Pagina 5 van 6

Geplaatst: 06 feb 2010 21:21
door perik
Okee, ik wist niet dat alle dealers blijkbaar ook 900,- onder prijslijstprijs zitten (zal ook wel niet zo zijn, toch?). Op maat? Een stuurpennetje uitwisselen doen ze bij mantel ook wel. Service? Voor 900,- kun je zelf ook heel wat kopjes koffie zetten. Als je uit 5 kleuren wil kiezen ipv 2 moet je inderdaad niet bij Mantel zijn, ieder zijn ding.

Geplaatst: 06 feb 2010 23:39
door mooncrawler
Ik kom zelf uit Arnhem en daarom ook regelmatig bij Matel.
De kwaliteit van het winkel personeel vind ik goed, de prijs is scherp. Handig is dat ze alle prijzen op hun site vermelden, dus vergelijken goed mogelijk met overige leveranciers.

Ik ben beginnend fietsen en ben laatst erg netjes geholpen bij het bekijken en proberen van een fiets. Of die man onzin vertelde kan slechts ten dele beoordelen, het klonk mij goed in de oren dus ik ben daar tevreden over. Ook netjes geholpen bij het passen van schoenen en bij het zoeken van onderdelen,.. al met al een goede ervaring


Wil nog wel een kritische noot plaatsen over het negatieve punt dat hier rond gaat over de koffie drinkende medewerkers in de hoek: Ik vnd het een beetje makkelijk om een winkel af te schieten op dat soort zaken, als je zelf serieus naar iets op zoek bent en graag geholpen wil worden moet jij als consument er OOK moeite voor doen om het te vinden, het moet dus niet van 1 kant komen... het aanspreken van het persooneel en je wensen duidelijk maken hoort daar van onze kan ook bij!
Overigens,.. de koffie smaakt bij mantel prima, dus drink gewoon gezellig een bakje mee, dat doe ik ook regelmatig (als niet vaste klant ;))

Geplaatst: 07 feb 2010 01:10
door rene1
Mwa, het was ook geen groot kritiekpunt, maar eerder een hint ter verbetering.
Een beetje meer oog voor de "situatie in de winkel" zou het net wat professioneler maken.

Geplaatst: 07 feb 2010 10:29
door huubcs
rene1 schreef:Mwa, het was ook geen groot kritiekpunt, maar eerder een hint ter verbetering.
Een beetje meer oog voor de "situatie in de winkel" zou het net wat professioneler maken.


Ik kom er vaak in mijn lunchpauze en tsja, dat is dus ook net de tijd dat ze in de winkel met een minimale bezetting, vaak alleen iemand achter de balie, draaien omdat ze ook aan de boterhammen bezig zijn. Maar het is geen enkel punt om effe iemand erbij te vragen.
Hint ter verbetering zou dan ook zijn om gezien de drukte de lunchpauze niet tussen 12 en 1 te nemen :-]

Geplaatst: 07 feb 2010 10:34
door rene1
Ja ja...

Geplaatst: 07 feb 2010 16:43
door amclassic-fan
Ik heb het idee dat ze mij kennen bij Mantel, want de laatste 2 keer stond er meteen iemand om me te helpen en waren ze uiterst vriendelijk. En dat was voorheen toch wel anders en ook bij bijv m'n vader duurt het vaak toch erg lang voor er iemand wakker wordt.

Grootste probleem van Mantel vind ik alleen dat een gedeelte van het personeel de grootst mogelijke leugens vertelt om maar te verkopen. Als je gaat beweren dat goedkope Shimano wielen de best mogelijke koop zijn in die prijsklasse :rolleye: en dat is zo maar een voorbeeldje. Over maltodextrine (die ze vorig jaar jaar hadden staan) wisten ze ook zeer fantasie rijke verhalen te vertellen, spul was overigens behoorlijk aan de prijs, goedkoop was 't absoluut niet.

Geplaatst: 07 feb 2010 17:37
door huubcs
Amclassic-fan schreef:
Grootste probleem van Mantel vind ik alleen dat een gedeelte van het personeel de grootst mogelijke leugens vertelt om maar te verkopen.


Gelukkig is het geen staatswinkel en heb je, ook in Arnhem, de keuze :-]

Geplaatst: 07 feb 2010 17:45
door poets
@Amclassic-fan...........Grootste probleem van Mantel vind ik alleen dat een gedeelte van het personeel de grootst mogelijke leugens vertelt om maar te verkopen. Als je gaat beweren dat goedkope Shimano wielen de best mogelijke koop zijn .......

ik heb precies hetzelfde meegemaakt en bij hoog en laag stug blijven volhouden , ook beweren ze dat je atb shifters 9 spd niet kan combineren met ultegra 9 spd achter der.

Geplaatst: 07 feb 2010 19:03
door pinamarko
Er is veel verschil tussen de verkopers bij Mantel. Door de ene word je goed geholpen en de ander vindt het belangrijker om z'n maatje te woord te staan over trainingsritten op zaterdag.
Je moet er eigenlijk alleen naar toe gaan voor de "prijspakkers" heb ik ervaren.

Geplaatst: 05 mar 2010 12:27
door soffatti
Ik ben aan het shoppen voor een aantal (voor mij persoonlijk)toch wel dure onderdelen(waaronder nieuw setje shifters, achterderailleur, etc) Die onderdelen wil ik laten monteren maar ik heb geen idee hoe goed Mantel is qua onderhoudsbeurten/sleutelwerkzaamheden.

Geplaatst: 18 mar 2010 12:29
door markoes
@soffatti, Ik heb mn fiets bij mantel gekocht, maar de service beurten laat ik tegenwoordig doen bij Roelofsen tweewielers. Dat is een echte racespeciaalzaak.
Bij mantel heb ik het idee dat ze bij een servicebeurt ff de derailleur stellen, je remmen stellen, de ketting smeren en dan betaal je 35 euro.. Ook werd het er naar een beurtje daar vaak niet beter op. De kwaliteit is dus niet echt super!
Als je weet wat je wil kun je er voor onderdelen / fietsen goed terecht. Als je advies en vakmanschap zoekt moet je ergens anders zijn!

Geplaatst: 31 mar 2010 21:29
door jorisb
Vandaag geweest, ik zag op de website staan dat ze 25% korting hadden op de shimano kettingwielen. Nu had ik een nieuw Dura Ace buitenblad nodig dus die actie kwam me perfect uit, op de website stonden ze voor 90 euro (was volgens mij ook in de winkel zo geprijsd) en er ging dus 25% af, perfect.
Nog wat andere spullen erbij gekocht en in de winkel toch even de bon gecontroleerd, was gewoon 90 euro voor hte buitenblad. Dus ik terug, ja meneer de normale prijs is 119 euro en we doen daar standaard al 20% vanaf, en nu dus 25% dus het scheelt je nog een paar euro.
Als er een prijs van 90 opstaat met een bord ernaast met 25% korting voel ik me belazerd als de prijs al inclusief die korting is. Tja, volgens de verkoper was ik niet de enige die het niet snapte..alleen een mooie lokker dus pffff