Pagina 5 van 5

Geplaatst: 23 feb 2011 16:55
door soriyu
natuurlijk zijn de wielen gebruikt.
maar zoals ik het zie is dit niet een kwestie van een doorgesleten velg.

de las heeft het begeven.

bij echt doorgesleten velgen krijg je een diepere holling in de velgrand.
je kan hier ook zien dat de remrand nog een heel endje te gaan heeft.
helaas kwamen deze wielen niet met een indicator.

wielen zijn gekocht via knoops in eindhoven en ik heb al contact gehad.
mail gestuurd met foto en peet stuurt het door naar zipp.

ik ben benieuwd maar heb weinig hoop.
ben er ook goed ziek van als ik dat even kwijt mag...

Afbeelding[/url] Uploaded with ImageShack.us]

Geplaatst: 23 feb 2011 17:06
door amclassic-fan
Afbeelding

Dit heb ik nog nooit gezien, is de velg op de las door gescheurd?

Geplaatst: 23 feb 2011 17:24
door soriyu
yup
dus schiet mij maar lek.
ik weeg 68 kg en doe geen rare dingen op de race.
bandjes netjes op spanning etc. etc.

Geplaatst: 23 feb 2011 19:15
door Lcsmet
Je ziet heel duidelijk dat dit een fabricagefout is in voor de rest nog een heel degelijke remflank.

Hoop doet leven, even afwachten.

Dat komt volgens mij wel goed, ze zullen je minstens een voorstel doen.

Geplaatst: 23 feb 2011 21:46
door toontje68
baron062 schreef:Ik geloof dat hier Conimex bedoeld wordt, Codagex verdeeld Mavic....

Maar garantie wordt verleend door je LBS

Linkje Conimex!

Maar 5 jaar oud en doorgesleten neem ik aan? (een fotootje zou duidelijkheid geven)

Ik geef je geen kans! Momenteel wordt er een garantietermijn van 2 jaar gehanteerd door Zipp, hoewel de europese wetgeving daar wellicht anders over denkt.


Conimex levert nog wel Zipp, alleen voor garantie zijn ze niet meer thuis..
Sram heeft Zipp opgekocht en hier moet je ook zijn voor eventuele garantie ;-)
Misschien onder coulance..?

Geplaatst: 23 feb 2011 22:07
door japiecarbon
Nee hoor, je FM moet jou garantie geven! En wel van de te verwachten levensduur van een produkt, met een minimum van 2 jaar.

Geplaatst: 23 feb 2011 22:20
door hanoskator
raydox schreef:ja dat ik het wiel moet binnen brengen en dat het naar de dealer van de benelux
zal worden gestuurd en daar word het verder bekeken.


hey hoe is het uiteindelijk afgehandeld? ik ben dit seizoen met een 4za wiel door een putdeksel gereden en die heeft een breuk die vrij veel lijkt op de breuk van jou velg, lijkt me dan ook dat jou ook zoiets is overkomen? ben benieuwd wat zipp er mee gedaan heeft.

Met vriendelijke groet,

Hanos

Geplaatst: 23 feb 2011 22:21
door marchisiocorsa
Amclassic-fan schreef:Afbeelding

Dit heb ik nog nooit gezien, is de velg op de las door gescheurd?


Typisch probleem dat je ziet bij carbon wielen met alu remrand. Clincher band drukt constant tegen zijn alu omlijsting. Hierdoor kan de alu remrand gaan wijken. Meestal zie je dan echter wel dat de gerectificeerde velg bij de "las" naar buiten kan gaan staan.

Dit is dus volgens mij een variatie erop. Vraag mij af of je het erg merkt bij het remmen. Verwacht trouwens dat je het wiel zonder gevaar kan blijven gebruiken.

Geplaatst: 23 feb 2011 23:06
door soriyu
pff,
dat weet ik nog zo net niet.
ik had ze swso niet meegenomen naar de ronde van vlaanderen.
maar de ardennen zijn de afgelopen jaren een soort van grote kwaremont qua asfalt.
we zullen eens zien..

Geplaatst: 23 feb 2011 23:21
door gekke_henkie
Mister No Chain schreef: Wat is dat nu voor zever???
De producent is verantwoordelijk en niet de verkoper, als morgen je 1 maand oude BMW stuk is verwacht je dat garagist jou op zijn kosten een nieuwe geeft, bmw heeft hier niks mee te maken?


Sorry maar wat jezelf uitkaraamt is "zever ";-)

Het gaat hier over een overeenkomst, en die overeenkomst is tussen de consument en de verkoper tot de levering van goederen. Bij grote contracten wordt er door beide een handtekening onder een dergelijk contact gezet.

Bij een verkoop door de FM aan jou, is er precies eenzelfde overeenkomst, al zijn er geen handtekeningen gezet. Jij hebt een bonnetje, en hij heeft het geld gekregen via pin betaling? (overeenkomst gesloten)
Er is geen andere partij bij die overeenkomst betrokken!!!
Als iets niet goed is, ga jij terug naar je FM omdat je daar een overeenkomst gesloten hebt. Hij kan dan naar de leverancier toe om zijn garantie te verhalen bij zijn leverancier.

Het zou mooi zijn als je BMW kapot is en je Dealer geeft aan "Bel het hoofdkantoor van BMW maar op om je geld terug te krijgen"

De Dealer geeft jou het geld terug. en BMW geeft het geld weer terug aan de dealer.

Geplaatst: 24 feb 2011 19:45
door trifox
Gekke_Henkie schreef:
Mister No Chain schreef: Wat is dat nu voor zever???
De producent is verantwoordelijk en niet de verkoper, als morgen je 1 maand oude BMW stuk is verwacht je dat garagist jou op zijn kosten een nieuwe geeft, bmw heeft hier niks mee te maken?


Sorry maar wat jezelf uitkaraamt is "zever ";-)

Het gaat hier over een overeenkomst, en die overeenkomst is tussen de consument en de verkoper tot de levering van goederen. Bij grote contracten wordt er door beide een handtekening onder een dergelijk contact gezet.

Bij een verkoop door de FM aan jou, is er precies eenzelfde overeenkomst, al zijn er geen handtekeningen gezet. Jij hebt een bonnetje, en hij heeft het geld gekregen via pin betaling? (overeenkomst gesloten)
Er is geen andere partij bij die overeenkomst betrokken!!!
Als iets niet goed is, ga jij terug naar je FM omdat je daar een overeenkomst gesloten hebt. Hij kan dan naar de leverancier toe om zijn garantie te verhalen bij zijn leverancier.

Het zou mooi zijn als je BMW kapot is en je Dealer geeft aan "Bel het hoofdkantoor van BMW maar op om je geld terug te krijgen"

De Dealer geeft jou het geld terug. en BMW geeft het geld weer terug aan de dealer.



Als de producent/leverancier bepaalt dat een garantieclaim niet valt onder garantie omwille van bepaalde factoren. M.a.w. indien zij besluiten dat een bepaald mankement waarop garantie wordt geclaimd niets te maken heeft met fabricatiefout, Dan is de verkoper toch ook niet "verplicht" garantie toe te kennen aan de koper/consument. Of zie ik dit verkeerd. Zoƶok wanneer een product 4-5 jaar oud is dan kun je toch onmogelijk nog gaan genieten van garantie. Die ligt wettelijk toch vast op 2 jaar. Zelfs indien het zou gaan over een fabricatiefout, dan ben je afhankelijk van de goodwill van de leverancier en/of handelaar of zij dit oplossen, want ik denk dat er wettelijk gezien geen enkele verplichting toe is.

Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben.

Geplaatst: 04 mar 2011 12:10
door xlr8r
Marchisiocorsa schreef:
Amclassic-fan schreef:Afbeelding

Dit heb ik nog nooit gezien, is de velg op de las door gescheurd?


Typisch probleem dat je ziet bij carbon wielen met alu remrand. Clincher band drukt constant tegen zijn alu omlijsting. Hierdoor kan de alu remrand gaan wijken. Meestal zie je dan echter wel dat de gerectificeerde velg bij de "las" naar buiten kan gaan staan.

Dit is dus volgens mij een variatie erop. Vraag mij af of je het erg merkt bij het remmen. Verwacht trouwens dat je het wiel zonder gevaar kan blijven gebruiken.


Heeft deze velg dimples? Is op de foto erg slecht te zien. Het zijn iig geen af-fabriek zipp wielen, want er zitten zwarte spaaknippels ingespaakt.


Edit: never mind velg is uit 2006 dus geen dimples.

Zijn de rode puntjes in de remrand nog zichtbaar?

Vanaf 2006 heeft zipp velgen voorzien van een Brakewear indicator. Geen rode puntjes, betekent dan je velg gewoon versleten is.