Pagina 5 van 11
Geplaatst: 13 apr 2009 19:09
door bottecchia
Roubaix: Gewonden crash buiten levensgevaar
De gewonden van de crash met een motor van de organisatie gisteren in Parijs-Roubaix zijn buiten levensgevaar. Drie mensen liggen nog in een ziekenhuis. Dertien anderen zijn alweer thuis. Een motor gleed van de kasseien af en reed in op een groep toeschouwers, van wie de meesten tot één familie behoorden. Een meisje van vier jaar liep daarbij een gebroken sleutelbeen op.
Bron: Wielerrevue.nl
Gelukkig maar, gezien de ernst van het ongeluk was ik bang dat het slechter af zou lopen.
Geplaatst: 13 apr 2009 19:26
door sdolmayn
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je zoveel renners met (hoge) carbonvelgen ziet rijden in P-R. (o.a. de Cervelo's)
Is dat om de sponsers te plezieren? Want volgens mij is dat problemen zoeken op die kasseien...
Geplaatst: 13 apr 2009 19:55
door pipootje
maurice schreef:
De volgende is voor Pipo!
Leuk dat jullie aan me denken jongens !
[/quote]
Pipo de volgende, dan zal hij wel moeten aanvallen in plaats van de hele wedstrijd ( en het is de eerste niet ) op iemand zijn wiel te rijden.
[/quote]
Sorry, het was een beetje vol en erg smal en bovendien ben ik geen achttien meer
Geplaatst: 13 apr 2009 20:28
door foosho
Theo V schreef:Effe wat anders.
Ons aller Maarten Ducrot had het gisteren over de speciale fietsen.
Hij zei dat ze reden op fietsen gebaseerd op cross-fietsen, meer ruimte bij de voorvork en achterbrug en een langere wielbasis zodat de fietsen meer de neiging hadden om rechtdoor te gaan.
Van die voor- en achterbrug begrijp ik maar ik heb altijd gedacht dat een crosser juist een kleinere wielbasis had om wendbaarder te zijn.
Ben ik nu abuis of heeft Maarten Ducrot ons weer een fabeltje verteld?
Op de Belg vertelden ze het ook
: Langere wielbasis -> stabieler
Geplaatst: 13 apr 2009 20:41
door Theo V
Foosho schreef:Op de Belg vertelden ze het ook
: Langere wielbasis -> stabieler
Dat principe begrijp ik wel maar het gaat mij om de vergelijking met een crosser.
Die is er mijn inziens niet, buiten de extra ruimte in de vorken.
Of heb ik ongelijk?
Geplaatst: 13 apr 2009 20:59
door foosho
Ah, niet goed gelezen, mijn excuus
Maar 't klopt wel als ik de maten zo bekijk op bijv. cannondale.com
crosser:
maat 56 - wielbasis 102.8
racefiets:
maat 56 - wielbasis 99.2
Geplaatst: 13 apr 2009 21:22
door Zorro
GastheerG schreef:Over Parijs Roubaix moet je niet napraten. Daarmee verlaag je PR tot een onderonsje tussen twee wankele voetbalteams.
La reine des classiques..............daar moet je stilletjes van nagenieten.
Gedempt licht een bodempje whisky en mijmeren...............
Ah, ZeikSnor rears it's head
Geplaatst: 13 apr 2009 21:27
door gbjhillman
Theo V schreef:Foosho schreef:Op de Belg vertelden ze het ook
: Langere wielbasis -> stabieler
Dat principe begrijp ik wel maar het gaat mij om de vergelijking met een crosser.
Die is er mijn inziens niet, buiten de extra ruimte in de vorken.
Of heb ik ongelijk?
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... roubaix109
Geplaatst: 13 apr 2009 21:31
door maurice
ZorroI schreef:GastheerG schreef:Over Parijs Roubaix moet je niet napraten. Daarmee verlaag je PR tot een onderonsje tussen twee wankele voetbalteams.
La reine des classiques..............daar moet je stilletjes van nagenieten.
Gedempt licht een bodempje whisky en mijmeren...............
Ah, ZeikSnor rears it's head
Beetje meer respect voor G mag ook wel.
Geplaatst: 13 apr 2009 21:55
door perik
@Theo V: de fiets van Boonen had bijvoorbeeld ook een vlakkere balhoofdshoek, iets dat crossers ook hebben.
maurice schreef:ZorroI schreef:
Ah, ZeikSnor rears it's head
Beetje meer respect voor G mag ook wel.
Zorro is ook weer terug zie ik
Maar zeiksnor is niet respectloos, zie de uitleg van G himself:
GastheerG schreef:Zeiksnor is inderdaad luchtig. Zieksnor hoeft ook geen knipoog achter want zeiksnor is per definitie met een knipoog.
Geplaatst: 13 apr 2009 22:36
door corniel
Zeiksnor wilde volgens mij vooral duidelijk maken dat hij liever wiskey drinkt dan oh-t over een gereden koers.
Geplaatst: 13 apr 2009 23:02
door Theo V
Foosho schreef:Ah, niet goed gelezen, mijn excuus
Maar 't klopt wel als ik de maten zo bekijk op bijv. cannondale.com
crosser:
maat 56 - wielbasis 102.8
racefiets:
maat 56 - wielbasis 99.2
Het blijkt dus dat ik abuis ben.
Net Servais Knaven bij Holland Sport horen vertellen dat hij ook op een crosser reed met als voordeel de langere wielbasis.
Trouwens, een heel geschikte vent die Servais, ik heb een paar jaar geleden een stiefkwartiertje met hem mogen praten en dat was zeer plezierig.