veel toppers bij te weinig verschillende clubs is funest voor de spanning. Het wordt te voorspelbaar op die manier.
Toch vind ik dat je dat niet Astana mag verwijten.
Die andere ploegen weten dat Astana zo rijdt, en met wie ze rijden.
Als ze daar dan op dezelfde manier achter gaan rijden, ja, dan ga je geen Tour winnen.
Waarom offert Saxo F. Schleck niet op? Zij zijn 1 v.d. weinigen met ook meer dan 1 (theoretische) kanshebber voor het geel.
Het laat ook wel zien dat het slim kan zijn 2 kanjers in je ploeg te hebben, in plaats van alles om 1 renner te bouwen.
-
- Forum-lid
Al 2 dagen lang horen we weer op tv dat andere renners ruimbaan maken als Lance er aan komt. Wat zijn dat voor slappelingen? Respect ok, maar daarom hoef je niet etappes lang naar iemands kont te kijken of er in te kruipen? Bruyneel roept nu weer dat LA en AC het zelf maar moeten uitvechten. Ik durf te wedden dat hij maar wat graag LA ziet winnen, koste wat het koste. Machtsblok van Astana? Ze rijden allemaal met 2 vingers in de neus al keuvelend de berg op en als dat snokje wat Andy Schleck gaf, doormoet voor aanval dan is de tour nu al beslist. Nee, ik ben niet onder de indruk van Lances performance tot nog toe, wel onder de indruk van de laffe houding van de rest.
Laat AC maar lekker de knuppel in het hoenderhok gooien, Lance probeert zo safe mogelijk en met zo weinig mogelijk inspanning met behulp van Bruyneel de tour te winnen.
Als Contador nu ook nog voor LA moet knechten en de rest blijft als een stel angsthazen plakken dan kijk ik niet meer, slaapverwekkend.
Ik zeg: oortjes uit en aanvallen!
Laat AC maar lekker de knuppel in het hoenderhok gooien, Lance probeert zo safe mogelijk en met zo weinig mogelijk inspanning met behulp van Bruyneel de tour te winnen.
Als Contador nu ook nog voor LA moet knechten en de rest blijft als een stel angsthazen plakken dan kijk ik niet meer, slaapverwekkend.
Ik zeg: oortjes uit en aanvallen!
Ik ben benieuwd wat Lance in de tijdrit over 40 km kan. Ik denk dat als ie de tour wil winnen het voor hem daar zal moeten gebeuren.
Wegrijden van Contador op de ventoux, al zou ik het nog zo graag willen, zie ik niet gebeuren.
Hij zal best wel wat aan explosiviteit in de bergen ingeboet hebben maar z'n lange duurvermogen kan 'm misschienn nog aan een tijdrit en tourzege helpen...
Misschien dan toch... hopenlijk....
Wegrijden van Contador op de ventoux, al zou ik het nog zo graag willen, zie ik niet gebeuren.
Hij zal best wel wat aan explosiviteit in de bergen ingeboet hebben maar z'n lange duurvermogen kan 'm misschienn nog aan een tijdrit en tourzege helpen...
diessens fietserke
bassie10 schreef:Ik ben benieuwd wat Lance in de tijdrit over 40 km kan. Ik denk dat als ie de tour wil winnen het voor hem daar zal moeten gebeuren.
Het zal natuurlijk afwachten zijn. Maar zoals ik het nu inschat gaat hij Contador er niet uitrijden op de TT. Ik heb tot nu toe iig niets gezien dat daarop wijst, jij wel?