@ Joppe: Bikkel, de extra klim die ze er in de 160 ingezet hebben, heb je ook nog ff meegenomen! Stoer hoor!
@ Harrebas: leuk filmpje hoor (is leuk nagenieten voor me nu ik weer wat uitgerust ben), en bij deze zetten we de uitnodiging aan Wilfried de Jong ook op het Fiets forum!!
Waalse Pijl 2009
-
- Forum-lid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45
[quote="colnagofreak"][quote="Roeieber"]Iemand de website onthouden van de fotograaf op een van de laatste klimmen?[/quote]
www.actionphototeam.com
[/quote]
De foto's staan online. Maar ik denk dat de fotograaf de klok van zijn camera nog op wintertijd had staan, want ik vond mijzelf in de sectie een uur na mijn werkelijke doorkomst
www.actionphototeam.com
[/quote]
De foto's staan online. Maar ik denk dat de fotograaf de klok van zijn camera nog op wintertijd had staan, want ik vond mijzelf in de sectie een uur na mijn werkelijke doorkomst
Zaterdag deze tocht ook gereden samen met twee vrienden. We vertrokken pas om 9:00 voor de 160km. Aan het begin liep het totaal niet bij mij. De benen waren blijkbaar nog niet goed hersteld van de SRC op donderdag. Rustig aan beginnen dan maar...
Ergens na de Chambralles hebben we een afslag gemist en zijn (samen met tientallen anderen) helemaal tot Hamoir afgedaald. Daar besloten om niet terug te rijden, maar de route ergens bij Ferrières weer proberen op te pakken. Dat leek te lukken, maar bij Izier was de weg helemaal afgesloten vanwege een auto rally. Op de normale route werd je blijkbaar omgeleid. Toen maar besloten om de lus met de Roche de Frêne helemaal over te slaan en direct naar Werbomont te rijden.
Op de Ancienne Barrière begon het bij mij eindelijk een beetje te lopen. Daar zag je aan veel gezichten dat ze zich hadden verkeken op de lengte van die klim. Er lijkt ook geen einde aan te komen.
De Côte de Bergeval liep echt lekker (mooie klim), ik begon er weer in te geloven. Daarna volgde er een lang stuk over grote wegen, niet heel erg spannend. Dat kwam deels ook doordat de Côte de Mont le Soie geschrapt was ivm weer een andere evenement. Bij de rust bij Petit-Thier lange rijen om de bidons te kunnen vullen. Bevoorrading was overigens verder allemaal prima in orde vond ik.
Op een klimmetje verderop (Ligneuville denk ik) sloeg het noodlot toe: materiaalpech. Op de klim stond ik op de pedalen en voelde dat de kracht niet echt lekker werd overgebracht. Toen ik naar beneden keer zag ik de kettingbladen van links naar rechts zwabberen?!? Een inspectie leerde al heel snel dat er drie van de vijf kettingbladboutjes waren verdwenen. Oeps! 10 meter terug nog één boutje + moertje teruggevonden... Met hulp van een heel behulpzame omwonende (waar haal je anders zo snel een Torx 30 sleuteltje vandaan? Campa bedankt ) de drie boutjes weer vast weten te draaien. Op hoop van zegen verder gefietst. Dat ging, maar ik vertrouwde het toch niet helemaal en in Stavelot een fietsenmaker opgezocht. Die had die Campa boutjes natuurlijk niet, dus samen de drie boutjes nog maar wat beter vastgezet. Conclusie: met drie boutjes kun je fietsen, twee is te weinig.
Mijn twee vrienden waren ondertussen doorgereden en ik had de Stockeu, de Wanne en de Thier de Coo gemist. Twee uitgewrongen vaatdoeken kwamen me in Stavelot tegemoet gefietst. Vooral de Thier de Coo had z'n tol geëist. Ik had meer dan een uur stil gestaan en was weer fris en kon dus nog wat kopwerk voor ze doen op de laatste twee klimmen van de dag.
Bij de finish nog een lekker biertje gedronken. Ondanks de matige benen en de materiaalpech nog wel een leuke dag gehad. Volgend jaar beter!
Ergens na de Chambralles hebben we een afslag gemist en zijn (samen met tientallen anderen) helemaal tot Hamoir afgedaald. Daar besloten om niet terug te rijden, maar de route ergens bij Ferrières weer proberen op te pakken. Dat leek te lukken, maar bij Izier was de weg helemaal afgesloten vanwege een auto rally. Op de normale route werd je blijkbaar omgeleid. Toen maar besloten om de lus met de Roche de Frêne helemaal over te slaan en direct naar Werbomont te rijden.
Op de Ancienne Barrière begon het bij mij eindelijk een beetje te lopen. Daar zag je aan veel gezichten dat ze zich hadden verkeken op de lengte van die klim. Er lijkt ook geen einde aan te komen.
De Côte de Bergeval liep echt lekker (mooie klim), ik begon er weer in te geloven. Daarna volgde er een lang stuk over grote wegen, niet heel erg spannend. Dat kwam deels ook doordat de Côte de Mont le Soie geschrapt was ivm weer een andere evenement. Bij de rust bij Petit-Thier lange rijen om de bidons te kunnen vullen. Bevoorrading was overigens verder allemaal prima in orde vond ik.
Op een klimmetje verderop (Ligneuville denk ik) sloeg het noodlot toe: materiaalpech. Op de klim stond ik op de pedalen en voelde dat de kracht niet echt lekker werd overgebracht. Toen ik naar beneden keer zag ik de kettingbladen van links naar rechts zwabberen?!? Een inspectie leerde al heel snel dat er drie van de vijf kettingbladboutjes waren verdwenen. Oeps! 10 meter terug nog één boutje + moertje teruggevonden... Met hulp van een heel behulpzame omwonende (waar haal je anders zo snel een Torx 30 sleuteltje vandaan? Campa bedankt ) de drie boutjes weer vast weten te draaien. Op hoop van zegen verder gefietst. Dat ging, maar ik vertrouwde het toch niet helemaal en in Stavelot een fietsenmaker opgezocht. Die had die Campa boutjes natuurlijk niet, dus samen de drie boutjes nog maar wat beter vastgezet. Conclusie: met drie boutjes kun je fietsen, twee is te weinig.
Mijn twee vrienden waren ondertussen doorgereden en ik had de Stockeu, de Wanne en de Thier de Coo gemist. Twee uitgewrongen vaatdoeken kwamen me in Stavelot tegemoet gefietst. Vooral de Thier de Coo had z'n tol geëist. Ik had meer dan een uur stil gestaan en was weer fris en kon dus nog wat kopwerk voor ze doen op de laatste twee klimmen van de dag.
Bij de finish nog een lekker biertje gedronken. Ondanks de matige benen en de materiaalpech nog wel een leuke dag gehad. Volgend jaar beter!
@Magoo volgens mij was ik die fietser met GPS en de tocht van vorig jaar erin Prachtige route weer en ook de 160 (bleek 170) is zeer fraai. En ook redelijk rustig als je het vergelijkt met lbl en andere tochten. En voor 5 euro de hele dag verzorgd, waar vind je dat nog?
Enige lastige was die afzetting bij de 160. Er was geen verkeersregelaar, dus iedereen reed op goed geluk een kant op. Lang leve m'n gps
Enige lastige was die afzetting bij de 160. Er was geen verkeersregelaar, dus iedereen reed op goed geluk een kant op. Lang leve m'n gps
@ Tyr W: ik heb nog zitten denken misschien was het wel iemand van het Fietsforum! Uiteraard, waar vind je ook zulke behulpzame personen! Nog hartelijk bedankt, ik was erg blij dat we zo snel weer op de goede route terecht kwamen! Bij terugkomst bij de sporthal had ik 159,8 km staan dus het klopte uiteindelijk precies! Opmerkelijk dat jij op 170 komt maar dat kan natuurlijk.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Wij waren bij de afzetting eerst de andere kant opgereden, omdat daar een weg zou zijn. Die was er ook, maar het hele dal bleek afgesloten. Toen maar weer omgedraaid. Overigens zijn er een hoop wel terug richting Coo gefietst, ben benieuwd of die nog weer op de route zijn geraakt.
@Bianco de Thier de Coo is een venijnige, vooral omdat hij op het eind zit en net wat verder doorloopt dan je denkt.
Verder heb ik me gedurende de dag groen en geel geergerd aan hoe sommigen zich menen te moeten gedragen. Met 5 man breed op een drukke weg rijden, en met een grote groep een weg compleet blokkeren en dan slechts heel langzaam aan de kant als er iemand met de auto door moet. Ook sommige auto's rijden debiel en willen nog NET even een fietser inhalen voor de tegenligger bij ze is. Het ging allemaal net goed.
En overal gelpacks langs de weg, als de profs het mogen, mogen de toeristen het blijkbaar ook?
In een groep voelen fietsers zich veilig en doen ze dingen die ze alleen niet zouden doen. Maar als je nu al ziet dat een tocht als LBL bijna niet doorgaat omdat de bewoners het spuugzat zijn, dan ga je je toch eens achter de oren krabben?
@Bianco de Thier de Coo is een venijnige, vooral omdat hij op het eind zit en net wat verder doorloopt dan je denkt.
Verder heb ik me gedurende de dag groen en geel geergerd aan hoe sommigen zich menen te moeten gedragen. Met 5 man breed op een drukke weg rijden, en met een grote groep een weg compleet blokkeren en dan slechts heel langzaam aan de kant als er iemand met de auto door moet. Ook sommige auto's rijden debiel en willen nog NET even een fietser inhalen voor de tegenligger bij ze is. Het ging allemaal net goed.
En overal gelpacks langs de weg, als de profs het mogen, mogen de toeristen het blijkbaar ook?
In een groep voelen fietsers zich veilig en doen ze dingen die ze alleen niet zouden doen. Maar als je nu al ziet dat een tocht als LBL bijna niet doorgaat omdat de bewoners het spuugzat zijn, dan ga je je toch eens achter de oren krabben?
[quote="Tyr W"]@Bianco de Thier de Coo is een venijnige, vooral omdat hij op het eind zit en net wat verder doorloopt dan je denkt.[/quote]
Ja zoiets begreep ik al. Een van hen was bang voor hongerklop en heeft zich bij de bevoorrading boven even helemaal laten gaan: 4 wafels, 3 koeken, veel chocolade en daarna nog een reep....
[quote="Tyr W"]
Verder heb ik me gedurende de dag groen en geel geergerd aan hoe sommigen zich menen te moeten gedragen (...)[/quote]
Ik ook. Veel verpakkingen en bananenschillen hebben een nieuwe voortuin gevonden. Bij de Steven Rooks Classic was het nog erger. Midden in een dorpje aan de grote weg stond iemand met één voet nog ingeklikt gewoon tegen een huis aan te plassen.
Ja zoiets begreep ik al. Een van hen was bang voor hongerklop en heeft zich bij de bevoorrading boven even helemaal laten gaan: 4 wafels, 3 koeken, veel chocolade en daarna nog een reep....
[quote="Tyr W"]
Verder heb ik me gedurende de dag groen en geel geergerd aan hoe sommigen zich menen te moeten gedragen (...)[/quote]
Ik ook. Veel verpakkingen en bananenschillen hebben een nieuwe voortuin gevonden. Bij de Steven Rooks Classic was het nog erger. Midden in een dorpje aan de grote weg stond iemand met één voet nog ingeklikt gewoon tegen een huis aan te plassen.
[quote="bianco"]Midden in een dorpje aan de grote weg stond iemand met één voet nog ingeklikt gewoon tegen een huis aan te plassen.[/quote] Het was vooral mijn vrouw die zich verwonderde over dit fenomeen, dat fietsers alles ongegeneerd overal laten lopen.