Forum wannabee cheap SRM
@Robert: School??? Verkeerde jargon hoor! (soory, elitair geblaat vast)
@de rest: Ben vanaf nu een weekje weg, en heb dan nog 2 maanden de tijd om mijn promotie af te ronden, dus eigenlijk geen tijd. Maar wil graag mijn steentje bijdragen indien gewenst (en als Bewegingswetenschapper met als specialiteit biomechanica en met veel connecties in de sport-innovatie-wereld heb je misschien toch nog wat aan me)
@de rest: Ben vanaf nu een weekje weg, en heb dan nog 2 maanden de tijd om mijn promotie af te ronden, dus eigenlijk geen tijd. Maar wil graag mijn steentje bijdragen indien gewenst (en als Bewegingswetenschapper met als specialiteit biomechanica en met veel connecties in de sport-innovatie-wereld heb je misschien toch nog wat aan me)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
dvangennip schreef:Tour pretendent schreef:Ik sluit me er bij aan dat je eerst moet weten of de techniek kan werken en wat daarbij van belang is. Pas daarna kan je werkelijk iets zinnigs zeggen over mogelijke uiterlijkheden en kosten, lijkt mij?
Klopt, begin je te vroeg dan loop je het risico dat je de R&D een kant op stuurt of beperkt in hun creativiteit.
Uit het oogpunt van bijvoorbeeld kostenbesparing en of visie op de klantvraag kán dit wél zinvol zijn.
M&S van autofabrikanten is berucht op dit punt.
Wij zouden dat naar mijn mening niet moeten doen.
skimons schreef:ja, dat heeft-ie 3 pagina's terug geschreven. misschien heeft hij ook wel het "trekbankje" ontworpen/bedacht
Dat ben ik (oa)
http://www.superseat.nl
(website slaat nu nog nergens op, hopelijk in de toekomst wel. Maar ja, kost tijd...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:Tour pretendent schreef:Willen we het vermogen weten dat de fietser levert? of het vermogen dat daadwerkelijk op de weg komt?
Het eerste staat onder invloed staat van het fysiek van de mens en alles wat zich tussen de mens en weg bevindt. Dit vermogen lijkt hoger maar is dat uiteraard niet.
Het vermogen dat daadwerkelijk op de weg "komt" is het meest interessante vermogen om te weten en te gebruiken tijdens de training.
Voorzover ik weet is alleen de SRM instaat de tweede waarde te analyseren en kan deze dus gebruikt worden voor input tijdens de training.
Strikt genomen "komt" er helemaal geen vermogen op de weg. Het meeste door de fietser geleverde mechanisch vermogen (dat leveren doet 'ie allemaal op de cranks, dus dat is de beste plek om te meten) gaat - bij fietsen op een vlakke weg - "op" aan luchtwrijving. Een deel gaat verloren in de ketting, maar een ketting is 1 van de meest efficiente overbrengingen, dus dat is erg weinig. Een ander deel gaat verloren aan de vervorming van de banden, de zgn rolwrijving.
Anders is het bij bijvoorbeeld zwemmen. Daar gaat wel een deel van het vermogen "op" aan het medium waar tegen je afzet (water). Dat is ongunstig, want dan blijft er minder "over" om snelheid mee te maken.
Tot zover de natuurkunde les
De vraag was even: Wil je "krukasvermogen" meten of vermogen aan het achterwiel?
Maar dat is niet de uitdaging.
De uitdaging is een betaalbaar eenvoudig toepasbaar systeem voor eenieder beschikbaar maken.
De proto die getekend is zou ik persoonlijk laten lasersnijden uit aluminium.
In digitaal model aangeleverd kan dat redelijk eenvoudig gerealiseerd worden.
Dat is niet echt duur in kleine series en kan eenvoudig opgeschaalt worden naar grotere series.
Uitsparingen frezen waar nodig en eventueel de gaten boren en uitkameren.
Dat is een keer opspangereedschap maken en dus te overzien.
Kunnen we een virtueel model laten rondgaan?
Er moet nog wat geschaafd worden schat ik zo in.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50
Ik meld me bij deze aan als tester.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zelf ben Technisch Bedrijfskundige, gespecialiseerd in productie engenering. Ik maar van prototypes en ontwerpen, productie-rijpe en productie-efficiënte producten. Ik bied graag mijn hulp aan indien gewenst
Theo
Theo
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb hier meer interessante CV's gezien dat bij onze laatste sollicitatieronde....
Alleen het is niet echt praktisch om dingen via internet te bespreken. Als je bij elkaar kunt komen is het een stuk makkelijker. Maar dat zal moeilijk haalbaar zijn.
Maar ik denk dat ac-fan en eric peters moeten bepalen wie er uiteindelijk mee gaat doen. Want ac-fan is de enige die het elektro deel kent en eric peters heeft het geloof ik bedacht.
Maar ik denk dat ac-fan en eric peters moeten bepalen wie er uiteindelijk mee gaat doen. Want ac-fan is de enige die het elektro deel kent en eric peters heeft het geloof ik bedacht.