garantie
-
- Forum-lid
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ach weet je wat het is, die Cervelo fietsen zijn gewoon ontzettend overpriced. Het is ook maar een "made in china" massaproductie carbon frame dat toevallig heel goed oogt met een paar carbon supersnelle en superhoge velgen.
Als je dan zo'n fietsje voordelig kan inkopen is dat niet meer dan normaal vind ik.
Of hoe denk je dat het komt dat "Cervelo" als hoofdsponsor kan optreden voor een weliswaar continentaal profteam, maar wel met toppers als Sastre ?
Aan die Cervelo's moet toch wel goed geld verdiend worden om zo'n sponsoringbudget te genereren.
Die Cervelo's zijn momenteel zo gehypet dat het wel lijkt of je over een heilig relikwie spreekt dat alleen door de erkende hogepriesters van Cervelo verhandeld mag worden ???
Als je dan zo'n fietsje voordelig kan inkopen is dat niet meer dan normaal vind ik.
Of hoe denk je dat het komt dat "Cervelo" als hoofdsponsor kan optreden voor een weliswaar continentaal profteam, maar wel met toppers als Sastre ?
Aan die Cervelo's moet toch wel goed geld verdiend worden om zo'n sponsoringbudget te genereren.
Die Cervelo's zijn momenteel zo gehypet dat het wel lijkt of je over een heilig relikwie spreekt dat alleen door de erkende hogepriesters van Cervelo verhandeld mag worden ???
dwangarbeider schreef:Ach weet je wat het is, die Cervelo fietsen zijn gewoon ontzettend overpriced. Het is ook maar een "made in china" massaproductie carbon frame dat toevallig heel goed oogt met een paar carbon supersnelle en superhoge velgen.
Als je dan zo'n fietsje voordelig kan inkopen is dat niet meer dan normaal vind ik.
Of hoe denk je dat het komt dat "Cervelo" als hoofdsponsor kan optreden voor een weliswaar continentaal profteam, maar wel met toppers als Sastre ?
Aan die Cervelo's moet toch wel goed geld verdiend worden om zo'n sponsoringbudget te genereren.
Die Cervelo's zijn momenteel zo gehypet dat het wel lijkt of je over een heilig relikwie spreekt dat alleen door de erkende hogepriesters van Cervelo verhandeld mag worden ???
+1
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
janjmagic schreef:dwangarbeider schreef:Ach weet je wat het is, die Cervelo fietsen zijn gewoon ontzettend overpriced. Het is ook maar een "made in china" massaproductie carbon frame dat toevallig heel goed oogt met een paar carbon supersnelle en superhoge velgen.
Als je dan zo'n fietsje voordelig kan inkopen is dat niet meer dan normaal vind ik.
Of hoe denk je dat het komt dat "Cervelo" als hoofdsponsor kan optreden voor een weliswaar continentaal profteam, maar wel met toppers als Sastre ?
Aan die Cervelo's moet toch wel goed geld verdiend worden om zo'n sponsoringbudget te genereren.
Die Cervelo's zijn momenteel zo gehypet dat het wel lijkt of je over een heilig relikwie spreekt dat alleen door de erkende hogepriesters van Cervelo verhandeld mag worden ???
+1
Zo erg waar!
TiesT schreef:janjmagic schreef:dwangarbeider schreef:Ach weet je wat het is, die Cervelo fietsen zijn gewoon ontzettend overpriced. Het is ook maar een "made in china" massaproductie carbon frame dat toevallig heel goed oogt met een paar carbon supersnelle en superhoge velgen.
Als je dan zo'n fietsje voordelig kan inkopen is dat niet meer dan normaal vind ik.
Of hoe denk je dat het komt dat "Cervelo" als hoofdsponsor kan optreden voor een weliswaar continentaal profteam, maar wel met toppers als Sastre ?
Aan die Cervelo's moet toch wel goed geld verdiend worden om zo'n sponsoringbudget te genereren.
Die Cervelo's zijn momenteel zo gehypet dat het wel lijkt of je over een heilig relikwie spreekt dat alleen door de erkende hogepriesters van Cervelo verhandeld mag worden ???
+1
Zo erg waar!
+1, wat niet weg neemt dat het prachtige frames zijn, ze goede service bieden en het kwaliteit is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Intussen wachten we nog steeds op het antwoord van Veltec, waar ze naar eigen zeggen "open en eerlijk communiceren", op de eenvoudige vraag of ze nou wél of níet fietsen aan Vos leveren....
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Boeit dat dan, of de frames van Veltec of van Dld oid komen?
Vos koopt gewoon waar ze het goedkoopste zijn. Vos voldoet gewoon niet aan de eisen van "officiele dealer", bij een order kan ik met niet voorstellen dat Veltec niet zal leveren..
Vos koopt gewoon waar ze het goedkoopste zijn. Vos voldoet gewoon niet aan de eisen van "officiele dealer", bij een order kan ik met niet voorstellen dat Veltec niet zal leveren..
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Dat is relevant omdat Veltec zichzèlf met deze discussie is gaan bemoeien en beweert open en eerlijk te communiceren... maar tegelijkertijd geen antwoord geeft op concrete vragen.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
De relevante informatie ís gewoon gegeven.
Dat jij denkt (vertrouwelijke, relationele) info van veltec te kunnen eisen, notabene op een publiekelijk forum, is misschien niet helemaal juist?
(waar waarschijnlijk nog een hoop ophef over gemaakt zal worden ook, bij zowel een bevestiging als een ontkenning).
Maar goed, wie weet...
Dat jij denkt (vertrouwelijke, relationele) info van veltec te kunnen eisen, notabene op een publiekelijk forum, is misschien niet helemaal juist?
(waar waarschijnlijk nog een hoop ophef over gemaakt zal worden ook, bij zowel een bevestiging als een ontkenning).
Maar goed, wie weet...
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
jummeltje schreef:de monsternaar volgens mij begrijp jij niets van handel.
Vos heeft geld dus de mogelijkheid om goedkoop en veel te
verkopen.
De Fm bij jou in de buurt heeft dat geld niet en dus ook die mogelijkheid
niet.
Dat is niet oneerlijk zo werkt het gewoon.
Het is toch ook vos zijn verdienste dat hij geld heeft.
Je kunt alleen maar kopen als je geld hebt.
Ik wil ook een hummer, maar heb daar geen geld voor
is het dan oneerlijk dan iemand die wel veel geld verdiend dat die die
hummer wel kan kopen?
En daarbij neemt vos ook gewoon het risico dat hij zijn grote aantal
fietsen verkoopt. En hij moet ze opslaan. Dat zijn allemaal risico's die
een heleboel mensen niet nemen en hij wel.
De conclusie is dat Vos gewoon een gelukt zakenman is.
Hij snijdt er een hoop andere fm mee in de vingers, maar ja
dat zijn zijn concurrenten dus als hoe meer fm hij kwijtraakt
hoe beter het voor hem is.
Nou beste vriend, ik begrijp donders goed wat van deze handel,
als je maar genoeg geld heb desnoods zwart geld kun je alles kopen.
het gaat mij er om dat de kleinere FM,s die niet die zak met geld hebben naar de kloten gaan door dit soort handel drijven. of het nu gaat om een cervélo of om een andere artikelen,
je bent dealer of niet klaar.
maar toch wel leuk dat de cervelo in de categorie hummer hoort
ga van het weekeind maar met mijn cervelo in PC hoofdstraat winkelen die mag misschien wel tegen het raam aan staan.
en carlos sastre zit er bij cervelo ook in met zijn geld dus lijkt het mij logies dat hij bij zijn eigen ploeg gaat rijden.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Zwart geld? Dus jij denkt dat je 60k zwart geld wel bij Veltec kan achterlaten in een koffertje. Werkelijk waar halen sommige mensen het vandaan...
Feit is dat we geen idee hebben OF Vos ueberhaupt andere inkoopvoorwaardes heeft als een kleinere FM. Salden kan tegen dezelfde prijzen leveren, dus kennelijk is het een vraag van met hoeveel marge je genoegen wil nemen. Verder heb ik nog een offerte liggen van een andere dealer welke ook voor een vergelijkbare prijs als Vos levert.
Een kleinere FM natuurlijk meer marge moet vangen om die droog geilers in de winkel te vermaken
Maar het is niet Vos die die kleinere FM naar de "kloten" helpt, maar de FM en de consument zelf. We zijn al jaren, mede door het internet, van een consumer naar een prosumer markt aan het groeien. Als je dan BLIJFT hameren op je service en kennis, wat de klant zelf al heeft, waarom zou de klant er dan nog voor betalen? Dit geldt niet voor elke klant, maar als je kijkt hoeveel mensen hier op het forum komen om te vragen welke fiets ze moeten kopen, geeft dat wel aan dat men voordat men de winkel binnen stapt reeds weet "Ik wil die fiets hebben". Ik heb zelf al meerdere malen bij de lokale FM getracht een racefiets te kopen, en elke keer kom ik er niet uit omdat korting kennelijk een vies woord is. Ik heb bij dezelfde man al 3 stadsfietsen zonder korting gekocht, waarbij die fietsen, buiten regulier onderhoud (betaald dus) nog nooit voor service terug geweest zijn. Leg mij dan nog even uit wat ik met "service" moet?
Nog een mooi voorbeeld, ik ben in een stad aan de andere kant van het land, heb een afspraak om te wielrennen met een vriend maar die is een uur te laat. Besluit bij een lokale dealer even langs te gaan en zie daar een fantastische racefiets. Gooi mijn eigen Scott naar binnen en vraag hoeveel ik moet bijbetalen (hoezo impulsief). Komt een prijs terug die het niet zo interessant maakt, dus ik geef aan wat ik zou willen betalen, waarbij dan terug komt dat ze service geven (Hoezo service beste man, ik woon op 2 uur rijden service boeit me niet), de juiste maat bepalen (ik weet wel welke maat ik wil) en u krijgt korting op accesoires (zucht wat moet ik daar nou mee).
Conclusie, (sommige) FMs moeten maar eens kritisch naar hun eigen business model kijken en naar de markt.
Aan de andere kant moet een consument accepteren dat ze OF betalen voor een duur product met service OF goedkoop kopen zonder service. Van Herwerden heeft dit, meen ik, een tijdje geprobeert maar zijn hier van afgestapt
Feit is dat we geen idee hebben OF Vos ueberhaupt andere inkoopvoorwaardes heeft als een kleinere FM. Salden kan tegen dezelfde prijzen leveren, dus kennelijk is het een vraag van met hoeveel marge je genoegen wil nemen. Verder heb ik nog een offerte liggen van een andere dealer welke ook voor een vergelijkbare prijs als Vos levert.
Een kleinere FM natuurlijk meer marge moet vangen om die droog geilers in de winkel te vermaken
Maar het is niet Vos die die kleinere FM naar de "kloten" helpt, maar de FM en de consument zelf. We zijn al jaren, mede door het internet, van een consumer naar een prosumer markt aan het groeien. Als je dan BLIJFT hameren op je service en kennis, wat de klant zelf al heeft, waarom zou de klant er dan nog voor betalen? Dit geldt niet voor elke klant, maar als je kijkt hoeveel mensen hier op het forum komen om te vragen welke fiets ze moeten kopen, geeft dat wel aan dat men voordat men de winkel binnen stapt reeds weet "Ik wil die fiets hebben". Ik heb zelf al meerdere malen bij de lokale FM getracht een racefiets te kopen, en elke keer kom ik er niet uit omdat korting kennelijk een vies woord is. Ik heb bij dezelfde man al 3 stadsfietsen zonder korting gekocht, waarbij die fietsen, buiten regulier onderhoud (betaald dus) nog nooit voor service terug geweest zijn. Leg mij dan nog even uit wat ik met "service" moet?
Nog een mooi voorbeeld, ik ben in een stad aan de andere kant van het land, heb een afspraak om te wielrennen met een vriend maar die is een uur te laat. Besluit bij een lokale dealer even langs te gaan en zie daar een fantastische racefiets. Gooi mijn eigen Scott naar binnen en vraag hoeveel ik moet bijbetalen (hoezo impulsief). Komt een prijs terug die het niet zo interessant maakt, dus ik geef aan wat ik zou willen betalen, waarbij dan terug komt dat ze service geven (Hoezo service beste man, ik woon op 2 uur rijden service boeit me niet), de juiste maat bepalen (ik weet wel welke maat ik wil) en u krijgt korting op accesoires (zucht wat moet ik daar nou mee).
Conclusie, (sommige) FMs moeten maar eens kritisch naar hun eigen business model kijken en naar de markt.
Aan de andere kant moet een consument accepteren dat ze OF betalen voor een duur product met service OF goedkoop kopen zonder service. Van Herwerden heeft dit, meen ik, een tijdje geprobeert maar zijn hier van afgestapt
[quote="20veetee"]Zwart geld? Dus jij denkt dat je 60k zwart geld wel bij Veltec kan achterlaten in een koffertje. Werkelijk waar halen sommige mensen het vandaan...
Daar zou je je nog eens lelijk in kunnen vergissen !!
Daar zou je je nog eens lelijk in kunnen vergissen !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
volgens mij is is 'zwart geld' niet het probleem. het punt is dat de kleine FM (om de hoek) nooit op kan tegen de lage prijzen bij Vos cs en dus kapot wordt geconcurreerd. Op dit forum zijn mensen daarom boos op Vos, maar hier zijn alle partijen schuldig aan: de consument, die de laagste prijs wil, leveranciers (ook Veltec?) die de markt van hun eigen dealers verzieken door tegen een lagere prijs te leveren en uiteindelijk ook de kleine FM zelf, die te weinig meerwaarde biedt voor het enorme prijsverschil. Om kort te gaan: we maken met z'n allen de markt kapot en dat is natuurlijk op lange termijn wel tragisch, want zo hou je uiteindelijk nog maar 1 of 2 grote bedrijven over (die waarschijnlijk ook nog eens rechtstreeks gaan inkopen bij de fabriek, dus de groothandel kan dan ook wel sluiten). Of is hier nog iets aan te doen?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL