Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Vuelta 2009

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 29 aug 2009 18:29

De tocht gereden. Ik vond het erg link allemaal. heel veel fietsers op de smalle fietspaden,bovendien regende het. Heel veel valpartijen gezien. Ik vond het 1 van mijn mindere tochten die ik heb gefietst.

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 29 aug 2009 19:35

Vandaag heb ik de 120 KM gereden.

Ik vond het een érg goed georganiseerde én mooie tocht, met op vrijwel iedere kruising signaalgevers. Naar mijn mening beter georganiseerd dan Limburgs mooiste.

Om 07:23 uur vertrokken en geen "last"van andere fietsers gehad en ook geen valpartijen gezien.

De wegen "lagen" er goed bij en het publiek langs de route was erg enthousiast, ik vond dat bijzonder leuk om mee te maken! de "kunstwerken" zagen er ook mooi uit.

Ik vond het een leuke ochtend, helemaal omdat ik een nieuw gemiddeld record heb gereden (31,5)

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 29 aug 2009 19:49

Ik heb ook erg genoten. 07:26 gestart en vrijwel de hele rit (120km...die eigenlijk 130km was) in de groep met Erik Dekker gereden. (blijft toch leuk om met oud-renners te rijden!) Volgensmij reden we redelijk vooraan en misschien dus dat het drukker was als je later was gestart. Geen valpartijen gezien en geen gevaarlijke situaties. Heel goed georganiseerd met meer verkeersregelaars dan dat ik ooit in eerdere tochten heb gezien.
Cervélo & Cannondale

btsport
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2009 20:42

btsport 29 aug 2009 20:47

Foto's zijn aankomende week te bekijken op www.bt-sportfotografie.nl
http://www.bt-foto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

colnagier
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:47

colnagier 29 aug 2009 23:45

Ik heb de 120(=132) km. gefietst met een gemiddelde van 33,2 km/u. vertrokken om 7.30 uur.
Heerlijk gefietst over goede wegen en de fietspaden waren waren uitstekend begaanbaar. Heel veel en goede wegafzetters. Het was zelfs mooi weer met alleen aan het begin en aan het einde een stevige bui.
Ik fiets elk jaar meer dan 10 toertochten, maar dit was wel 1 van de leuksten. Mijn complimenten voor de organisatie van de toertocht.
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 30 aug 2009 12:03

Gister de 90km gereden. Net voor 10 uur waren we pas weg, wat normaal gesproken niet echt iets voor mij is om zo laat te starten tijdens een toertocht.
Die 90km mijn nichtje uit de wind gehouden op de mountainbike en steeds aanwijzingen gegeven waar ze moest zitten (had ze in het begin nog niet goed door dat je dat goed kunt voelen als je uit de wind zit). Een schamele 29,4 gem. rij en looptijd. Als je het circuit af wilde stond er een gigantische rij en natuurlijk ook weer bij binnenkomst, maarja het is ook een masale toertocht en ik heb weer plezier gehad.
Minpunt vond ik wel dat er helemaal niets te krijgen was bij de verzorging alles was al op. Ik weet niet of dat altijd zo is als je achteraan start maar vind dat voor dat startgeld niet echt denderend. We hebben toen maar wat gedronken op het terrasje, als een echte toerrijder ;)
Wat wel weer top was dat er gigantisch veel verkeersregelaars waren.

Gelukkig geen valpartijen gezien, wel een paar aan de kant zien staan waar de ehbo mee bezig was.
Vond het op het laatst als je weer over die landweg richting circuit rijd af en toe behoorlijk gevaarlijk. Veel mensen waar je aan het gezicht gewoon zag dat ze er helemaal doorheen zaten en af en toe zelfs even geduwd werden door hun maatje. Weg zat ook helemaal vol met fietsers. En dan van die mensen die denken dat ze in die laatste km nog veel tijd goed kunnen maken en kost wat kost in willen halen, desnoods door het grind langs de weg. Dan ben je in mijn ogen niet echt goed bezig, lijkt me toch de slechtste plek om nog tijd goed te maken, al lukt dat toch niet meer in die laatste paar % van een langere tocht.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

folkeringa
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:43

folkeringa 30 aug 2009 14:02

Afgelopen zaterdag de 120 km (135 km) gefietst. Ondanks het slechte weer heb ik prima en lekker gefietst. Als inwoner van Assen kan je zo'n tocht in je achtertuin natuurlijk niet laten schieten. Elke klinker van het parcours kwam me bekend voor, maar de sfeer maakte van de tocht een bijzondere en unieke ervaring.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de organisatie. Ik heb vele tochten gereden, ik ben dus een ervaringsdeskundige, maar dit kan veel beter.

Een opsomming:

- Bij de start geen sportdrank en sportvoeding zoals beloofd, alleen een droog koekje.
- Het was niet aangegeven dat je eerst een volle ronde over het circuit diende te rijden om vervolgens het circuit te verlaten.
- Er stond een file bij het punt waar je het circuit diende te verlaten.
- De 2e bevoorrading in Eelde was buiten gewoon slecht geplaatst: kraampjes aan beide zijden van een fietspad van slechts 2 meter breed. Dat betekende dus lopen.
- De tocht was ongeveer 15 km langer dan beloofd. Niet heel erg, maar geef dat van te voren aan.
- De route over het terrein richting de finish was zeer slecht aangeven. Je moest door allerlei verkeer en over een parkeerterrein om de finish te vinden. Geen waardige afsluiting.
- Bij het verlaten van de hal werd je door een zeer kleine opening gestuurd. Daar stonden ook nog eens mannentjes gaatjes te knippen. Waarom? Dit duurde erg lang, weer een file.
- De bevoorrading in z'n algemeenheid was karig. Het was niet slecht (zoals bij de Steven Rooks Classic), maar kan voor het geld veel beter.
- In Westerbork was de bevoorrading rap op. Veel deelnemers van de 90km en 60km variant kregen niets.

Wat was wel top:

+ De route was goed aangeven.
+ De verkeersregelaars waren top!
+ De sfeer langs het parcours en in de dorpen was subliem.
+ Mooie route.
+ Nadien de proloog kijken, was erg spannend.
+ Het afhalen van de chip, stuurbordje enz was goed geregeld.

Samengevat, een leuke ervaring, maar qua organisatie kan het beter.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 30 aug 2009 14:09

Op weg naar de proloog, fietsend op m'n stadfiets, kwam ik nog een getuige tegen van deze tocht.

Kon helaas zelf niet meedoen gisteren.

Afbeelding

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 30 aug 2009 22:31

Ik heb ook de 120 km gereden..ik niet heel veel ervaring met toertochten maar ik vond het goed geregeld hoor.
Wat ik wel een beetje jammer vond, was de proloog die eerst gereden moest worden, waar met mij velen niets van af wisten. En op de doorkomsten en vooral bij de finish (20 min moeten wachten) was het lopen niet echt bevoordelijk voor mn gemiddelde haha.
Maar wat wil je met 10.000 mensen die een stukje komen fietsen..

En applaus voor de verkeersregelaars en andere vrijwilligers...jullie waren TOP!!

my third love

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 31 aug 2009 00:14

Ook de 120 km gereden. Route was goed aangegeven, geen problemen gehad bij de bevoorrradingen, alhoewel ik het er mee eens ben, dat het voor het startgeld wel wat karig was. Dat je eerst een rondje over het TT circuit moest rijden, was al bij de inschrijving bekend gemaakt en werd 's ochtend sin de TT hal ook telkens omgeroepen.
Was vroeg gestart, 07:40 uur en gelukkig ook geen valpartijen gezien. Ook nergens hoeven wachten.
Soms waren het idd smalle fietspaden, wanneer je achter elkaar blijft, niks aan de hand, zo veilig als wat. Het gevaar wordt mijn inziens veroorzaakt door de deelnemers zelf. Wat velen telkens weer vergeten, denk ik, is dat het een recreatieve toertocht is. Net als bij iedere ander toertocht zie je dan toch nog weer deelnemers die denken dat ze tijdens deze tocht wereldkampioen kunnen worden en zie je deelnemers die zichzelf zwaar overschatten, waardoor reactievermogen wel wat minder wordt. Hierdoor wordt het er niet veiliger op, maaaaaarrrrrrr, volgens mij kun je dat een organisatie niet verwijten.

Het enige en echte minpunt vond ik de finish. Waar eerst gesteld werd dat de start en finish op het TT circuit lagen, lag de finish nu wel achteraf naast de TT hal. Om de TT hal nu tot het TT circuit te gaan rekenen, vind ik wel een hele ruime interpretatie van het begrip TT circuit.
Mijn supporters konden het niet vinden iig.

Jammer dat het geen spaans weer was.
Verder een leuke dag gehad ondanks dat er wel wat verbeterpunten waren, maar er zijn ergere rampen in de wereld. En wanneer het hoge inschrijfgeld, net als bij de AGR er aan bijdraagt dat dit soort evenementen georganiseerd kunnen worden, draag ik daar mijn steentje graag aan bij. Uiteindelijk weet je vooraf wat de inschrijving kost en kun je zelf beslissen of je dit er voor over hebt of niet.
Vergeet ook niet dat zo'n gouden medaille niet voor niets is............................
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

krimenees
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 19:44

krimenees 31 aug 2009 00:29

Tijdens de Vuelta toertocht waarvan ik zeer van heb genoten zijn door zeer vele fotografen foto's gemaakt. Wie weet welke fotografen dit waren, omdat ik graag hun resultaten wil bekijken.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 31 aug 2009 00:46

vond het erg druk, deelnemers konden naar eigen inzicht starten,dus rond half 9. op de fietspaadjes was ket knijpen. te grote groepen achterelkaar daardoor valpartijen. in een bocht, door een onnodige remactie van een voorganger, vielen er 3 van ons ploegje. een open knie ne vat stijve gewrichten. later, nadat ik ons ploegje in Eelde was kwijtgeraakt, tikte mijn voorganger zijn voorganger aan, op zijn kokosnoot en ik er overheen. zo te zien was zijn sleutelbeen gebroken. mijn knie was open,hand bloedde, blauw bil en iets op mijn elleboog. geen EHBO kunnen vinden. knie bloedde redeijk, rood onderbeen en sok bij de meet. je moest overal wel lang wachtten, als je goed opgevoed was. anders ging je er omheen. op aandrang van maten ben ik ook ff onopgevoed geweest, doe ik niet weer. ben onmiddelijk gestraft!
doe niet weer mee met zulke drukke tochten, ik weet het nu zeker.
was wel erg gezellig in de dorpjes, organisatie had zijn best gedaan.
Funny the way it is

Plaats reactie