Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Aksium voor ''zwaardere rijders''

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 13 sep 2010 23:40

Ligt aan welke prijs en welke body?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 14 sep 2010 00:10

Tis niet een verkoop topic - maar je hebt een PM.

petertjeb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:55

petertjeb 31 mar 2011 21:09

Ik zit ook te denken aan nieuwe wielen die niet al te veel kosten. Kwam al snel uit bij de Mavic Aksium. Ik weeg 65-70 kilo. Dit lijkt mij opzich geen probleem?!
\'Spierpijn is een teken van ongetraindheid\' - Leunis

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 02 apr 2011 10:47

Geen probleem ! Mijn eerdere post neem ik ook terug, het zweverige gevoel boven de de 35km lag aan mijn kracht in m'n benen vorig jaar. Na een wintertje spinnen inmiddels voldoende kracht opgebouwd en blijft het wiel ook voldoende stijf bij hogere snelheden, bij m'n 93kg :D

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 apr 2011 13:22

Weetje waar ik inmiddels achter ben gekomen?
Als je gewoon lekker rondjes aan het rijden bent in de polder merk je eigenlijk niet echt wat een stijf wiel is. Als je tussen 100 man keihard door een bocht ragt en je voelt je fiets naar buiten drijven ook al stuur je goed, dan weet je wat slappe wielen zijn.

Er wordt hier vaak geroepen dat dit setje goed is, of dat setje, maar het is dan nog onduidelijk wat voor rijder ermee rijdt. Een toerfietser in Friesland zal andere ervaringen hebben dan een toerfietser in zuid frankrijk. Iemand die alleen trainings wedstrijdjes rijdt op sloten (rechtdoor met een lichte afbuiging) heeft weer een andere ervaring dan iemand die criteriums rijdt.

Als je zegt dat jouw setje goed is, vertel dan ook even wat je met dat setje doet, dat maakt het compleet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 03 apr 2011 21:52

Logisch statement ;)

Ik fiets geen wedstrijden, af en toe een toertocht, incl. Utrechtse Heuvelrug en Limburg. Maar ongeveer 75% van de tijd fiets ik op polderwegen en licht geaccidenteerde wegen ('t Gooi). Kruissnelheid meestal rond de 33 tot 35 p/u over afstanden van 40 tot 70km.

Nogmaals, dit is zeker geen wedstrijdwiel maar voor toer en training echt prima.
Gezien ik er nu zo'n 1500km mee heb gereden kan ik nog niets zeggen over duurzaamheid of onderhoud. M'n eerste indruk geeft wel aan dat het een degelijk wiel is voor het geld.

Hoop dat dit eea verduidelijkt :p

Plaats reactie