Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Setje 'klimwielen' voor zwaardere rijder

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 04 feb 2009 23:41

Hier ook mooie prijzen voor campa: http://www.nicolauwaert.be/Promo%20Wielen.html
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 27 feb 2010 20:32

Ik ben benieuwd welke je uiteindelijk gekocht hebt en hoe ze bevielen.

Mijn Kyserium SL's zijn ingenomen door mijn vrouw en ik zoek een nieuwe set met een lage velgrand. Ik wil niet met hoge wielen gaan dalen deze zomer.

Ik vond mijn set Kyseriums zijdelings niet erg stijf en ik vraag me af of de Neutron's of Racing 3's stijver zijn.
Twitter: @rbruijns

pino76
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:48

pino76 01 mar 2010 11:44

zou voor de neutron's gaan. betaalbaar, redelijk licht en supersterk.
het voordeel van hoge velgen in een afdaling vind ik onzin, een keer minder remmen met je lage (lichte en niet aerodinamische) wielen en je hebt de hoge velgen al weer ingehaald.

de bewering dat in de bergen zwaardere hoge velgen meer voordeel hebben tov lichte platte velgen vind ik dus totale onzin.
trainen is voor talentloze....

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 01 mar 2010 16:17

Afgelopen zaterdag bij wielerstudio in rotterdam de X100 uitvoering van de Marchisio Light 20 X100 in mijn handen gehad. Ik rijdt zelf met de X75 uitvoering die iets lichter is.

De X 100 heeft net als de light X75 een 20 mm hoge velg. Lijkt mij iets voor jou omdat het inderdaad lage velgen zijn. Je moet alleen wel van de witte spaken en witte naven houden (ik vind het in ieder geval mooi).
Ben wel vergeten een foto te maken van de Pinarello waar zij in zaten. Kijk anders op de site van de importeur (www.marchisio-benelux.com)
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 01 mar 2010 18:48

Ik rij nu ruim een jaar op Shimano Dura Ace Wielset WH-7850 C24 CL, toendertijd ca. 550 euro bij Salden. Volgens opgave 1392 gram per paar en ze geven geen krimp, ca. 8000km op gereden, ik woog dit jaar zo tussen de 80 en 88 kg ;-) Ik ben er erg tevreden over!

pino76
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:48

pino76 02 mar 2010 21:26

En wat als ik met m'n hoge velgen ook minder rem?
Pino76 schreef:de bewering dat in de bergen zwaardere hoge velgen meer voordeel hebben tov lichte platte velgen vind ik dus totale onzin.


Toch jammer dan van al die metingen die die "totale onzin" ondersteunen.
[/quote]

.....dan heb je weer last van die ene windvlaag die door je voorwiel jaagt, en je daardoor uit onbalans haalt.

die metingen zijn wel correct, maar die gaan uit van een afdaling in een rechte lijn. als je een klus haarspeldbochten aan elkaar wil rijgen heb je weer meer voordeel van de lage velgen die meer wendbaar zijn......
trainen is voor talentloze....

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 03 mar 2010 08:09

Ik denk dat het hier toch echt neerkomt op persoonlijk voorkeur.

Primair wil ik een tweede set wielen erbij en aangezien ik al hoge heb, zullen het lage worden. In de polder met serieus veel wind vind ik een lage velg comfortabeler rijden. In een afdaling met slecht wegdek vind ik een lage velg ook fijner aangezien ik hier meer flex in ervaren heb.

Aerodynamisch zal een hoge velg in de afdaling voordeel bieden maar daar ik geen arbeid hoef te verrichten om naar beneden te rijden en mijn hoofd de beperkende factor is met het dalen, is aerodynamica voor mij van geen belang
Twitter: @rbruijns

pino76
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:48

pino76 03 mar 2010 14:22

Je moet wel ff goed op blijven letten... ik beweer helemaal niet dat aerodynamische wielen geen voordeel hebben. je moet in de bergen dan wel lichte aerodynamische wielen hebben.

het topic gaat volgens mij over het voordeel dat zware hoge velgen hebben tov lichte platte velgen. dat probeer ik in mijn stelling onderuit te halen.

Als het gewicht gelijk is, dan zijn hoge velgen natuurlijk in het voordeel.
trainen is voor talentloze....

Plaats reactie