Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

alternatieven benen scheren

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 30 apr 2010 00:27

Wil echt niet gezien worden op de fiets met mijn wintervachtje op mijn benen. Beetje behaard is niet erg, maar helaas heb ik donker haar en heb er erg veel van.
Sinds vorig weekend zijn mijn benen weer lekker glad.

Hoe?
Onder de douche met Venus scheermesje in combinatie met speciale Nivea scheergel/doucheshampoo. Daar zit een speciaal goedje in dat ook in ontharingscreme zit. Rijkelijk insmeren en het vliegt eraf.

Waarom?
Ik vind het hygiënischer ook met het oog op het insmeren van mijn benen met bijvoorbeeld zonnebrandcreme/massageolie.

fw
Forum-lid

fw 30 apr 2010 00:59

[quote="morti"][quote="iron2man"]Benen scheren, blijkbaar zijn de meeste allemaal kuddedieren omdat het zo "hoort"
Het is zo dat een masseur geschoren benen beter kan behandelen dat behaarde benen
Ik heb het een keer mijn benen geschoren en ik doe het nooit meer na een paar dagen voelde ik al weer stoppels en dan weer moeten scheren
Ik ben triatleet en het gaat er bij mij om zo snel mogelijk te zwemmen, fietsen en te lopen
en dan maakt het niet uit of ik gladde of behaarde benen heb
Met gladde benen fiets ik geen slag harder dan met behaarde benen dus waarom zou ik daar mijn energie in steken die tijd kan ik beter gebruiken om te trainen
Overigens ga ik nooit naar een masseur om mijn benen te laten masseren hersteltrainingen is een beter alternatief en het kost je niks[/quote]

deze uileg kan je verglijken als je vriendin haar oerwoud laat tussen haar beenen en onder haar armen laat staan . [/quote]
Dan doe je het dus voor de looks? Ik denk dat de meesten dan beter wat minder met hun neus kunnen snuiten onderweg want dat vind ik vele malen goorder dan een paar behaarde benen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 apr 2010 11:19

@FW: Uiteraard voor de looks. Ik vind het zo grappig hoe iedereen altijd allerlei (drog)redenen aanvoert. Blijkbaar 'not done' om te zeggen dat je het gewoon mooier vind ofzo..?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

spook
Forum-lid

spook 30 apr 2010 11:55

Precies, gewoon omdat het mooier is. Althans, dat is mijn reden.

En was het niet Tim Krabbé die eens zei: "Als je bij een club wilt horen, moet je bereid zijn de clubkleuren te dragen..."
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 30 apr 2010 12:18

+1

Natuurlijk, ik vind het ook gewoon mooi. We geven veel geld uit aan mooie fietsen, onderdelen en kleding. En niet alleen om functioneel onderweg te zijn...
Bliede met mien fietse

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 apr 2010 12:28

Door het scheren van je benen wordt je samen met je fiets aerodynamisch.

;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2010 15:11

[quote="spook"] "Als je bij een club wilt horen, moet je bereid zijn de clubkleuren te dragen..."[/quote]
Waarom denk je dat ik in een Gaul! tenue rijdt? De gemiddelde clubtenue's zijn nog lelijker dan lelijk.
Less is bore

ukkie
Forum-lid

ukkie 01 mei 2010 00:42

[quote="Daniel1975"][quote="spook"] "Als je bij een club wilt horen, moet je bereid zijn de clubkleuren te dragen..."[/quote]
Waarom denk je dat ik in een Gaul! tenue rijdt? De gemiddelde clubtenue's zijn nog lelijker dan lelijk.

[/quote]

Hell ya!!!!!!!!!! Ik weiger dus ook gewoon om in een club tenue rond te rijden of van een fietsenzaak want die kunnen er ook wat van maar on topic nu.

benen ontharen ikzelf doe aan body sugaring en soort waxen maar dan net ff anders
na een behandeling blijft het ongeveer 4 weken weg en het grote voordeel is dat de haargroei steeds minder word en uiteindelijk gewoon wegblijft. Het zal niet voor iedereen even aantrekkelijk zijn maar ik vind lichaamshaar gewoon niks dus (bijna) alles moet er af.

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 01 mei 2010 15:06

Met dezelfde spullen als waarmee ik m'n gezicht scheer, gaat in 1 beweging door...
En ik doe het omdat m'n spieren zo beter tot hun recht komen :)

tati
Forum-lid

tati 02 mei 2010 00:00

[quote="FW"]Dan doe je het dus voor de looks? Ik denk dat de meesten dan beter wat minder met hun neus kunnen snuiten onderweg want dat vind ik vele malen goorder dan een paar behaarde benen.
[/quote]

Er zal toch zuurstof naar binnen moeten voor de verbranding, lukt mij niet echt met een dichte neus.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

diederikje
Forum-lid

diederikje 04 jun 2010 15:09

ff een andere vraag over het benen scheren:

Waar houd je op met scheren??
Bij mij loopt het haar helemaal door tot aan de borstharen... zomaar stoppen geeft zo'n rare lijn!

Oja, ik coiffeer mijn schaamhaar ook... (ontboezeming! geluk van een mooie topicnaam :))
laat mij maar fietsen!

raphael
Forum-lid

raphael 05 jun 2010 01:50

[quote="Diederikje"]ff een andere vraag over het benen scheren:

Waar houd je op met scheren??
Bij mij loopt het haar helemaal door tot aan de borstharen... zomaar stoppen geeft zo'n rare lijn!

Oja, ik coiffeer mijn schaamhaar ook... (ontboezeming! geluk van een mooie topicnaam :))[/quote]

lol....

+1 maar tot middel.. mijn meisje wil borsthaar..... een keer afgeschoren vond ze niet leuk

Plaats reactie